Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juli 2002, 18:15   #1
Louis Kentar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2002
Locatie: Arnhem
Berichten: 3
Grijs haar

Hallo allemaal! Ik ben 24 jaar en heb sinds m'n 20ste al een aantal grijze haren op m'n hoofd. Erger nog: het worden er steeds meer. Ik had altijd van nature blond haar, maar dat werd in m'n puberteit langzaamaan steeds donkerder (iets wat in m'n familie zit). Op m'n 20ste merkte m'n kapper ineens op dat ik een aantal compleet witte haren op m'n achterhoofd had zitten. Schrik! Nu, een aantal jaren later, zitten er ook compleet witte haren op de zijkanten en bovenop mijn hoofd. Ik ga nu bijna elke dag op grijze haren-jacht, met pincet en kam. Alles wat er grijs of wit uitziet trek ik eruit. Maar ja...de witte haren komen weer terug, en het gaat me steeds meer tijd kosten.

Om nou als man van 24 m'n haar al te gaan verven vind ik ook weer zo wat, vooral omdat er zo'n raar idee in de samenleving is over mannen die hun haren verven.

Zijn er meer mannen of vrouwen die last hebben van vroegtijdige grijze haren? Ik zou graag jullie verhaal horen.
Louis Kentar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2002, 19:10   #2
sn0rkel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Berichten: 18
grijs haar

hoi,

ik ben 25 en ik heb sinds mijn 17e ofzo ook al grijze haren en de laatste tijd begint het steeds meer mensen op te vallen... komt wellicht ook omdat ik sinds een paar maanden mijn haar heel kort heb laten knippen..

ik zelf stoor me er niet aan, vind het wel grappig...
sn0rkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2002, 00:51   #3
Louis Kentar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2002
Locatie: Arnhem
Berichten: 3
Hee,

het spijt me, maar ik kan er geen grappig aspect aan zien. Ik ben al vrij onzeker over mijn uiterlijk (ik ben lang en dun, om maar eens wat te noemen) en kan dit er echt niet bij gebruiken. Vooral niet omdat ik veel en dik haar heb en ik altijd complimenten kreeg over mijn haar. Nu ook dat terug begint te vallen (alhoewel ik gelukkig niet kaal begin te worden), zit ik echt te balen.

Heb jij ooit overwogen om je haar te verven? Zo ja, zou je het dan doen in een kleur die het meest lijkt op je eigen haarkleur, of iets heel anders?

Hoe "grijs" zijn je haren? Gewoon lichter dan de rest of echt spierwit? Die van mij zijn dus echt spierwit, en steken nogal af bij de rest van mijn donkere haar. Ik trek ze dus ook uit met een pincet. Laat jij ze zitten?

Greets
Louis Kentar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2002, 09:19   #4
sn0rkel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Berichten: 18
ik heb van mezelf heel erg donker haar en de grijze haren zijn goed grijs tot spierwit, maar ik heb nog nooit overwogen om mijn haar te verven, waarom probeer je niet eens zo'n spoeling die er met een week of wat weer uit is?
sn0rkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2002, 18:53   #5
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
Tjezus

Jezus, gasten jullie zijn net een aantal life! Krijg eens een leven!!!
GRijs wat is het probleem? je kan het elke maand verven, kalend dat is pas erg... jullie zijn echt triest, wijven, stiekem homo zeker!!!
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2002, 19:20   #6
sn0rkel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Berichten: 18
hmm... kijk dat ik op mijn 25e grijs wordt dat vind _IK_ niet zo erg... dat ik kaal wordt des te erger! ik kan me dus prima de stress voorstellen!

nofi maar dat zou zou jij ook moeten weten! kijk eens naar hoe je jezelf noemt en denk eens na voordat je zo kortzichtig reageerd!
sn0rkel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2002, 05:23   #7
Louis Kentar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2002
Locatie: Arnhem
Berichten: 3
Wat een bijzonder achterlijke reactie: "zeker stiekem homo zeker". Ik heb dit probleem aangehaald omdat ik dacht dat ik op een forum zat over haarproblemen. Vroegtijdig grijs haar hebben is volgens mij -maar ja, wie ben ik- een haarprobleem. Ik kan me voorstellen dat mensen die kaal zijn dit een trut-probleempje vinden, en compleet niet relevant. Maar guess what? IK vind het WEL een probleem. En ik hoopte dat andere mensen met hetzelfde probleem misschien wat tips of verhalen hadden. Als mij dat een homo maakt, so be it.

Trouwens, wat is er erg aan homo zijn?
Louis Kentar is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2002, 07:09   #8
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
Hallo,
Wellicht kwam mijn reactie heftig en overdreven over.Je hebt gelijk , het is inderdaad een forum waarop alle problemen besproken dienen kunnen worden. In mijn perceptie is kalend vanaf je 18e inderdaad vele malen erger dan grijs worden, wat je immers met allerlei spoelingen ook nog eens vrij goedkoop en zonder al te grote risico's (zoals haar transplantaties,medicijnen,afwaaien van een pruik,impotentie) en ellende(discriminatie vanwege kalend/kaal zijn) kan verhelpen.Echter ,ik begrijp dat een ander dit niet zo hoeft te ervaren, ik neem mijn heftige woorden dan ook terug. BTW,er is ook niets mis met homo's.
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2002, 00:25   #9
Spin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 8
Volgens mij zijn er wel shampoo's waarmee je grijs haar de oorspronkelijke kleur kan terug geven. Ik kan me herinneren dat er een of twee jaar geleden een bekend merk (ben de naam kwijt) zo'n shampoo presenteerde. Werkte alleen niet bij elke haarkleur. Ik weet ook nog dat er een blad was dat het liet uitproberen door een aantal redactieleden en dat het inderdaad bleek te werken (de meeste redactieleden gingen trouwens na de testperiode niet verder met de shampoo omdat ze het grijs wel prima vonden).
Ik weet dus alleen nog dat het bestaat, namen ben ik kwijt, je zal wat speurwerk moeten doen
Spin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2002, 18:23   #10
rickie rick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2002
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 19
Ikzelf heb door enorme spanningen in mijn nek, schouder en hoofdhuid langzaam aan meer grijze haren gekregen en ben de laatste acht jaar ook langzaam aan (door de spanning) grijzer geworden. Ik ben in therapie want bij mij zijn de haar problemen een gevolg van mijn psychische gesteldheid. Ik trek ook regelmatig witte haren uit met een pincet maar uiteindelijk gaat het om het aanpakken van het "hoofd"probleem: jezelf leren accepteren zoals je bent en inzicht verwerven in de reden waarom je onzeker bent. Het gaat langzaam maar het werkt echt!
alle goeds, rickie rick!
rickie rick is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2002, 09:11   #11
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
grijze haren

Hoi iedereen,
normaal kom ik niet op dit forum (ben een 'aanhangster' van de ttm-rubriek), maar hier wou ik toch even op reageren.
Op mijn 17de zat er een jongen in mijn klas die ook reeds grijs begon te worden. Hij ging daar rustig mee om, vertelde dat dit vroegtijdig grijs worden in zijn familie zat. Eigenlijk vonden -wij meisjes- dit best wel sexy en volwassen! Ondertussen ben ik 29jaar en vind een man met grijzende haren meestal een toonbeeld van een rijpe en aantrekkelijke man. Maar ja, wanneer dit voor jou werkelijk een probleem is is dat je goed recht. Er zijn inderdaad genoeg kleurspoelingen op de markt en wees gerust...er zijn veel mannen die hun haar kleuren zonder nagewezen te worden voor homo! Je moet er op straat maar eens op letten!
groetjes,
Ilse
P.S. ik weet niet of dit klopt, maar mij heeft men steeds verteld dat, wanneer je de grijze haren uittrekt er nog vlugger nieuwe in de plaats komen?
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2002, 16:33   #12
Peter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2002
Berichten: 12
Neem nou Rudy Vueller (Bondscoach van Duitsland). Hij is 40 o.i.d. en al helemaal grijs en dat staat met best vind ik. Maargoed voor degenen die er wel mee zitten, gewoon verven die hap, daar zou ik echt niet moeilijk over doen.
Peter is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2003, 22:52   #13
Heer Olivier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2003
Berichten: 73
Grijs haar!!

Kan het gebruik van minoxidil of gel het vergrijzen van het haar versnellen?
Dien je gel altijd er uit te wassen voor je gaat slapen?

Hopelijk heeft een van jullie een antwoord hierop, dank jullie wel!

Groeten,

Heer Olivier
__________________
"Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken"

*Saw palmetto (2 x per dag 1 softgel)
*Minoxidil 5% (2 x per dag 1 ml)
Heer Olivier is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2003, 11:51   #14
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Voor zover ik weet, hebben gel en minoxidil NIKS te maken met het grijs worden van je haar.
Het is misschien wel iets gezonder voor je haar om 's avonds gel uit te wassen.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2003, 14:44   #15
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Je word grijs wanneer je "kleurstof" op is volgens mij. En ik denk niet dat minox of een ander middel dat proces kan versnellen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Echt Haar Of Synthetisch/Cyberhaar Salvamia Haarwerken 13 31 december 2006 11:51
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 12:08
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 18:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.