Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 januari 2015, 12:25   #1
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Finasteride sandoz dosering

Lotgenoten,

Na 1 jaar Minoxidil 5% kan ik concluderen dat dit voor mij weinig tot niets doet. Ik heb het voorbije jaar veel haren verloren en ben nu net 23 geworden. Heb onlangs een kapsel van 2009 opnieuw geprobeerd en ben echt enorm geschrokken. Je ziet volledig door mijn haren bovenaan (kruin en frontaal). Inhammen zijn ook verder ingetrokken. Kan enkel concluderen dat mijn AGA redelijk agressief is. Ben hiermee daar de dokter geweest, mijn verhaal goed onderbouwd en heb ze meteen zover gekregen een voorschrift van 60 tabletten sandoz finasteride (5mg), waarmee ik weldra wil starten. Heb het even opgezocht en Sandoz is nog vele malen goedkoper dan Proscar, hetgeen in vergelijking met Propecia ook al goedkoop is. Conclusie is dat ik het graag goedkoop houd, omdat je er zoveel geld naar kan gooien als je wil.

Ik heb mezelf voorgenomen dat wanneer ik last heb van bijwerkingen ik meteen zal stoppen en een poging tot acceptatie zal overwegen, maar ik wil eerst alles uit de kast halen.

Ik vroeg me af of volgende combinaties mogelijk zijn:
- 1,25 mg elke 2 dagen
- 0.625 mg elke dag

Heeft iemand reeds geprobeerd een 5mg tablet door 8en te halen of is dit kwasi onmogelijk? Heb een beetje schrik van 1,25 mg / dag dus vraag me af of je dit niet 2-daags kan doen?

PS: Sinds mijn haar nu de laatste keer geknipt werd heb ik toch een enorme klap gekregen en zie ik de toekomst redelijk somber in. Dit omdat ik vroeger steeds bros was en mij dit genoeg duidelijk werd gemaakt dat dit lelijk was (rare vorm schedel, punthoofd). Ik voel me dus bijna verplicht om nog iets te proberen.
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden

Laatst gewijzigd door anijs; 30 januari 2015 om 12:27
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2015, 15:09   #2
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
Gewoon die 1.25mg pompen (per dag), en je lichaam laten wennen. Je kan bijwerkingen krijgen int begin, die kunnen later verdwijnen.

Je kan ook 0.625 gebruik als je echt bang bent, en dan later overschakelen.
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2015, 15:22   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Soms lukt het een pil in achten te delen. Meestal niet.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 11:33   #4
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
De laatste 3 jaar neem ik slechts één keer om de 2 dagen een pil. Mijn haarstatus is nog steeds onveranderd, dus werkt perfect.
Het effect blijft ook ongeveer 48u in uw lichaam zitten, dus ik zie geen reden om dagelijks zo'n pil te slikken.
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 15:06   #5
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Een pil door 8en delen lijkt me erg lastig. Ik zou dan de voorkeur geven aan Haarlack zijn suggestie en om de dag 1,25 mg slikken.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2015, 03:38   #6
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Het beste is eigenlijk om je hormoonwaarden te laten testen bij inname, zodoende kan je het beste weten hoeveel je moet innemen. 1 mg is vooralsnog denk ik de gemiddelde hoeveelheid voor de gemiddelde man met haaruitval. De een zou het met minder kunnen doen, terwijl de andere wellicht meer nodig zou kunnen hebben.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2015, 06:02   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hormoonwaarden zeggen niets, Kalekop. Die verschillen flink van persoon tot persoon. En voor één persoon veranderen ze gedurende je leven, variëren ze van seizoen tot seizoen en schommelen ze gedurende de dag. Bovendien gaat het om de gevoeligheid van haarwortels voor die hormonen. En bij mijn weten is dat nog niet te meten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2015, 10:21   #8
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Ziet er iemand problemen in het veranderen van 0,625mg fin elke dag naar 1 of 2 keer per week 0.5mg dutasteride? Normaal zou dit toch ongeveer hetzelfde effect moeten hebben ? Dit enkel en alleen voor de gemakkelijkheid.
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.