Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2003, 08:56   #1
idoena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2002
Berichten: 10
duta

Beste mensen,

Ben vandaag bij de huisarts geweest om te informeren of ik duta via recept kan krijgen maar die man wist niet eens wat duta was en wilde het dan ook niet voorschrijven, terwijl ik toch met wat vragen zit.

- Ik gebruik 9 maanden fina, is het verstandig om nu al duta te gaan gebruiken en bijv. niet een heel jaar vol te maken?

- Waar kan ik het goedkoopst aan duta komen aangezien mijn huisarts het toch niet wil voorschrijven?



Reageer a.u.b.


idoena
idoena is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2003, 20:16   #2
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
De gemiddelde huisarts weet weinig van medicatie tegen haaruitval laat staan dat men weet heeft van een nieuwe drug (duta).
Als je het idee hebt dat fina weinig doet kun je natuurlijk altijd duta overwegen alleen is het op het moment nog steeds erg prijzig.En fina begint eigenlijk vanaf de 1jaar mark pas echt resultaten te geven(bij mij persoonlijk eigenlijk na 13/14 mnd)
Je kunt dus nog even een paar mnd wachten en dan zal hoogstwaarschijnlek de duta prijs al wel gezakt zijn plus er is dan een beter overzicht hoe duta het doet onder de gebruikers.
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2003, 01:13   #3
Visitor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2002
Berichten: 30
Russel, wat merkte je precies na die 13/14 maanden? Dat haaruitval verminderde of teruggroei? En had jij in die eerste maanden ook last van kleine haartjes naast de normale haren?
Visitor is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2003, 09:54   #4
Dennie23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 45
Ik weet dat de vraag niet aan mij was gericht maar ik gebruik op dit moment exact een jaar Fina. En eindelijk krijg ik zelf het gevoel dat het begint te werken. Ten eerste ziet m'n haar er weer gezond uit, ten tweede heb ik minder haaruitval (ik check altijd m'n borstel na het kammen) en ten laatste heb ik het gevoel dat m'n haren iets dikker zijn geworden.

Dat Fina werkt echt wel alleen is het zo jammer dat het zo lang duurt voordat je het begint te zien. Je moet gewoon geduld hebben en het nog een poosje aankijken. In ieder geval veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
Dennie
Dennie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2003, 13:43   #5
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Cool

De eerste paar mnd ging het heel goed,mijn haar werd voller en bij me inhammen begonnen allemaal kleine haartjes te groeien.Ik dacht toen,als dit zo doorgaat heb ik binnen 1 jaar al me haar weer terug van toen ik 18 was.Helaas begon het vanaf mnd 4 alles uittevallen.Dit is typisch wat er gebeurt voorafgaande aan een TE,snel positieve resultaten en dan massale uitval,dit zegt Dr Lee ook van HLH.
Het herstel duurde echt maanden,maar alles kwam weer terug en nog dikker van structuur en dat ziet er gewoon veel beter uit.
Wat ik me wel afvraag is dus wat gaat er gebeuren als ik duta ga slikken moet ik dan weer door zo'n periode heen,waarschijnlek wel dus en zal dit nog ergere haaruitval meebrengen?
En van die haartjes in me inhammen zijn er maar een beperkt aantal echt doorgegroeid dus.(misschien kan duta voor meer hergroei zorgen bij de inhammen)Maar ja alles is mooi meegenomen.
Je begrijpt wel dat ik nu dus nog even geen duta neem net nu alles goed gaat en het er op het moment goed uitziet.Even van genieten nog
Nate is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.