Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 september 2003, 22:13   #1
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
[Amalgaamvullingen] Fabeltje of niet??

Ik heb een vraagje; ik hoor steeds vaker om me heen dat haaruitval kan ontstaan door het hebben van amalgaamvullingen. Weet iemand van jullie of dat waar is (oftewel, dat het bewezen is)??
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2007, 00:07   #2
Marli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 19
Amaalgaamvullingen en haaruitval

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lonneke
Ik heb een vraagje; ik hoor steeds vaker om me heen dat haaruitval kan ontstaan door het hebben van amalgaamvullingen. Weet iemand van jullie of dat waar is (oftewel, dat het bewezen is)??
Wanneer je met Google zoekt op "haaruitval kwik", dan kom je wel de nodige informatie tegen! Bijvoorbeeld een interview met dokter Armin Niemann. Die vertelt onder meer dat ze patienten met haaruitval een kuur met DMPS laat doen, de haaruitval stopt dan en het haar is na een half jaar bijgegroeid.
Marli is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2007, 00:39   #3
Marli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 19
Nog meer mogelijke oorzaken, maar ook amalgaam dus

Op www.vanderpigge.nl vond ik nog meer mogelijke oorzaken van haaruitval. Kon het stuk helaas niet kopieren en hier plakken. Maar ze hebben daar ook een forum waar mensen vragen kunnen stellen. Zoals over haaruitval stelde een hr of mw van eck de vraag wat daarvan de oorzaak kon zijn, op 15 juni 2006 om 12:02. Puntsgewijs het antwoord: Voedingstekorten, schildklierafwijkingen, candida infectie, medicijngebruik, huidproblemen, erfelijkheid, stress, hormoonstoornissen, zware metalen (bijvoorbeeld kwik uit amalgaam!), verstoorde bloedsomloop, straling, uitwendige verzorging, dieet.

Op dat forum staat ook de uitleg en mogelijke oplossingen erbij.
Marli is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2007, 01:05   #4
Marli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lonneke
Ik heb een vraagje; ik hoor steeds vaker om me heen dat haaruitval kan ontstaan door het hebben van amalgaamvullingen. Weet iemand van jullie of dat waar is (oftewel, dat het bewezen is)??
Ik heb nog een goeie gevonden: www.praktijkvanas.nl, klikken op Laboratorium. daarna klikken op "Zie ook A & S" (links in het hoekje), dan klikken op Behandelboom. Wanneer je dan bij Stap 3 en bij Stap 9 kijkt zie je haaruitval staan als een symptoom van kwikbelasting resp. toxische belasting.
Marli is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2007, 15:03   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hi,

Ik heb in febr. 1999 al mijn amalgaamvullingen laten vervangen door witte vullingen en dat kostte me niets. Het heeft echter absoluut niet geholpen tegen haaruitval; ik zou bijna zeggen: integendeel.

Het is dus een fabeltje!

Maar ik ben wel blij die lelijke amalgaamvullingen kwijt te zijn. Witte vullingen zijn echt veel mooier.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2007, 19:03   #6
Floppid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2005
Berichten: 7
Haaruitval door amalgaam is een grote fabel!! er zijn alternatieve tandartsen die hierdoor erg rijk worden en daarom deze berichten posten. de gezondheidsraad heeft vastgesteld dat amalgaam niet tot hogere kwikwaarden in het bloed lijdt, onschedelijk dus. zie ook; http://www.skepsis.nl/amalgaam.html
Floppid is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2007, 00:03   #7
Marli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marli Bekijk bericht
Op www.vanderpigge.nl vond ik nog meer mogelijke oorzaken van haaruitval. Kon het stuk helaas niet kopieren en hier plakken. Maar ze hebben daar ook een forum waar mensen vragen kunnen stellen. Zoals over haaruitval stelde een hr of mw van eck de vraag wat daarvan de oorzaak kon zijn, op 15 juni 2006 om 12:02. Puntsgewijs het antwoord: Voedingstekorten, schildklierafwijkingen, candida infectie, medicijngebruik, huidproblemen, erfelijkheid, stress, hormoonstoornissen, zware metalen (bijvoorbeeld kwik uit amalgaam!), verstoorde bloedsomloop, straling, uitwendige verzorging, dieet.

Op dat forum staat ook de uitleg en mogelijke oplossingen erbij.
Zelf denk ik (ook) niet dat er 1 bepaalde oorzaak voor haaruitval aan te wijzen is. Bij de een kan stress de oorzaak zijn, bij de ander erfelijkheid enzovoort. Of een combinatie van factoren. Ik heb een collega die er na haar zwangerschap last van kreeg (hormoonstoornissen?). Was het maar zo simpel dat er voor iedereen een en dezelfde oorzaak voor was. Ik heb persoonlijk geen ervaringen dat amalgaamvullingen met haaruitval te maken zouden hebben, wel een kennis die zijn vrouw al jaren "warrig" was. Na het verwijderen van haar amalgaamvullingen was ze, zo vertelde hij, "weer zichzelf geworden". Het lijkt me niet een fabeltje dat je via amalgaamvullingen een toxische belasting kunt krijgen, maar of je daar wat van zult merken is een tweede. Dat kan bij iedereen verschillend zijn. Ligt eraan hoe gevoelig je ervoor bent. En waar DAT dan weer vanaf hangt, dat weet ik ook niet. Je toxische belasting schijn je te kunnen laten meten. Ik weet niet hoe die tests heten, ik geloof dat de VEGA test er een van is. Er is ook een haaranalyse mogelijk (bijv. bij het ELN, Europees Laboratorium voor Nutrienten). Per millimeter dat een haar groeit zit in dat haar van ieder mineraal een bepaalde hoeveelheid die een afspiegeling is van de totale hoeveelheid in ons lichaam. Een haaranalysetest geeft een beeld van de eventuele tekorten (of een teveel) aan nuttige mineralen in ons lichaam. Maar ook kan de aanwezigheid van giftige metalen zoals lood, cadmium, nikkel, kwik enz. worden vastgesteld. Zo'n haartest schijnt betrouwbaarder te zijn dan de gebruikelijke bloed- en urinetest. Want in tegenstelling tot het bloed en de urine houdt het haar iedere dag een soort "archief" bij van de mineralenhuishouding (nuttige zowel als giftige mineralen).
Marli is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2007, 16:25   #8
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hi,

Ik heb in febr. 1999 al mijn amalgaamvullingen laten vervangen door witte vullingen en dat kostte me niets. Het heeft echter absoluut niet geholpen tegen haaruitval; ik zou bijna zeggen: integendeel.

Het is dus een fabeltje!

Maar ik ben wel blij die lelijke amalgaamvullingen kwijt te zijn. Witte vullingen zijn echt veel mooier.
Mijn moeder heeft na erge gezondheidsklachten haar amalgaamvullingen laten verwijderen. Omdat bij het verwijderen amalgaam in haar lichaam terecht kwam (het werd eruit geboord, dus het werden kleine deeltjes die niet allemaal werden opgezogen), ging het de eerste periode daarna flink slechter. Een vriendin van me heeft dezelfde ervaring.
Ze zijn beide ontzettend blij dat de vullingen weg zijn, want na een tijd merkten ze wel degelijk verschil: veel meer energie en minder last van vermoeidheid.

Als je last hebt van haaruitval met een aanwijsbare oorzaak (dus AGA of AA), zal dat niet zomaar verdwijnen wanneer de vullingen weg zijn. Mijn moeder merkte wel degelijk dat de uitval minder werd. Zij heeft last van AGA, maar blijkbaar speelde amalgaam bij haar ook een rol.

Kortom, het kan helpen haaruitval te verminderen, maar het helpt niet tegen bv. AGA of AA.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2009, 17:15   #9
Glesener
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2009
Berichten: 10
amalgaam

Hallo, ik ben nieuw hier en hoop dus dat ik het goed doe door mijn vraag hier te zetten. Ik zie dat het al een oud topic is...
Sinds een aantal maanden heb ik last van haaruitval. Hoewel ik altijd al vrij veel haar verloor per dag, heb ik altijd veel haar gehad. Tegenwoordig zie je dus gewoon door mijn haar mijn hoofdhuid. Ik schat dat het nog minder dan de helft is van wat ik had. Ik heb mezelf al suf gepiekerd wat er veranderd is in mijn eetpatroon, levensstijl, ... Nu vraag ik me af of het kan dat het verwijderen van verschillende amalgaamvullingen hier voor iets tussen kan zitten. Het laatste jaar heb ik elke maand een amalgaamvulling laten verwijderen..in totaal een vijftal. Zou het kunnen dat mijn haaruitval hierdoor veroorzaakt werd. Ik heb ook wel hergroei maar ook die haartjes vallen uit. De laatste amalgaamvulling werd een drietal weken geleden verwijderd.
Glesener is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2009, 18:23   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Glesener,
Ga door met het vervangen van de lelijke amalgaamvullingen, maar ga daarnaast ook even naar de huisarts voor allereerst routinematig bloedonderzoek naar de werking van de schildklier en eventuele vitaminen- of mineralentekorten. Indien er niets te ontdekken valt in het bloed en je slikt ook geen medicijnen die haaruitval als bijwerking hebben, dan heb je waarschijnlijk de vrouwelijke vorm van alopecia androgenetica wat op dit forum wordt afgekort tot AGA.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2009, 19:01   #11
Glesener
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2009
Berichten: 10
Bedankt Hanna,

Ik ben inderdaad al naar de huisarts gegaan. Uit bloedonderzoek bleek dat ik een vit B12 tekort had en dat er sprake is van een lichte bloedarmoede. Mijn ferritine gehalte was 16 ng/ml. Ik weet dat dit haaruitval kan veroorzaken. Maar ik dacht dus ook aan die vullingen..dat ik mogelijks meer haaruitval zou hebben door het 'losboren' van die amalgaam wat een soort toxisch effect zou kunnen hebben. Nu ja dan zou het stilaan moeten beteren nu. Al kan het dan ook zijn van de extra ijzer en vit B die ik inneem.
Overigens sprak de dermatologe over TE en AGA. Verder was ze weinig behulpzaam en leek het wel om het consult in tien minuten tijd afgerond moest worden 'want de volgende patiënt zat al te wachten'. Blij dat ik dit forum gevonden heb!
Glesener is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2009, 20:31   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glesener Bekijk bericht
Maar ik dacht dus ook aan die vullingen..dat ik mogelijks meer haaruitval zou hebben door het 'losboren' van die amalgaam wat een soort toxisch effect zou kunnen hebben.
Nee hoor, mijn tandarts zei destijds dat hij allang dood zou zijn als 't werkelijk zo giftig zou zijn.

Artsen hebben inderdaad bar weinig tijd of je moet een dubbel consult aanvragen. Onlangs moest ik een ingreep door de kaakchirurg laten doen: eerst verdovingsinjecties, toen de ingreep en daarna de hechtingen... al met al stond ik toch binnen 5 minuten al weer buiten!
Volgende patiënt!

Heeft de dermatoloog je geen minoxidil voorgeschreven?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2009, 12:32   #13
Glesener
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2009
Berichten: 10
:-) Ja dat van die tandarts is waarschijnlijk wel waar he. Maar ja, als je haar met bosjes uitvalt dan zoek je naar alle mogelijke redenen om die dan zoveel mogelijk te elimineren (tot nog toe helaas zonder succes).

En ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel heel erg teleurgesteld was door het bandwerk van die dermatologe. Blijkbaar plant zij elk kwartier een afspraak. Ik kwam binnen en had nog maar net gezegd dat ik last had van overmatig veel haaruitval toen ze me vroeg op een stoeltje te gaan zitten. Enkele tellen later telde ze af, waarna ze met een ruk een heel bosje haren uittrok..om dat nog eens te herhalen bovenop mijn hoofd. Nu had ik wel al gelezen van zo een trichogram, maar ze had me dit niet gevraagd. Daarbij komt nog dat ik mijn haar de avond ervoor nog gewassen had en ik achteraf las dat een trichogram dan weinig nut heeft. Enfin, ze keek daarna ongeveer een minuutje naar de wortels waarna ze dus tot het besluit kwam dat het TE + AGA was. Niet dat dit niet zo kan zijn, maar ik vind dit toch wel kort door de bocht. Ze printte twee voorschriftjes, eentje voor minox en eentje voor de yasmine pil..en ik kon gaan. Over het feit dat ik een rode ontstoken hoofdhuid had, zei ze niets..sterker, buiten wat haren uittrekken heeft ze mijn hoofdhuid niet eens bekeken.
Ik probeerde nog een paar vragen te stellen, maar ze werkte me letterlijk de deur uit en beet me nog toe dat de 'volgende patient wel al aan het wachten zou zijn'. Ik ben nog kwaad als ik er aan terug denk. Het heeft me geen stap verder gebracht.
Glesener is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2009, 13:44   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glesener Bekijk bericht
Blijkbaar plant zij elk kwartier een afspraak.
Ja, dat doen helaas alle doktoren, vaak ook slechts 10 minuten.
Jij hebt overigens wel een bijzonder onvriendelijke dermatoloog getroffen, waar je nooit meer naar toe zou moeten gaan. Ze kunnen echter meestal wel snel een diagnose alleen met het blote oog vaststellen; deze vrouw heeft dan ook nog een paar plukken haren er uitgetrokken voor meer zekerheid.
Op een rode ontstoken hoofdhuid zou ik trouwens geen minox durven aan te brengen; misschien dat je daarover de huisarts even kunt bellen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2015, 14:51   #15
Suza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Locatie: Belgium, Mechelen
Berichten: 1
Geslacht:
Wat ik ook vond - onder voorbehoud of het waar is:

"Kwikontgifting is een vrij complex probleem. Omdat na een langdurig chronisch kwikbelasting er zeer veel kwik zich opgestapeld heeft in de beenderen, zal de eliminatie van kwik uit het lichaam ook vrij veel tijd in beslag nemen. Kwikontgifting is dus een zeer traag proces wat doorgaans vele jaren in beslag neemt. Het eerste jaar na de amalgaamverwijdering en ontgifting kan men echter al een heel eind opknappen. Toch zal het doorgaans nog wel een aantal jaren duren vooraleer de gezondheid weer redelijk hersteld is. Bij de meeste zwaar kwikbelaste mensen is 5 jaar na de amalgaamverwijdering en ontgifting het grootste leed geleden en kunnen ze voorzichtig weer verder met hun gewone leven. Toch zullen ze nog vele jaren rekening moeten houden met hun beschadigde gezondheid.

Gedurende heel deze periode van ontgiften is het belangrijk om uw lichaam te helpen om kwik op een natuurlijke wijze te ontgiften. Ook is het belangrijk om de schade die door de kwibelasting ontstaat zo goed mogelijk te beperken. Dit kan dan door de inname van een aantal specifieke voedingssupplementen.

Vele kwikbelaste mensen zijn echter ongeduldig in hun ontgifting en proberen een "geforceerde" of snelle ontgifting met chemische producten zoals DMPS of DMSA. Veel wetenschappelijk bewijs dat deze producten ook een reële meerwaarde geven ten opzichte van de 'natuurlijke' ontgifting met voedingssupplementen is niet voorhanden. Steunend op laboresultaten welke bekomen werden na zulk een behandeling en met wat eenvoudig rekenwerk, valt het niet te verwachten dat deze producten de eliminatie van kwik ook echt versnellen."

Info van een zekere Patrik Peters, pet_peters@yahoo.com

van deze site: Natuurlijke ontgifting
http://www.patrikpeters.amalgaam.be/...van_kwik.htm#3.
----------------
Verder ben ik momenteel in behandeling wegens FFA bij een Czechische dermatologe die me testte op gevoeligheid van o.a. kwik in het lichaam. Dit kwik kwam volgens de test voor aan de schedelrand boven mijn ogen, alleen vooraan en de twee zijkanten, maar niet achteraan, boven de nek. Net daar waar mijn wenkbrauwen verdwenen zijn en verder waar ik stilletjes aan kaal aan het worden ben.

Het lijkt een plausibele verklaring voor de vreemde zone die hier geplaagd wordt door haarverlies, die schedelbeenderen horen bij elkaar en zijn besmet met gifstoffen.

Maar de metingen die werden gedaan door een soort Voltmetertje stemden mij wantrouwig: http://www.firmy.net/W842X,alergia-t...acja,W7PF.html

Hoewel de testen ook uitwezen dat ik ter hoogte van mijn keel nog een zwaar probleem had. Het klopt in die zin dat ik ook een te traag werkende schildklier heb.

http://www.joalis.nl/en/943-methode

Ik ben benieuwd naar de reacties en de ervaringen van anderen.

Op zoek naar oplossingen zonder desillusies ...
Suza is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 18:37
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 13:21
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Bush of Kerry? Tiuri Van alles en nog wat... 34 9 oktober 2004 12:23
scheren? Saar AA - Algemeen 27 21 juni 2004 12:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.