Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 mei 2009, 12:54   #1
Obscure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 7
Witten korsten (?) op hoofdhuid

Beste mensen,

Ik heb sinds binnenkort, of beter sinds binnenkort valt me op dat ik een soort van witte korsten op mijn hoofdhuid heb. Zo voel ik nu dan een kriebel, niet echt jeuk, op mijn hoofd en als ik daar dan krab zitten er onder mijn nagel wit-achtig spul. Daarbij komt dat mijn haar dunner wordt. Zo heb ik nu al inhammen en het is aan de zijkanten ook al dunner geworden, achter is het wat dunner geworden maar minder merkbaar voor mij omdat ik daar een mat heb. Nu verlies ik elke dag niet zoveel haren heb ik het idee, zeker niet als het normaal is als je er +- 100 mag verliezen op een dag, maar tijdens het douchen had ik steeds mijn handen wel vol met haren. Nu heb ik wel het idee dat het minder wordt omdat ik nu om de dag nog mijn handen vol met haren heb tijdens het douchen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als mijn haar uitvalt zit er meestal een wit puntje aan het uiteinde. Is het een soort van roos?
Obscure is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2009, 12:57   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als dat witte puntje onderaan de haar vast zit, is het de haarwortel. Als het los zit, is het talg.

Voor die korsten kun je beter even naar de huisarts gaan.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 09:43   #3
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Voor meer informatie kun je dit onderwerp even doorlezen:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13814

Er zijn veel meer mensen die hetzelfde hebben (waaronder ik ook). Bij mij is de haaruitval na het douchen trouwens ook het ergste. Ook is er dan heel goed een witte laag op mijn hoofdhuid te zien.
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 10:43   #4
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Ik heb hier ook last van gehad, ik wist niet echt wat het was en ik ben er vanuit gegaan dat het om roos ging....maar goed, ik heb dus het nieuwe product van Head&Shoulders geprobeert en dat helpt bij mij. Ik ben er nu vanaf in ieder geval.

Wat betreft het dunner worden van je haar...daar heb ik ook last van :S Alleen zie ik verder niet veel haaruitval :S
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 11:36   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Wat betreft het dunner worden van je haar...daar heb ik ook last van :S Alleen zie ik verder niet veel haaruitval :S
Haaruitval is ook niet echt belangrijk; 't gaat er om of er nieuwe haren voor in de plaats komen... of niet.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 11:46   #6
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Hoi Hanna,

Bedankt voor je reactie! Tjah dat weet ik niet. Ik hou het nu sinds enkele weken in de gaten. Wel zie ik bijvoorbeeld veel donshaartjes bij mn inhammen (iets groter geworden afgelopen jaren, maar dat is mannelijk haarlijn neem ik aan) en ik zie kleinere haartjes aan de voorkant. Maar wat me gewoon opvalt is dat me hoofdhuid meer zichtbaar wordt zeg maar, vooral aan de voorkant (dus kruin en verder naar achteren is nog echt dik).

Wel is heel mijn familie (aan de vaders kant) kaal en me broer ook al, hij is 27 (ik 26) maar bij hem begon het al op zn 17de. Ik lijk daarentegen veel op mijn opa van me moeders kant, ook kwa kapsel en de enige met krullen in de familie. Ik hou het de komende maanden beter in de gaten...

Ik moet ook zeggen, het valt mij pas op als ik gel in mn haren doe....als ik geen gel gebruik lijkt het alsof ik echt super veel en dik haar heb....
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 12:01   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het is volkomen logisch dat je de hoofdhuid ziet bij gebruik van gel e.d.
Sinds het gebruik van gel, wax e.d. in de mode is, is het aantal zich kalend voelende mannen enorm gestegen.

Gewoon geen gel meer gebruiken, dan zie je er weer prima uit!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 12:39   #8
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Nogmaals bedankt voor je reactie. En mijn excuses voor topicstarter.

Zonder gel kan ik geen kant op met mijn kapsel!! Mijn haren staan dan echt alle kanten op en kan ze dan niet een richting op kammen....mijn haren zijn daar te dik voor denk ik? Ze vallen niet automatisch naar beneden zeg maar.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 13:02   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je de haren wat langer laat groeien, vallen ze vanzelf makkelijker op hun plek.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schilfers (poeder) en extreem droge hoofdhuid en nu ook haaruitval Babsje Haarproblemen bij vrouwen 48 16 juni 2011 10:50
Roos, jeuk, irritatie en/of korsten op de hoofdhuid Kees Haarproblemen bij vrouwen 190 13 oktober 2009 15:44
Hoofdhuid problemen? Hoofdhuid Overige (haar)discussies - Algemeen 9 9 mei 2007 15:17
droge hoofdhuid karina Haarproblemen bij vrouwen 3 27 oktober 2005 16:12
Hoofdhuid problemen Steef Haarproblemen bij vrouwen 1 7 september 2004 19:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.