Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 september 2005, 13:50   #31
yvonne06
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 4
omega 3

Hallo, ik wil omega 3/6 gaan slikken, weet iemand welke de juiste zijn?
er zijn zoveel merken!!

bvd Yvonne
yvonne06 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 14:22   #32
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvonne06
Hallo, ik wil omega 3/6 gaan slikken, weet iemand welke de juiste zijn?
er zijn zoveel merken!!

bvd Yvonne
UHmm lees de post boven je eens.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 15:34   #33
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Yvonne,

Hier vind je een vergelijking van een aantal merken van visolie. En ook hier vind je veel informatie.
Het is belangrijk dat je een product neemt van goeie kwaliteit (hoog % omega-3 vetzuren, en hoge zuiverheidsgraad (niet vervuild door kwik of PCB's). De visolie van het Kruidvat (bestaat dat in Nederland??) bijvoorbeeld scoort niet zo goed op dat vlak.
Zelf gebruik ik MorEPA (30 euro voor 60 capsules, 1 pil per dag), een product van farmaceutische zuiverheid.

Een ideale verhouding tussen omega-3 en omega-6 vetzuren zou 1/1 moeten zijn, maar in ons huidige westerse dieet is die verhouding helemaal scheefgetrokken, en krijgen we veel meer omega-6 binnen, en nog nauwelijks omega-3, waardoor we eerder op 1/10 uitkomen. Extra omega-6 gaan slikken heeft dus niet zoveel zin. (Bron: interview met dr Michaël Maes in de Goed Gevoel van september 2005).
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 15:40   #34
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Een ideale verhouding tussen omega-3 en omega-6 vetzuren zou 1/1 moeten zijn, maar in ons huidige westerse dieet is die verhouding helemaal scheefgetrokken, en krijgen we veel meer omega-6 binnen, en nog nauwelijks omega-3, waardoor we eerder op 1/10 uitkomen. Extra omega-6 gaan slikken heeft dus niet zoveel zin. (Bron: interview met dr Michaël Maes in de Goed Gevoel van september 2005).
Dat verhaal is ook hier te lezen.

www.omega3.be is sowieso een goede en informatieve site. Ze hebben ook een pagina met referenties, jammer alleen dat daar in de pagina's zelf niet naar gerefereerd wordt. Ik zou bijv. wel eens willen weten waar zo'n verhaal als dit hierboven vandaan komt.

Ik weet ook niet of het een objectieve site is. Er wordt in ieder geval wel reclame gemaakt voor Vitelma (boter met omega3), maar hoe dan ook is het een informatieve site die leuk is om eens door te bladeren.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 12:11   #35
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Hoi Yvonne,

Hier vind je een vergelijking van een aantal merken van visolie. En ook hier vind je veel informatie.
Het is belangrijk dat je een product neemt van goeie kwaliteit (hoog % omega-3 vetzuren, en hoge zuiverheidsgraad (niet vervuild door kwik of PCB's). De visolie van het Kruidvat (bestaat dat in Nederland??) bijvoorbeeld scoort niet zo goed op dat vlak.
Zelf gebruik ik MorEPA (30 euro voor 60 capsules, 1 pil per dag), een product van farmaceutische zuiverheid.

Een ideale verhouding tussen omega-3 en omega-6 vetzuren zou 1/1 moeten zijn, maar in ons huidige westerse dieet is die verhouding helemaal scheefgetrokken, en krijgen we veel meer omega-6 binnen, en nog nauwelijks omega-3, waardoor we eerder op 1/10 uitkomen. Extra omega-6 gaan slikken heeft dus niet zoveel zin. (Bron: interview met dr Michaël Maes in de Goed Gevoel van september 2005).
Over dat het extra innemen v. omega-6 niet veel zin heeft zou wel eens kunnen kloppen. Want op een amerikaanse forum vroeg ik een keer over het dr. perricone dieet en toen zei iemand dat we al genoeg omega-6 binnenkrijgen en het dus beter is om te minderen!
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 15:40   #36
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
En hoe zit het met omega-9? Is dit ook goed voor je haar op wat voor manier dan ook? Ik neem vanaf juni ofzo 2 omega-3 capsules per dag, maar ben nu overgestapt op 1 capsule omega-3 en 1 capsule omega-3-6-9 per dag. Maar zoals ik hier kan begrijpen kan ik beter terugstappen op de oude hoeveelheid?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 14:50   #37
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
En hoe zit het met omega-9? Is dit ook goed voor je haar op wat voor manier dan ook? Ik neem vanaf juni ofzo 2 omega-3 capsules per dag, maar ben nu overgestapt op 1 capsule omega-3 en 1 capsule omega-3-6-9 per dag. Maar zoals ik hier kan begrijpen kan ik beter terugstappen op de oude hoeveelheid?
Ja, dat vroeg ik me ook af hoe het zit met omega-9, want die andere 2 hoor je meer over. Iemand die weet hoe het zit? bye!
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 23:07   #38
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipilover
Ja, dat vroeg ik me ook af hoe het zit met omega-9, want die andere 2 hoor je meer over. Iemand die weet hoe het zit? bye!
ik weet alleen dat als je vis bakt je geen omega3 overhoudt want bij verhitting word dit omgezet in omega9.
omega3 komen wij westerlingen het meest tekort. en als je af en toe gebakken vette vis eet heb je die 9 niet echt meer nodig
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 12:52   #39
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Ik las in de Men's Health van deze maand dat uit een recent laboratoriumonderzoek naar voren was gekomen dat het erop wijst dat omega 6 vetzuren de groei van kankercellen bevordert. de onderzoekers denken naar aanleiding van deze resultaten dat een dieet dat rijk is aan omega 6 vetzuren mogelijk meer risico levert op prostaat-, borst- en darmkanker.

Natuurlijk worden heel veel ingredienten gerelateerd aan kanker, maar het leek me niet onaardig om dit even mee te delen.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 22:42   #40
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
mhogen ik heb dat ook gelezen kan kloppen in onze voeding zit al genoeg omega 6 ik neem een sup van morepa daar zit alleen maar omega 3 in, ik ben er tevreden over ik neem het meer om mijn algemene gezondheid te verbeteren dan voor mijn haaruitval
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 14:02   #41
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Heeft iemand deze studie gelezen? Hier wordt gezegd dat inname van Flax Seed Oil (Hierin zit Omega 3,6 en 9 visolie) de kans op prostaatkanker sterk verhoogd?

http://www.ergogenics.org/alfalinoleenzuur.html
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 14:04   #42
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ja, dat artikel is in de vorige bladzijde van deze thread al besproken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 14:13   #43
garibaldi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2003
Berichten: 27
Als je meer van Omega wilt weten, lees dan dit boek: Van Freud tot Omega 3 van Prof. Dr. Michael Maes. Erg interessant.

(ps - gaat over gezondheid algemeen en niet specifiek haar!)
garibaldi is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 14:36   #44
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ja, dat artikel is in de vorige bladzijde van deze thread al besproken.


Nou besproken, jij geeft er je mening over maar verder geeft niemand anders positief of negatief commentaar. Het is altijd wel handig om meerdere mensen te horen.

Edit: Studie gevonden hier.

Edit2: Er wordt dus wel gezegd dat Lijnzaadolie hart- en vaatziekten tegen gaat MAAR de kans op prostaatkanker verhoogd.

Edit3: Pizzacat of DHT-killer, jij nam toch omega3 supplementen?

Edit4: Dus als ik het goed hebt is Lijnzaadolie (omega 3-6-9) slecht doordat het prostaatkanker kan bevorderen, maar visolie (alleen omega 3) goed?

Citaat:
Visolie en het risico op prostaatkanker: In 1967 werd aan Zweedse mannelijke tweelingen van middelbare leeftijd en ouder een vragenlijst voorgelegd. O.a. werd gevraagd of ze zelden of nooit, af en toe, regelmatig of veel vis aten. Na 30 jaar werd van de 6272 mannen nagegaan wie er prostaatkanker hadden gekregen. Dit bleek bij 466 personen het geval van wie er 340 aan waren overleden. Het bleek dat degenen die zelden of nooit vis aten twee tot drie keer meer risico hadden gelopen prostaatkanker te krijgen dan degenen die regelmatig vis aten (de grootste groep). De kans te sterven aan prostaatkanker was in de groep die zelden of nooit vis at zelfs 3,3 keer groter dan in de regelmatig visetende groep mannen. In de groep die aangegeven had af en toe vis te eten kwam 30% meer sterfte door prostaatkanker voor dan bij de regelmatige viseters. Deze cijfers zijn gecorrigeerd voor leeftijd, roken, lichaamsbeweging en andere voedingsgewoontes. Omdat het tweelingen betrof kon men ook bepalen dat genetische factoren geen invloed hebben op de beschermende werking van vis. Omdat in Zweden met name de vette vissoorten zalm, haring en makreel wordt gegeten en omdat bekend is dat EPA (eicosapantaeenzuur), één van de omega 3 vetzuren, tumorgroei bevorderende prostaglandines verlaagt, concluderen de onderzoekers dat de omega-3 vetzuren in vis bescherming bieden tegen prostaatkanker.


(The Lancet, 2 juni 2001)
http://www.vita-send.nl/epa.htm

Citaat:
In de vijftiger jaren heeft de Duitse biochemicus Johanna Budwig het zogenaamde Budwig-papje bedacht als het ideale ontbijt of gezondheidshapje. Ze vond het van groot belang dat mensen meer de zwavelhoudende eiwitten (bijv. uit kwark, soja) en de goede vetten tot zich nemen. Met name van de vetten is gebleken dat het van zeer groot belang is dat men voldoende lijnzaadolie binnen krijgt. Deze olie is een essentieel vetzuur en is dus net als bepaalde vitaminen essentieel voor een goede gezondheid. Lijnzaadolie kan in het lichaam worden omgezet tot EPA, dit is een soort visolie en dit kan worden omgezet tot prostaglandines van de 3 serie, hetgeen stoffen zijn die kankerremmend werken, ontstekingsremmend en pijnstillend, anti-allergisch, anti-rheuma en anti-jeuk.


Citaat:
[font='Times New Roman', serif]Kankercellen reageren anders en hebben een andere stofwisseling dan normale cellen. Stoffen als DHEA, pao pereira, visolie of lijnzaadolie, wei-poeder en acetylcysteine kunnen de gewone cel sterker maken en de kankercel verzwakken. Mogelijk zijn enzymen van groot belang om kankercellen kwetsbaarder te maken. Dit is een van de redenen waarom groentesap uit fles minder goed is, het bevat minder enzymen. Ook het vermijden van vlees en suiker helpt om het de kankercellen moeilijker te maken


http://www.natuurarts.nl/akanker.htm

Laatst gewijzigd door kevin; 3 januari 2006 om 16:05
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 19:45   #45
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garibaldi
Als je meer van Omega wilt weten, lees dan dit boek: Van Freud tot Omega 3 van Prof. Dr. Michael Maes. Erg interessant.

(ps - gaat over gezondheid algemeen en niet specifiek haar!)
Ook de Volkskrant gelezen afgelopen weekend? ;-)
Stond ook een verhaal in over positieve werkingen op concentratie. Kinderen met ADHD waren er bij gebaat.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Seborroïsch eczeem Tiuri AGA - Algemeen 1580 26 juli 2020 02:11
Kokosvet (lauric acid) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 20 november 2012 20:27
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 19:58
Voeding, vitamines & kruiden idoena Overige (haar)discussies - Algemeen 235 28 juli 2009 18:09
omega 3 RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 2 10 september 2006 15:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.