Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juni 2013, 01:27   #1
JesseFDB
HaarWeb lid
 
JesseFDB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2013
Berichten: 1
Handelbaar maken van kroeshaar

Van mijzelf heb zeer dik pluizig en droog kroeshaar, en ook een hoge dichtheid.
Heel mijn leven kamp ik met het probleem dat er eigenlijk niets van te maken is. Producten als gel of wax van de sterkste categorie hadden nauwelijks effect. Dus hield ik het altijd maar kort.

Nu wil ik het al lange tijd laten groeien. Het is nu ongeveer 12cm en ziet eruit als een behoorlijk volle afro en staat alle kanten uit, behalve de goede.
Ik ben nu hard op zoek naar mogelijkheden om het wat handelbaarder te maken, ik kom er nog nauwelijks met een grove borstel door. De meeste middeltjes hebben weinig effect, het enige dat wel helpt is een stijltang op de heetste stand, maar het resultaat is van niet al te lange duur en gezien het haar al kurkdroog is wil ik het gebruik van hittetoestellen beperken.

Op aanraden van een collega ben ik langsgegaan bij een Afrikaanse kapsalon. Daar werd mij geadviseerd om voor een relaxer of een keratinebehandeling te gaan als ik het stijler en handelbaarder wil hebben.
Van relaxers heb ik nogal een afkeer wegens de chemische middelen die erin zitten.
Keratinebehandeling was aan de prijzige kant, maar als het resultaat zo goed is als ze beloven wil ik daar wel voor gaan. Heeft iemand hier ervaring met deze behandeling? Ik ben voornamelijk bang dat mijn haar niet 3 maanden mooi zal blijven, en ik heb weinig zin om elke maand zulke kosten te maken.

Laatst gewijzigd door JesseFDB; 10 juni 2013 om 01:44
JesseFDB is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 11:36   #2
Behind Kinks
Healthy haircare
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Locatie: Belgium
Berichten: 2
Geslacht:
De juiste verzorging voor kroeshaar

Hallo Jessy,

Zelf gezegend met extreem droog en kroezend haar mag ik me gerust een ervaringsdeskundige noemen.
Krul- en kroezend haar is van nature droger, fragiler en heeft veel meer hydratatie en/of proteïne nodig.
Krul en kroeshaar bestaat in vele soorten. Je hebt type 3A(golvend)/B/C/D en 4A/B/C/D(piepkleine kroezeltjes).
Deze 8 types hebben allen verschillende noden en het probleem is dat men hier amper aandacht aan besteedt.
Zo blijft men maar smeren zonder resultaat en komt het nooit goed.
Ik gebruik nu natuurlijke producten zonder bedenkelijke ingrediënten en het maakt echt een wereld van verschil uit.
Oef!

Laat maar weten, mocht je verder gerichte raad kunnen gebruiken.

Je bent alvast welkom op:
www.behindkinks.info voor algemene info over krullend en kroezend haar.
https://www.pinterest.com/behindkinks als inspiratie voor kroezende kapsels
https://www.facebook.com/behindkinks voor onze quirky colorful community

Mail met specifieke vragen kan naar
martine@behindkinks.info

Groet,

Martine
Behind Kinks is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 12:14   #3
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Ik heb weleens een Youtube filmpje gezien van iemand met kroeshaar die een keratinebehandeling had laten doen. Ik weet niet of het herhaald moest worden en hoe vaak. Wel dat het duur was, maar wat had die dame een prachtig haar. Het hielp haar wel.

Misschien zou je eens op Youtube kunnen kijken wat de resultaten zijn als je dat niet al gedaan hebt. En sowieso zou Martine van het bericht hiervoor wel oets voor je kunnen betekenen.

Succes!!
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.