Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 januari 2005, 14:28   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Kokosvet (lauric acid)

Misschien wel interessant voor de natuur- en voedingfreaks:

Kokosvet (met daarin veel laurinezuur ofwel lauric acid) is in staat de activiteit van zowel type 1 als type 2 van 5-alpha-reductase te verminderen. Dat staat in dit onderzoek:

We could show that lauric acid [...] was active in reducing the activity of type II enzyme and of type I enzyme.


Het is verder ook erg gezond: het helpt tegen o.a. kanker en hart- en vaatziekten (verlaagt cholesterol):

Kokosolie (of vet) heeft een antimicrobiële werking, is werkzaam tegen kanker en hart en vaatziekten. Het belangrijkste bestanddeel (50%) van kokosvet is laurinezuur. Dit wordt succesvol ingezet bij bacteriële en schimmelinfecties, dysbioses (darmflora verstoringen), overgewicht (kokosolie bevat een erg lage glycemische index, bovendien verzadigd het eerder en wordt het niet als vet opgeslagen door het lichaam - in tegenstelling tot gewone suikers). Op het eiland Tokelau in de Stille Oceaan haalt men 60% van de energiebehoefte uit kokosolie. Het cholesterolniveau is, volgens Nederlandse normen ideaal en hart en vaatziekten komen er nauwelijks voor. Reden te over dus om meer kokosolie te gebruiken in de keuken.

[bron]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 21:37   #2
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Misschien wel interessant voor de natuur- en voedingfreaks:

Kokosvet (met daarin veel laurinezuur ofwel lauric acid) is in staat de activiteit van zowel type 1 als type 2 van 5-alpha-reductase te verminderen. Dat staat in dit onderzoek:

We could show that lauric acid [...] was active in reducing the activity of type II enzyme and of type I enzyme.


Het is verder ook erg gezond: het helpt tegen o.a. kanker en hart- en vaatziekten (verlaagt cholesterol):

Kokosolie (of vet) heeft een antimicrobiële werking, is werkzaam tegen kanker en hart en vaatziekten. Het belangrijkste bestanddeel (50%) van kokosvet is laurinezuur. Dit wordt succesvol ingezet bij bacteriële en schimmelinfecties, dysbioses (darmflora verstoringen), overgewicht (kokosolie bevat een erg lage glycemische index, bovendien verzadigd het eerder en wordt het niet als vet opgeslagen door het lichaam - in tegenstelling tot gewone suikers). Op het eiland Tokelau in de Stille Oceaan haalt men 60% van de energiebehoefte uit kokosolie. Het cholesterolniveau is, volgens Nederlandse normen ideaal en hart en vaatziekten komen er nauwelijks voor. Reden te over dus om meer kokosolie te gebruiken in de keuken.

[bron]

Leuk dat je dit aanhaalt.
Is wel wat voor dit kruidenvrouwtje, die ook het liefst op de natuurlijke manier er tegen aan gaat.
(Ik wist ook al wel dat het goed was, maar van dat laurinezuur is nieuw voor me.)
Daarom koop ik ook liever chips uit de biowinkel, die in palmetvet is gebakken. Toch ietsje gezonder.
Boter daarvan is trouwens ook te koop in de biowinkel, in zo'n blok-vorm.
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 21:56   #3
Newt0n
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 15
En kokosmelk ipv gewoone melk? (onverzadigd vs verzadigd)
Heeft dat ook de voordelen zoals kokosolie?
Of simpelweg een kokosnoot.

Laatst gewijzigd door Newt0n; 31 januari 2005 om 21:59
Newt0n is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 23:01   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newt0n
En kokosmelk ipv gewoone melk? (onverzadigd vs verzadigd)
Heeft dat ook de voordelen zoals kokosolie?
Of simpelweg een kokosnoot.
er wordt op internet telkens gesproken over kokosolie en kokosvet, niet over kokosmelk of kokosnoot. Ik denk dat in kokosmelk en kokosnoot te weinig laurinezuur zit, in kokosolie zal de concentratie veel hoger zijn.

is vergelijkbaar met de olijfolie-discussie die onlangs weer is losgebarsten met een nieuwe dosis onderzoeken die aantonen dat dat zo verrekte gezond is. Iedereen heeft het over de olie, niet de olijven zelf.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 18:17   #5
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Misschien wel interessant voor de natuur- en voedingfreaks:

Kokosvet (met daarin veel laurinezuur ofwel lauric acid) is in staat de activiteit van zowel type 1 als type 2 van 5-alpha-reductase te verminderen. Dat staat in dit onderzoek:



We could show that lauric acid [...] was active in reducing the activity of type II enzyme and of type I enzyme.



Het is verder ook erg gezond: het helpt tegen o.a. kanker en hart- en vaatziekten (verlaagt cholesterol):



Kokosolie (of vet) heeft een antimicrobiële werking, is werkzaam tegen kanker en hart en vaatziekten. Het belangrijkste bestanddeel (50%) van kokosvet is laurinezuur. Dit wordt succesvol ingezet bij bacteriële en schimmelinfecties, dysbioses (darmflora verstoringen), overgewicht (kokosolie bevat een erg lage glycemische index, bovendien verzadigd het eerder en wordt het niet als vet opgeslagen door het lichaam - in tegenstelling tot gewone suikers). Op het eiland Tokelau in de Stille Oceaan haalt men 60% van de energiebehoefte uit kokosolie. Het cholesterolniveau is, volgens Nederlandse normen ideaal en hart en vaatziekten komen er nauwelijks voor. Reden te over dus om meer kokosolie te gebruiken in de keuken.


[bron]
Hmmm, zou wel kunnen ja. Ik weet dat ze dit in India massaal gebruiken voor hun haar en ik zie zelden iemand die kaal is. En behalve dat ze niet kaal zijn ziet het haar er ook stevig/gezond uit, het is niet vettig en niet droog, maar gewoon echt gehydrateerd. Vroeger gebruikte mijn moeder het ook voor mijn haar en toen was mijn haar ook dik, ik weet niet waarom ik het nu niet meer gebruik, maar ik ben v. plan om het wel weer te gaan doen. Ik denk dat ze in India toch wel "één van de mooiste haren hebben." Het rare is dat ik hetzelfde type haar heb als de mensen v. India, maar de mijne valt toch heel anders in model ( slap, futloos etc.) dus ik denk dat bepaalde haarproducten wel iets met het haar kunnen doen. Ook iets wat heel goed voor de hoofdhuid is amla en neem. Je hebt deze 2 in poedersoort en olie vorm. Amla is goed tegen grijs haar en verstevigt de haarwortels en is rijk aan vitamine c. Neem is heel goed tegen hoofdhuid problemen en nog een paar dingen. Dit is wat ik weet erover. In ieder geval ga ik deze 2 dingen ook proberen, greetz pipi!
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 22:16   #6
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Dus moet je dat kokosvet als gel gebruiken of als iets inwendigs??
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 08:13   #7
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Dus moet je dat kokosvet als gel gebruiken of als iets inwendigs??
Tjah ik denk als Gel...
Ik had ee leraar op de middelbare die zijn elvis coupe met kokos vet onderhield! Die had inderdaad prachtig zwart haar maar vooral een verdomd sterke haarlijn!!!

Misschien het proberen waar! Tis niet de oplossing maar kan denk ik ook geen kwaad! Iemand enig idee waar we kokosgel kunnen kopen?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 09:23   #8
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Kokos olie/vet wordt uit de kokosnoten zelf gehaald en dan gekookd, maar het is ook kant en klaar te koop, alleen de meeste zijn niet helemaal puur. Ik weet 2 websites die het puur verkopen en dat zijn :
1: longhair.be
2: kroeshaar.com

Allebei gewoon Nederlandse sites, ik denk dat het bij longhair.be makkelijker is om te bestellen! Je kan het misschien ook gewoon in toko winkels vinden, maar dan moet je wel opletten of het puur is.
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 10:09   #9
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ind epost van Tiuri gaat het dus om kokosvet als voedingsmiddel. Gebruik het (waar mogelijk) ipv boter of olie.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 15:13   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Ind epost van Tiuri gaat het dus om kokosvet als voedingsmiddel. Gebruik het (waar mogelijk) ipv boter of olie.
Topisch zal het toch ook wel een werking hebben neem ik aan. Ik heb zojuist bij De Tuinen een fles shampoo gekocht met pure kokosolie van het merk Inecto. 3.99 voor een fles van een halve liter, best een sweet deal. Volgens de dame in de winkel was het een dikke vette aanrader en doet het wonderen met je haar.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 15:31   #11
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
En is deze shampoo ook zonder de "slechte" sodium laurethe sulfaat of iets in die trant?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 16:20   #12
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Brylcreme(sp?) in die potjes heeft volgens mij ook kokosvet als ingredient.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 12:41   #13
Biertje1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 58
...

http://www.drogisterij.net/index.php...&artnr=4069576
__________________
Behandeling:

Rooscure 2 keer per week (sinds:28-10-04)

Propecia (sinds 28-10-04)



Status:

Flinke inhammen
Net begonnen met tegengaan.
Biertje1 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 10:55   #14
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik heb cocosvet in mijn keta 2% shampoo
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 11:15   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Ik heb cocosvet in mijn keta 2% shampoo
wat is keta?

Edit: ha, aan je regimen te zien bedoel je ketoconazol! Welke keto heb jij dan dat er kokosvet in zit??
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 29 september 2005 om 11:40
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.