Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met finasteride?
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 111 30,25%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 155 42,23%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 101 27,52%
Aantal stemmers: 367. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 september 2005, 23:45   #16
NightFlyer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 13
Thumbs up tot dusver een tevreden Propecia gebruiker.

Hey allen,

Ik zit al een tijdje rond te neuzen op dit forum en heb al aardig wat dingen gelezen over eventuele oplossingen en ervaringen
Ik ben zelf sinds kort aan de Propecia en wou dus ook ff mijn ervaring kwijt.

Ik ben 30 en heb een half jaar geleden in de gaten gekregen dat ik inhammen begon te krijgen en dat mijn haar minder werd op de kruin.
Ik dus helemaal in paniek naar de huisarts die me doorverwees naar de Dermatoloog.
Tijdens het wachten op de afspraak heb ik rond zitten neuzen op verschillende sites over haarverlies.
Ik kwam op een aantal sites terecht oa propecia en heb informatie over drietal middeltjes uitgeprint en meegenomen naar de Dermatoloog
Het enigste wat haar echt bekend voorkwam was Propecia en raade me het dan ook aan dat te gaan proberen.
Tegen het eind van het gesprek heeft ze een foto gemaakt van mijn kruin en ik moet dan over een halfjaar terugkomen om weer een foto te maken zodat ze kan zien of het wel of niet aanslaat.

Ik slik propecia nu bijna 2 maand heb dus ongeveer 57 tabletten naar binnen gewerkt van 1 mg.
Mijn ervaringen zijn als volgt:

In het begin kreeg ik lichtelijk meer haarverlies (misschien shredding) maar sinds ongeveer anderhalve week verlies ik zeer weinig haren.
Als ik nu aan mijn haren trek heb ik op zijn hoogst 2 haren in mijn handen en dat was voordat ik propecia gebruikte beduidend meer.
Heb (nog) totaal geen nare bijwerkingen zoals borstvorming of pijnlijke tepels
Mocht ik nog bijwerkingen krijgen dan stop ik in ieder geval niet meteen want het kan misschien tijdelijk zijn en mocht ik borstvorming krijgen tja hmm dan kan ik toch lekker met mezelf gaan spelen ipv iedere keer mijn vriendin lastig te vallen
(ok ff serieus)

Ben tot dusver dus zeer tevreden over het gebruik an propecia, heb het gevoel dat het bij mij aanslaat, alhoewel ik nog niet echt (dons)haren terug zie komen maarja daar is het denk ik nog te vroeg voor omdat de haren eerst nog mijn schedel door moeten groeien , mochten ze al terugkomen.
Ik gebruik dus momenteel alleen maar propecia 1 mg en nog geen speciale shampoo of zalfjes.
Ik ben wel van plan Roosecure en mega vites te gaan proberen.

Ik hoop dat ik met dit verhaal mensen kan geruststellen die nog zitten te twijfelen om wel of niet aan propecia te beginnen.

ps kan iemand me vertellen waar ik mega vites kan kopen?
heb een apotheek gebeld en die hadden er nog nooit van gehoord.
Ik weet dat het te bestellen is op internet maar haal het liever in een gewone winkel.

Mocht iemand nog suggesties hebben wat ik nog meer kan gaan gebruiken dan hoor ik het graag.
NightFlyer is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 23:59   #17
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
hey, ik ben ook net met propecia begonnen. heb nu bijna 10 pilletjes geslikt...(we gedoseerd ).
ik heb tot nu toe nul komma nul last van bijwerkingen. ik was oa bang voor mijn libido maar ik kan je verzekeren dat ik dat goed getest heb en ik absoluut geen ahteruitgang boek (tis eerder beter ).

ik slik op dit moment naast propecia nog:

-centrum multi vitamines en mineralen
-vitamine b6-100
-biergist

verder was ik mijn haren 3 keer per week met rooscure en de rest van de dagen gewoon water (tis wat vetter maar ik word al minder bij mij nu!)

ikzelf heb mijn medicijnen online besteld bij http://www.drogisterij.net/index.php

heb bestelling geplaats, betaald met creditcard en het werd discreet en zeer goed verpakt bezorgd bij mij thuis.

die vitamines die je vraagt staan ook op die site volgens mij.

veel succes lotgenootje
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 00:15   #18
NightFlyer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 13
ah darkster bedankt voor de link, ik zal er zodra ik wat meer tijd heb rondkijken en waarschijnlkijk een bestelling plaatsen mocht ik het niet kunnen vinden in mijn omgeving.
Wat is het trouwens met dat biergist? heb wel eens een shampoo gezien verwerkt met biergist, is het dat of? en wat doet het?

trouwens bedankt voor je reactie vbmenu_register("postmenu_80719", true);
NightFlyer is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 01:03   #19
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
eigenlijk meer algemeen gebruik.
heeft een zuiverende werking op je bloed.
een mega pot met tabletten kost nauwelijks iets. slik dat spul geregeld.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 01:29   #20
NightFlyer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 13
ok bedankt, zal het eens gaan proberen
NightFlyer is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 13:13   #21
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Deze thread werd wel heel erg groot: meer dan 1.000 posts. Ik heb daarom een groot deel van de posts afgesplitst en gearchiveerd:

[finasteride] Algemeen (archiefthread)

In deze thread gaan we gewoon verder met de discussie.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2005, 03:08   #22
NightFlyer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 13
Zat vanavond beetje op mijn kruin te voelen met mijn vinger en ondekte vele korte haren van ongeveer een halve cm tussen de lang haren dus ziet er goed uit
Kan haast niet wachten tot ik weer terugmoet naar de dermatoloog om weer een foto te maken en die te vergelijken
__________________
Intern:

Propecia 1 mg (1-8-2005) tot (13-3-2006)
Proscar 1,25 mg (14-3-2006)
Vitamine B complex forte Davitamon (28-9-2005)
Vitamine c Roter (28-9-2005)

Extern:

Rooscure (28-9-2005)
NightFlyer is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2005, 22:03   #23
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
weet iemand trouwens wat het effect is op je haar wanneer je geen klassieke kaalheid hebt?
ik heb inhammen maar wie weet is dit ook gevolg van stress...
slechte huisarts en dermatoloog hebben me zelf acte laten ondernemen en ben wel een beetje twijfelachtig. (ondanks dat ik denk dat ik verbetering voel).

is fina dus slecht voor je haar of gewoon overbodige medicatie/geldverspilling als je toch niet kaalheid hebt?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2005, 12:54   #24
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
weet iemand trouwens wat het effect is op je haar wanneer je geen klassieke kaalheid hebt?
ik heb inhammen maar wie weet is dit ook gevolg van stress...
slechte huisarts en dermatoloog hebben me zelf acte laten ondernemen en ben wel een beetje twijfelachtig. (ondanks dat ik denk dat ik verbetering voel).

is fina dus slecht voor je haar of gewoon overbodige medicatie/geldverspilling als je toch niet kaalheid hebt?
Als er geen sprake is van DHT overgevoelige receptoren (AGA dus) dan is fina zinloos. Haaruitval door stress werkt via andere mechanismen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 19:02   #25
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
1 jaar en drie maanden update

Ben nu vijftien maanden aan de fina: een jaar 1 mg propecia van Plinck, drie maanden 1,25 mg proscar.
Sinds twee maanden is mn haaruitval weer flink toegenomen, hetgeen ik aan het telkens verstopte doucheputje merk. Ben te lang bezig nu om het nog op een 'shedding' te gooien, op zn meest optimistisch hoop ik dat het seizoensgebonden uitval is.
Frontaal blijft het haar uitdunnen, met name de linkerinham. Wel groeien daar nog wat enkele lange haren (eerst waren ze kort en dun), maar die worden schaarser in aantal. Schat dat de linkerinham nu de NW 2 gepasseerd is. Haarverlies bij de kruin (diffuus) baart me het meest zorgen. Het haar in een scheiding kammen is simpelweg geen optie meer: overal hoofdhuid zichtbaar. Kam het nu dus maar min of meer achterover. Mijn haar is redelijk lang nu, morgen ga ik naar de kapper en eens goed advies vragen over het aan te nemen kapsel. Positief: eindelijk lijkt de Rooscure zijn werk te doen. Heb nog wel eens jeuk en hoofdhuidirritatie, maar een stuk minder dan voorheen. Ook minder roos nu.
Plan de campagne: nog negen maanden proscar volhouden en eventueel over drie maanden een topical toevoegen.
Tot zover.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 21:38   #26
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
1 jaar en drie maanden update

Ben nu vijftien maanden aan de fina: een jaar 1 mg propecia van Plinck, drie maanden 1,25 mg proscar.
Sinds twee maanden is mn haaruitval weer flink toegenomen, hetgeen ik aan het telkens verstopte doucheputje merk. Ben te lang bezig nu om het nog op een 'shedding' te gooien, op zn meest optimistisch hoop ik dat het seizoensgebonden uitval is.
Frontaal blijft het haar uitdunnen, met name de linkerinham. Wel groeien daar nog wat enkele lange haren (eerst waren ze kort en dun), maar die worden schaarser in aantal. Schat dat de linkerinham nu de NW 2 gepasseerd is. Haarverlies bij de kruin (diffuus) baart me het meest zorgen. Het haar in een scheiding kammen is simpelweg geen optie meer: overal hoofdhuid zichtbaar. Kam het nu dus maar min of meer achterover. Mijn haar is redelijk lang nu, morgen ga ik naar de kapper en eens goed advies vragen over het aan te nemen kapsel. Positief: eindelijk lijkt de Rooscure zijn werk te doen. Heb nog wel eens jeuk en hoofdhuidirritatie, maar een stuk minder dan voorheen. Ook minder roos nu.
Plan de campagne: nog negen maanden proscar volhouden en eventueel over drie maanden een topical toevoegen.
Tot zover.
Probeer het eens met minoxidil 5%, zie het gewoon aan voor 4 maanden en wie weet verbaast het resultaat je wel
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2005, 18:07   #27
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ben net naar de kapper geweest en heb mijn haar kort en warrig laten knippen. Resultaat bevalt me vooralsnog. Heb idd minox wel eens overwogen Morientes, maar twee maal daags dat goedje insmeren staat me tegen. Ik kijk het nog even aan allemaal.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2005, 02:09   #28
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Ben net naar de kapper geweest en heb mijn haar kort en warrig laten knippen. Resultaat bevalt me vooralsnog. Heb idd minox wel eens overwogen Morientes, maar twee maal daags dat goedje insmeren staat me tegen. Ik kijk het nog even aan allemaal.
Ik kan je vertellen dat ik er ook zo over dacht aan het begin van het jaar. No way dat gedoe met minox 2 keer per dag! Intussen gebruik ik het al 4 maanden.. zo erg is het niet, het is een gewoonte geworden.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 12:06   #29
Rogieros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 34
Bijna 2 maanden bezig nu met Proscar.
Nog geen succesverhaal, ik ga het no een paar maanden aanzien, want anders ben ik bang dat het alleen maar invloed heeft op andere fysieke lichaamsdelen.

Dat m'n lichaam wel reageerd op de proscar kan ik hert leiden, dat ik sindsdien:

- ik bijna elke week wel mijn nagels moet knippen
- verlies sinds dien consequent haar onder douche en met in model brengen
en op m'n kussen
- ben savonds vaak moe, en na een weekend niet uitgaan neit goed uitgerust
- ik pis vaker dan normaal
- nog weleens last van lichte pijnschoten in mijn borst

Om dat pissen maak ik me nog het meeste zorgen, omdat m'n prostaat er dus flink op reageert waarschijnlijk.

maar goed nog paar maandjes aanzien
Rogieros is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 12:13   #30
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hey Rogieros, bedankt voor je post. Aangezien het nog niet echt een succesverhaal is heb ik de post verplaatst naar deze thread, denk dat ie daar beter op zn plek is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 09:01
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.