Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met finasteride?
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 111 30,25%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 155 42,23%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 101 27,52%
Aantal stemmers: 367. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 oktober 2005, 11:19   #31
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
bijna een maandje aan de propecia. absoluut geen bijwerkingen. heb het gevoel dat ik de laatste tijd minder haaruitval heb met vooral douchen en slapen. maar kan ook dat het tijdelijk minder is. nog paar maandjes en dan weet ik het zeker
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 21:57   #32
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
?

Ben nu bijna drie maand aan de proscar, en ik zie veel kleine haartjes aan de voorkant te voorschijn komen. Ze worden ook langer. En die zaten er eerder zeker nog niet..kan dit wijzen op een positieve werking? Bij de inhammen zie ik helaas nog niets gebeuren.
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2005, 19:33   #33
Jesse19
Jesse
 
Geregistreerd: 11 augustus 2005
Berichten: 11
Hallo allemaal heb het allemaal ff door zitten lezen over propecia, en begin er ook maar mee ik las dat naast propecia ook rooscure redelijk helpt is dat een soort shampoo en kun je dat bij de apotheek halen?

Bij mij is het haar vooral bovenop mijn hoofd veel dunner geworden het afgelopen jaar en heb ook last van een (soort) roos wat ik voor die tijd nooit had
Heeft die roos en de haar uitval met elkaar te maken of is dat "normaal"?
Jesse19 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2005, 00:52   #34
stefanD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 32
Ik gebruik nu bijna zeven maanden finasteride, met goede resultaten. Heb in combinatie met minox bijna volledige hergroei bereikt. Nu mijn haarprobleem verdwenen is begin ik aan finasteride te twijfelen. Zo overheerste eerst bij mij de gedachte dat het middel dat het mijn haarprobleem zou oplossen, wat het uiteindelijk ook deed. Nu kijk ik vanuit een ander perspectief tegen het middel aan; simpel gezegd is het natuurlijk geen goede zaak om DHT te blokkeren.

Ik zit er dus aan te denken om het gebruik van finasteride geleidelijk te minderen, om misschien wel volledig te stoppen. Omdat mijn haar uitstekend reageerde op minox 2% (véééél teruggroei van dikke, gezond ogende haren) hoop ik hiermee de eventuele 'klap' op te vangen.

Ik denk er dus aan om dit te gaan doen, maar ben er nog niet zeker van. Vrees het doemscenario, het snel achteruit gaan van mijn haarstatus.

Daarom wil ik jullie vragen of iemand in een gelijkwaardige situatie heeft gezeten, of het stoppen met fina heeft opgevangen met minox of gewoonweg fina na goede resultaten om de 2 dagen of iets dergelijks zijn gaan gebruiken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Laatst gewijzigd door stefanD; 6 december 2005 om 00:59
stefanD is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2005, 09:50   #35
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
jesse

Roos en haaruitval hoeven niet per se met elkaar te maken te hebben. Toch zie je de combinatie wel verrassend vaak.
In mijn geval (aga) heb ik alleen last van roos, vetter haar, jeuk sinds ik die haarproblemen heb. Daarvoor nooit.
Overmatig actieve talgkliertjes (mannelijke hormonen) verstoren de (hoofd)huid flora en zo ontstaat na verloop van tijd schilfering.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2005, 14:23   #36
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
ik gebruik nu 1,5 maand fina en kan over de werking ervan nog weinig zeggen.

maar meen nu toch iets te merken van bijwerkingen. raar gevoel in de testikels laat maar zeggen. maar ben ook weer bang dat ik me hier zelf voor de gek zit te houden.

en mogelijk minder zin in sex. maar dit kan ook liggen aan de situatie waarin mijn relatie nu verkeerd.

toch zal ik graag de werking van fina bij mij afwachten. zou het een idee zijn om het bijvoorbeeld het om de dag te slikken inplaats van elke dag?

of is het uberhaupt wel mogelijk om na 1,5 maand al last te hebben van zoiets en maak ik het me allemaal zelf wijs?

Laatst gewijzigd door hardrocker; 14 december 2005 om 14:45
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2005, 16:14   #37
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hardrocker
ik gebruik nu 1,5 maand fina en kan over de werking ervan nog weinig zeggen.

maar meen nu toch iets te merken van bijwerkingen. raar gevoel in de testikels laat maar zeggen. maar ben ook weer bang dat ik me hier zelf voor de gek zit te houden.

en mogelijk minder zin in sex. maar dit kan ook liggen aan de situatie waarin mijn relatie nu verkeerd.

toch zal ik graag de werking van fina bij mij afwachten. zou het een idee zijn om het bijvoorbeeld het om de dag te slikken inplaats van elke dag?

of is het uberhaupt wel mogelijk om na 1,5 maand al last te hebben van zoiets en maak ik het me allemaal zelf wijs?
het is mogelijk om last van bijwerkingen te krijgen na 1,5 maand. als ik het verhaal zo lees, twijfel je zelf ook al of je de klachten inbeeld of niet. kijk het gewoon aan en blijf 1 mg per dag innemen, tenzij er overduidelijke klachten onstaan. de meeste klachten zijn overigens tijdelijk.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2005, 16:59   #38
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
bedankt voor de reactie!

het is niet zo dat ik dat rare gevoel me inbeeld, maar ik vind het nogal vreemd dat ik er last van kreeg nadat ik me hier opnieuw verdiept had in de eventuele bijwerkingen en hoeveel mensen er nou last van hadden.

hoelang duren deze "tijdelijke" bijwerkingen ongeveer?
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 17:37   #39
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
1,5 jaar fina

Ik zit nu anderhalf jaar aan de fina (een jaar propecia van Plinck, nu een half jaar proscar van een mede-Haarwebber), dus het leek me weer es een tijd voor een tussentijdse update.
Ik heb het goedje nu lang genoeg de tijd gegeven om zeker te zijn van het (gebrek aan) effect, en daar ben ik blij om.
Minder blij ben ik met de resultaten, hoewel ik uiteraard niet zou weten hoe erg het zonder fina nu zou zijn - gezien de gestage uitval van steeds dunner wordende haren denk ik een stuk erger.
Mijn haarsituatie is aanmerkelijk minder dan anderhalf jaar geleden, dat is helaas een gegeven. Van een nagenoeg rechte haarlijn ben ik naar twee NW 2 inhammen gegaan, met ook dunne haartjes lager bij de slapen. Nog geen man overboord, maar met name ook achter de inhammen zie en voel ik het haar dunner worden.
Het probleemgebied (kruin/ vertex) leek zich aanvankelijk te stabiliseren, maar ik constateer toch enige verdere diffuse uitdunning: zodanig dat het duidelijk opvalt als ik het haar in een scheiding kam.
Afgelopen zomer heb ik een intens stressvolle periode gekend, en rond deze tijd viel het haar dan ook als sneeuw, en is de boel in rap tempo flink verslechterd. Daarna is de achteruitgang weer wat vertraagd, net als - in perioden - de haaruitval. Wat me de grootste zorgen baart, is het dunner worden van de haren die uitvallen. Ondanks enkele haren in de inhammen die standhouden, leidt me dat tot de conclusie dat AGA nog altijd redelijk rap doorgaat.
Ik heb nog voor ruim een half jaar proscar, en ga die ook opmaken. Als het echt niet anders kan volgt daarna duta. Wel overweeg ik om snel met spiro 2% te beginnen. Als iemand nog advies heeft, wees meer dan welkom.
Een ieder succes en groet, j25
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 18:04   #40
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
1,5 jaar fina

Ik zit nu anderhalf jaar aan de fina (een jaar propecia van Plinck, nu een half jaar proscar van een mede-Haarwebber), dus het leek me weer es een tijd voor een tussentijdse update.
Ik heb het goedje nu lang genoeg de tijd gegeven om zeker te zijn van het (gebrek aan) effect, en daar ben ik blij om.
Minder blij ben ik met de resultaten, hoewel ik uiteraard niet zou weten hoe erg het zonder fina nu zou zijn - gezien de gestage uitval van steeds dunner wordende haren denk ik een stuk erger.
Mijn haarsituatie is aanmerkelijk minder dan anderhalf jaar geleden, dat is helaas een gegeven. Van een nagenoeg rechte haarlijn ben ik naar twee NW 2 inhammen gegaan, met ook dunne haartjes lager bij de slapen. Nog geen man overboord, maar met name ook achter de inhammen zie en voel ik het haar dunner worden.
Het probleemgebied (kruin/ vertex) leek zich aanvankelijk te stabiliseren, maar ik constateer toch enige verdere diffuse uitdunning: zodanig dat het duidelijk opvalt als ik het haar in een scheiding kam.
Afgelopen zomer heb ik een intens stressvolle periode gekend, en rond deze tijd viel het haar dan ook als sneeuw, en is de boel in rap tempo flink verslechterd. Daarna is de achteruitgang weer wat vertraagd, net als - in perioden - de haaruitval. Wat me de grootste zorgen baart, is het dunner worden van de haren die uitvallen. Ondanks enkele haren in de inhammen die standhouden, leidt me dat tot de conclusie dat AGA nog altijd redelijk rap doorgaat.
Ik heb nog voor ruim een half jaar proscar, en ga die ook opmaken. Als het echt niet anders kan volgt daarna duta. Wel overweeg ik om snel met spiro 2% te beginnen. Als iemand nog advies heeft, wees meer dan welkom.
Een ieder succes en groet, j25
Ik zou Minox en of Spiro overwegen en misschien straks de Lasercomb. Daarnaast is er ook nog altijd Fluridil, maar ik zou eerst Spiro en Minox proberen.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 18:14   #41
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
1,5 jaar fina

Ik zit nu anderhalf jaar aan de fina (een jaar propecia van Plinck, nu een half jaar proscar van een mede-Haarwebber), dus het leek me weer es een tijd voor een tussentijdse update.
Ik heb het goedje nu lang genoeg de tijd gegeven om zeker te zijn van het (gebrek aan) effect, en daar ben ik blij om.
Minder blij ben ik met de resultaten, hoewel ik uiteraard niet zou weten hoe erg het zonder fina nu zou zijn - gezien de gestage uitval van steeds dunner wordende haren denk ik een stuk erger.
Mijn haarsituatie is aanmerkelijk minder dan anderhalf jaar geleden, dat is helaas een gegeven. Van een nagenoeg rechte haarlijn ben ik naar twee NW 2 inhammen gegaan, met ook dunne haartjes lager bij de slapen. Nog geen man overboord, maar met name ook achter de inhammen zie en voel ik het haar dunner worden.
Het probleemgebied (kruin/ vertex) leek zich aanvankelijk te stabiliseren, maar ik constateer toch enige verdere diffuse uitdunning: zodanig dat het duidelijk opvalt als ik het haar in een scheiding kam.
Afgelopen zomer heb ik een intens stressvolle periode gekend, en rond deze tijd viel het haar dan ook als sneeuw, en is de boel in rap tempo flink verslechterd. Daarna is de achteruitgang weer wat vertraagd, net als - in perioden - de haaruitval. Wat me de grootste zorgen baart, is het dunner worden van de haren die uitvallen. Ondanks enkele haren in de inhammen die standhouden, leidt me dat tot de conclusie dat AGA nog altijd redelijk rap doorgaat.
Ik heb nog voor ruim een half jaar proscar, en ga die ook opmaken. Als het echt niet anders kan volgt daarna duta. Wel overweeg ik om snel met spiro 2% te beginnen. Als iemand nog advies heeft, wees meer dan welkom.
Een ieder succes en groet, j25
Als je merkt dat fina niet werkt, waarom wil je dan nog een half jaar doorgaan? Alleen om het op te maken? Je zou dan idd misschien beter aan bijvoorbeeld duta kunnen gaan? Of fluridil? Een lasercomb zou goed zijn als bijvoorbeeld ondersteuning van een medicijn wat goed werkt. Als je teveel middeltjes tegelijk gebruikt weet je misschien niet welke werkt als het werkt.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 22:29   #42
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Als je merkt dat fina niet werkt, waarom wil je dan nog een half jaar doorgaan? Alleen om het op te maken? Je zou dan idd misschien beter aan bijvoorbeeld duta kunnen gaan? Of fluridil? Een lasercomb zou goed zijn als bijvoorbeeld ondersteuning van een medicijn wat goed werkt. Als je teveel middeltjes tegelijk gebruikt weet je misschien niet welke werkt als het werkt.
neej je kan het beste de combinatie fina en minox doen, dus zeker niet met fina stoppen.. deze combinatie is gewoon een zeer succesvolle bij veel mensen waaronder ikzelf...
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 17:40   #43
Pete
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2005
Berichten: 16
Hallo iedereen

Ik neem nu al 7 maanden finasteride. Totnogtoe heb ik geen enkel effect, AGa blijft zich gewoon doorzetten. In die laatste 7 maanden is het vooraan een frontale ramp geworden. Ik denk er nu aan om met minox te beginnen, je weet maar nooit...
Mijn vraag is nu of het mogelijk is dat ik een "very late responder" ben en alsnog stabilisatie kan verwachten? Of schakel ik beter over op Duta?

Bedankt!!!
Pete is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 19:01   #44
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
kan zijn dat je er niet op reageert, maar ook dat het nog kan komen. probeer het gewoon nog 4 a 5 maandjes en dan kan je alsnog overstappen op duta..

heb net maar weer eens weer een 9 maandenvoorraad minox besteld, als dat op is gaan we resultaat eens evalueren.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 19:05   #45
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Zijn de bijwerkingen/gevolgen/risico's hetzelfde voor iemand die propecia inneemt zonder AGA te hebben?
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.