Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juni 2015, 15:21   #1
tinabelcher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Red face Wat kan ik het beste doen? Overbeharing/hirsutisme

Hallo,

Ik ben een vrouw van 20 jaar en heb al last van overbeharing sinds ik een klein meisje was (groep 8). Ik heb er in de tussentijd weinig aan gedaan behalve mijn benen en schaamstreek scheren, waardoor er dus alleen maar haar bijkomt.

Het haar op mijn lichaam kan ik dan wel accepteren, maar het haar op mijn gezicht niet.. Elke dag pieker ik er wel over en ik ben ten einde raad.. Ik heb het mijn moeder wel verteld en mijn beste vriendin ook (die toevallig dezelfde problemen heeft als ik, maar zij heeft blonde haren en de mijne zijn wat donkerder). Ik ben al een keer naar de huisarts geweest en die vond het niet zo ernstig.. maar ik zelf wel. Ik ben zo bang dat het andere mensen opvalt dat ik altijd probeer mijn gezicht te bedekken.

Ik heb heel veel op internet gelezen en het geeft mij al wat opluchting om te zien dat ik niet de enige ben ! maaaaar, wat doen we eraan? Ik heb veel over medicijnen gelezen en ook de bijwerkingen hiervan, deze zijn zo extreem dat ik niet zeker weet of ik hier wel mee wil gaan knoeien..
Ook heb ik gelezen dat DCI en muntthee zouden kunnen helpen.
Ik heb ook onderzoek gedaan voor laseren en heb al een goedkope gevonden, ik woon in brabant en als de meeste hier heb ik niet zo veel geld dat ik hele dure instanties kan betalen....

Mijn vraag is, wat doen jullie tegen jullie gezichtsbeharing? Ik bleek mijn snorretje, maar het haar op mijn kaaklijn wordt me te duidelijk.. Ik weet niet of een laser deze haren kunnen behandelen (ze zijn wel donker, maar de haartjes zijn erg dun)

Ik weet het echt niet meer, ik vind het al heel wat voor mezelf om mij bij haarweb aan te melden en dit bericht te typen..
tinabelcher is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
behandelingen, gezichtsbeharing, hirsutisme, laser, laserbehandeling

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.