Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 februari 2007, 12:18   #1
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
[minoxidil] Effect op de lange termijn

EDIT TIURI:
Deze discussie is afgesplitst van de algemene minoxthread.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie Bekijk bericht
Dat is niet waar. Het slaat bij de meesten uiteindelijk wel aan, maar vele gebruikers hebben de discipline niet om het langer dan een paar maanden te gebruiken. Ze beginnen vol enthousiasme met de behandeling, maar na een paar weken begint het al te vervelen omdat ze geen hergroei zien, of juist een shedding meemaken. Velen stoppen er op dat moment mee, of gaan het minder frequent gebruiken. Vervolgens zie je berichten op diverse fora verschijnen dat het voor hen niet werkt.

Qua hergroei werkt het bij de inhammen inderdaad minder goed dan bij de vertex. Maar het zorgt zowel bij het frontale gedeelte als vertex voor stabilisatie van de haaruitval, wat imo toch belangrijker is dan hergroei.
Iedereen weet dat 2 maanden te kort is. De meeste mensen gebruiken het toch echt wel minimaal 6 maanden of je moet een allergie tegen PPG hebben.

Minoxidil stabiliseert NIET. Je haren worden gewoon vernietigt als je naast Minoxidil niks anders gebruikt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door Tiuri; 20 februari 2007 om 23:21
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 13:08   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Iedereen weet dat 2 maanden te kort is. De meeste mensen gebruiken het toch echt wel minimaal 6 maanden of je moet een allergie tegen PPG hebben.

Minoxidil stabiliseert NIET. Je haren worden gewoon vernietigt als je naast Minoxidil niks anders gebruikt.
Niet iedereen weet dat, en geloof me maar de meesten stoppen binnen een paar maanden. Minoxidil stabiliseert wel, ik ervaar het toch zelf. Maargoed, ieder z'n eigen mening.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 13:19   #3
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie Bekijk bericht
Niet iedereen weet dat, en geloof me maar de meesten stoppen binnen een paar maanden. Minoxidil stabiliseert wel, ik ervaar het toch zelf. Maargoed, ieder z'n eigen mening.
Minoxidil stabiliseert NIET. Het kan LIJKEN dat Minoxidil de boel stabiliseert, omdat het haren langer in de anagene fase houdt. Er wordt nog steeds schade gedaan aan de haartjes, dus je bent nog steeds keihard de lul als je DHT niet aanpakt. Schijnstabilisatie zou je het kunnen noemen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 13:30   #4
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Minoxidil stabiliseert NIET. Het kan LIJKEN dat Minoxidil de boel stabiliseert, omdat het haren langer in de anagene fase houdt. Er wordt nog steeds schade gedaan aan de haartjes, dus je bent nog steeds keihard de lul als je DHT niet aanpakt. Schijnstabilisatie zou je het kunnen noemen.
Natuurlijk blijft DHT zich binden, maar zolang minoxidil de haren in de anagene fase behoud is er niets aan de hand. Ik ben al langer dan een jaar gestopt met dutasteride, en mijn haarsituatie is nog exact hetzelfde. In feite, het is er zelfs beter op geworden. Ik heb geen eczeem/roos meer, de lichtgekleurde donsharen op mijn inhammen zijn er nog steeds, ik kan me weer normaal concentreren, en het sporten gaat ook beter. Zoiets als schijnstabilisatie bestaat niet, volgens jou zou mijn haarsituatie veel slechter moeten zijn dan een jaar geleden, en dat is niet het geval.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 13:39   #5
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie Bekijk bericht
Natuurlijk blijft DHT zich binden, maar zolang minoxidil de haren in de anagene fase behoud is er niets aan de hand. Ik ben al langer dan een jaar gestopt met dutasteride, en mijn haarsituatie is nog exact hetzelfde. In feite, het is er zelfs beter op geworden. Ik heb geen eczeem/roos meer, de lichtgekleurde donsharen op mijn inhammen zijn er nog steeds, ik kan me weer normaal concentreren, en het sporten gaat ook beter. Zoiets als schijnstabilisatie bestaat niet, volgens jou zou mijn haarsituatie veel slechter moeten zijn dan een jaar geleden, en dat is niet het geval.
Je heb een erg strikt dieet en je gebruikt Spiro. Ten eerste verlaag je DHT al door een goed dieet te hebben. Ten tweede blokkeert je de Androgeen Receptoren voor DHT. Haal Spiro en je goede dieet maar weg en je zult zien dat je haren achteruit gaan. DHT zet een heleboek zaken in werking en deze zul je moeten weghalen. Jij haalt 1 schakel weg (anagene fase naar telegene fase), maar de rest blijft om schade te doen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 13:51   #6
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Je heb een erg strikt dieet en je gebruikt Spiro. Ten eerste verlaag je DHT al door een goed dieet te hebben. Ten tweede blokkeert je de Androgeen Receptoren voor DHT. Haal Spiro en je goede dieet maar weg en je zult zien dat je haren achteruit gaan. DHT zet een heleboek zaken in werking en deze zul je moeten weghalen. Jij haalt 1 schakel weg (anagene fase naar telegene fase), maar de rest blijft om schade te doen.
Haha beste kerel, mijn testosteron en DHT gehalte zijn juist gestegen door het dieet en intensief sporten. Ik geloof niet meer in de DHT theorie. Natuurlijk is de binding van DHT een "trigger" maar niet de oorzaak. Het proces dat op gang komt door de binding van DHT aan de receptor is waar we naar moeten kijken. Ik ben al een geruime tijd aan het experimenteren met voeding, en ik lijk toch echt succes te boeken icm minoxidil.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 13:56   #7
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie Bekijk bericht
Haha beste kerel, mijn testosteron en DHT gehalte zijn juist gestegen door het dieet en intensief sporten. Ik geloof niet meer in de DHT theorie. Natuurlijk is de binding van DHT een "trigger" maar niet de oorzaak. Het proces dat op gang komt door de binding van DHT aan de receptor is waar we naar moeten kijken. Ik ben al een geruime tijd aan het experimenteren met voeding, en ik lijk toch echt succes te boeken icm minoxidil.
Daar zeg je het goed ja: "In combinatie met". Tuurlijk kan dat goed voor je werken, maar alleen Minoxidil zal nooit, maar dan ook nooit je haren behouden voor een lange tijd.

Hoe weet je dat je DHT gehalte gestegen is? Meer Testosteron hoeft niet meer DHT te betekenen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 14:20   #8
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Ja oke, maar hoe moet je dan minox oraal gebruiken?
En ugh! bijvoorbeeld gebruikte als topisch en die merkte wel veranderingen in zijn bloeddruk? Zoals ik bij meedere mensen lees.
Oraal moet je het niet gebruiken tegen AGA Dan krijg je nare bijwerkingen denk ik. Als je je aan de gebruiksaanwijzingen houdt, dus goed je handen wassen na het toepassen en niet meer dan 1ml toepassen per keer, dan komt het goed En als je toch twijfelt, zou ik het even bespreken met je huisarts.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 14:23   #9
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Ja oke, maar hoe moet je dan minox oraal gebruiken?
En ugh! bijvoorbeeld gebruikte als topisch en die merkte wel veranderingen in zijn bloeddruk? Zoals ik bij meedere mensen lees.
Orale minoxidil moet je slikken he, dat zijn tabletten. En zoals Kevin al zegt niet geschikt voor AGA.
De verandering van ugh's bloeddruk zou ook door andere factoren beinvloed kunnen worden. Ik struin al 5 jaar allerlei fora en websites af, en ben eerlijk gezegd nog nooit iemand tegengekomen die problemen met bloeddruk ondervond door topische minoxidil.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 15:13   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
maar alleen Minoxidil zal nooit, maar dan ook nooit je haren behouden voor een lange tijd.
Waarom denk je dat? Dat kun je niet zo stellig zeggen hoor. Als minoxidil goed aanslaat is het wel degelijk mogelijk dat je erdoor je haren voor lange tijd behoudt. Ik zou niet weten waarom niet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 15:26   #11
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Waarom denk je dat? Dat kun je niet zo stellig zeggen hoor. Als minoxidil goed aanslaat is het wel degelijk mogelijk dat je erdoor je haren voor lange tijd behoudt. Ik zou niet weten waarom niet.
Omdat Minoxidil niet in staat is de schade van o.a. DHT tegen te houden. Het doet eigenlijk niks tegen het kaal worden. Het stimuleert alleen een beetje extra haar, verder niet.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 15:35   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Omdat Minoxidil niet in staat is de schade van o.a. DHT tegen te houden. Het doet eigenlijk niks tegen het kaal worden. Het stimuleert alleen een beetje extra haar, verder niet.
Het doet wel wat tegen het kaal worden, het verlengt namelijk de anagene fase die door DHT verkort wordt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 15:42   #13
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Het doet wel wat tegen het kaal worden, het verlengt namelijk de anagene fase die door DHT verkort wordt.
Ja en? Het haartje wordt nog steeds vernietigd en uiteindelijk valt het toch uit. Minoxidil zorgt voor extra haargroei in het eerste en of tweede jaar. Daarna nemen de resultaten weer af op dezelfde snelheid als ervoor. Je krijgt dus een paar jaar wat extra haargroei, maar dit neemt weer af na het 1e of 2e jaar. Dus Minoxidil doet niks aan het kaalwordingsproces zelf sinds het (weer) doorgaat. Je kan je haar dus niet behouden met alleen Minoxidil.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 15:53   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Ja en? Het haartje wordt nog steeds vernietigd en uiteindelijk valt het toch uit. Minoxidil zorgt voor extra haargroei in het eerste en of tweede jaar. Daarna nemen de resultaten weer af op dezelfde snelheid als ervoor. Je krijgt dus een paar jaar wat extra haargroei, maar dit neemt weer af na het 1e of 2e jaar. Dus Minoxidil doet niks aan het kaalwordingsproces zelf sinds het (weer) doorgaat. Je kan je haar dus niet behouden met alleen Minoxidil.
Nee hoor kevin, het spijt me maar het klopt echt niet wat je zegt.

Minoxidil verlengt de anagene fase zoals we allemaal weten. DHT verkort deze fase. Als minoxidil goed bij jou aanslaat kan het zo zijn dat DHT weliswaar probeert om de anagene fase te verkorten (ik zeg het even heel kinderlijk), maar dat dat niet lukt omdat minoxidil beizg is met de anagene fase te verlengen. Resultaat: je wordt niet kaal.

Inderdaad is het zo dat minoxidil zijn piek bereikt na het eerste jaar en dat de werking dan (heel) langzaam afneemt [bron], maar dat is met finasteride ook zo dus ik snap de relevantie daarvan niet voor deze discussie.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 16:06   #15
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Nee hoor kevin, het spijt me maar het klopt echt niet wat je zegt.

Minoxidil verlengt de anagene fase zoals we allemaal weten. DHT verkort deze fase. Als minoxidil goed bij jou aanslaat kan het zo zijn dat DHT weliswaar probeert om de anagene fase te verkorten (ik zeg het even heel kinderlijk), maar dat dat niet lukt omdat minoxidil beizg is met de anagene fase te verlengen. Resultaat: je wordt niet kaal.

Inderdaad is het zo dat minoxidil zijn piek bereikt na het eerste jaar en dat de werking dan langzaam afneemt [bron], maar dat is met finasteride ook zo dus ik snap de relevantie daarvan niet voor deze discussie.
Zo makkelijk is het niet wat je zegt. Minoxidil haalt geen schakel van het kaalwordingsproces weg, zodat je niet meer kaal wordt. Ook al blijven de haartjes 1 of 2 jaar langer in de anagene fase, ze worden nog steeds beschadigd. De anagene fase heeft hier niks mee te maken. Minoxidil kan het kaalwordingsproces niet stoppen, omdat het zich niet bemoeit met het kaalwordingsproces. Het stopt geen DHT of inflammation sinds het niet anti-androgeen is. Minoxidil stopt ook nooit met werken, maar je haar zal wel weer achteruitgaan omdat het kaalwordingsproces doorgaat, ondanks de extra groei die je hebt gekregen. Het houdt de haartje misschien iets langer in de groeifase, maar op een gegeven moment heb je daar niet genoeg aan.

Finasteride werkt WEL tegen het kaalwordingsproces doordat het 5AR remt. Minoxdil doet hier niks tegen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
Erfelijke mannelijke kaalheid op lange termijn Forehead Pride AGA - Algemeen 16 9 mei 2006 00:46
Langer termijn effect Minoxidiel? Medisch Bioloog Medicijnen/haargroeimiddelen 4 30 augustus 2003 23:39
Bijwerkingen op lange termijn (fina, duta, SP, ...) Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 2 28 juli 2003 00:20
schadelijke gevolgen duta vs fina op lange termijn rax Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 december 2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.