Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 10 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 1 juli 2005, 23:24   #46
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Hoe dan Haarmannetje?
Met een hamer.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2005, 12:12   #47
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
open anders een thread met een hitlist hierzow haarmannetje
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2005, 20:10   #48
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
Hey is het dan niet beter om Espresso op je kop te smeren is toch sterker dan normale koffie meer caffeine en is in poeder vorm, word creme achtig als je een paar druppels water bij toevoegd kan je beter uitsmeren dan normale koffie dat is net grind, alleen heb ik niet echt het gevoel en vertrouwen dat maar ook een beetje van dit onzin fabel verhaaltje waar is.
Het is net zoiets als die aminixel bullshit, het voorkomt haaruitval, dus je word niet over 10 jaar kaal maar over 9 jaar wowwwww wat een ontdekking sjonge jonge, get the fok out of here
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 19:27   #49
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik begin toch wel meer geïnteresseerd te raken in eenn cafeïne-therapie .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 13:24   #50
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
cafeïne

Hey,

Ik las laatst in de kijk dat cafeïne goed tegen kaalheid werkt. drinken heeft geen zin want dan zou je meer dan 60 koppen koffie moeten nemen. Je haar er bijvoorbeeld mee wassen zou wel goed werken... Weet iemand hier wat meer over?
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 13:53   #51
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansworst1
Hey,

Ik las laatst in de kijk dat cafeïne goed tegen kaalheid werkt. drinken heeft geen zin want dan zou je meer dan 60 koppen koffie moeten nemen. Je haar er bijvoorbeeld mee wassen zou wel goed werken... Weet iemand hier wat meer over?
Hoi,

Ik zou zeggen, lees dit topic .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 14:36   #52
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik vind het zo erg dat wetenschappelijk onderzoek tegenwoordig ook al niet meer vrij is van commerciele belangen. De glorie van de wetenschap bestond er nu juist uit, dat het onafhankelijk was: van kerk, van staat, van commercie... enkel uit op het verrijken van kennis over de wereld waarin wij leven en het universum waarin onze wereld een plaats heeft. Tegenwoordig is men er maar al te goed achter dat mensen veel eenvoudiger te strikken zijn, wanneer er een label opgeplakt is met iets als "wetenschappelijk getest". Dat er dan ook nog daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek is uitgevoerd met een paar 'publicaties', waarbij alle schijn bestaat dat deze puur gericht zijn op het commercieel bevorderen van het product en waarbij je je dus de kwaliteit van het onderzoek kunt afvragen, vind ik zeer triest.

Mensen, laten we de schoften breken!!!!
" Er komen steeds meer producten, maar wat levert dat nou uiteindelijk op? Word je daar gelukkiger van? D'r is nog nooit zo veel speelgoed geweest, maar gelijkertijd hebben kinderen zich nog nooit zo verveeld. Er zijn wel computers maar ja die lossen ook alleen maar problemen op die er nooit waren geweest zonder dat apparaat. Uitvindingen zijn niks anders dan betere middelen naar een minder doel.

Maar ja, waarom gebeurt het dan toch, waarom gebeurt het dan allemaal toch. Is het de vlotte babbel van de verkoper die zegt: dit product verkoopt zichzelf. Hou je bek dan man! Deze shampoo is dermatologisch getest. Ja okay maar wat is dan de uitslag? Dat vertellen ze er nooit bij. " - theo maassen
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 22:37   #53
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
De Duitse shampoo Alpecin (www.alpecin.de) wordt veel gebruikt op de Amerikaanse forums. Nu bekeek ik eens de ingrediëntenlijst:

Ingredients:
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, PEG-3 Distearate, Cocamidopropyl Betaine, Butylene Glycol, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Chloride, Fumaric Acid, Sodium Lauroyl Glutamate, Panthenol, Parfum, Sodium Hydroxide, Piroctone Olamine, Sodium Citrate, Allantoin, Polyquaternium-7, Potassium Sorbate, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Caffeine, Menthol, Sodium Benzoate, PEG-200 Hydrogenated Glyceryl Palmate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool, Tetrasodium Etidronate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, CI 42090.

[bron]
Nu zag ik dus dat er ook Piroctone Olamine (PTO) in zit, een middel dat in deze thread wordt besproken en waarvan in een studie is aangetoond dat het de haargroei kan bevorderen. Mij lijkt het dus waarschijnlijker dat de PTO in deze shampoo het goede werk doet dan de cafeïne.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 23:21   #54
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
[QUOTE=Tiuri] Sodium Laureth Sulfate, QUOTE]


ik zie ook hier SLS tussen de ingredienten staan. Dat is toch heel erg slecht voor het haar?????
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 14:48   #55
hoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2004
Berichten: 126
Iemand die echt koffie op zijn hoofdhuid smeert? lijkt me niet toch?
__________________
Intern:
25-09-08: 1mg fina p/d
hoi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2005, 10:51   #56
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Er zijn btw veel positieve reacties op de shampoo:

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...AR_MSGDBTABLE=

Ook wel grappig, in Nizoral zit trouwens ook Caffeine

Laatst gewijzigd door kevin; 30 december 2005 om 11:23
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2005, 16:52   #57
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Precies op hairlosshelp zijn veel positieve reacties. Dus toch het proberen waard, sinds het toch een van de weinige AGA-sites is die je redelijk kunt vertrouwen. Maar hoe zou je het best kunnen combineren met nizoral? Want nizoral wordt weggespoeld als je erna iets gebruikt. Maar is het anders om ook zo?
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2005, 18:06   #58
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buutnlander
Precies op hairlosshelp zijn veel positieve reacties. Dus toch het proberen waard, sinds het toch een van de weinige AGA-sites is die je redelijk kunt vertrouwen. Maar hoe zou je het best kunnen combineren met nizoral? Want nizoral wordt weggespoeld als je erna iets gebruikt. Maar is het anders om ook zo?
Oh ja? Volgens mij wordt Nizoral niet weggespoelt na 5 minuten.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2005, 18:24   #59
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik ben bereid om een poging te wagen. Ik lees inderdaad veel positieve reacties in die topic en ben erg benieuwd. Ik heb geen verwachtingen, maar ik wil het gewoon eens proberen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2005, 18:40   #60
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
ik heb de bron weer gevonden:
Dermal papilla express adenosine receptors, which appear to play a fole in hair growth. I've also wondered whether caffeine, which is an adenosine antagonist, is detrimental to hair growth. For example, adenosine antagonists appear to block at least some of the effects of minoxidil (see the abstract below).

If you use topical minoxidil, any coffee or cola you drink may be limiting your results.

As the study presented at the conference shows, adenosine is beneficial in MPB, so it stands to reason that adenosine antagonists (like caffeine) may possibly be harmful in MPB, at least a little bit.

[bron]
Hier ben ik alleen een beetje bang voor, anders had ik het al geprobeerd.
kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te Koop: Nizoral 2% en Alpecin ASL joshua Medicijnen/haargroeimiddelen 0 26 april 2006 19:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.