Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2015, 09:23   #1
BrettSinclair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Haartransplantatie

Allen,
Ik ben 53. vanaf mijn 18de kreeg ik wat inhammen en een hoog voorhoofd. Tot een paar jaar geleden was het rustig. Vergelijk het met Sting. Het laatste jaar (of 2 jaar) is mijn haar bovenop een beetje dunner aan het worden. Ben verleden week bij HairPlus Medical Care geweest. Goed intake gesprek en ben daar onderzocht. Ik heb zelf gevraag om mijn huidige haarlijn hetzelfde te laten en wat op te vullen. Ze denken aan 1500 - 1750 grafts bij een FUE. Volgende week naar dr. Eberson. Ik wil daarna nog Prohair bezoeken en misschien een andere (kliniek Ronald de Boer?). Wat mij bevreemd was dat HMC niets heeft gezegd over het zogenaamde shock loss. Zelfs niet toen mijn vrouw expliciet vroeg naar de risico's van de HT. Heb er sinds zondag voor het eerst hier op deze site over gelezen en schrik terug van het fenomeen permanente shock loss. bij HMC verwachten ze dat mijn haar wel redelijk stabiel zal blijven zoals het nu is maar begrijpen dat ik het wat voller wil. Waar ik eerst enthousiast was over een HT, ben ik nu wat terughoudender geworden. Heb geen zin in het verlies van al mijn haar bovenop mijn hoofd.
Eigenlijk heb ik 3 vragen aan ervaren rotten hier:

1. Hoe zitten jullie in het shock loss verhaal en heeft iemand heel negatieve ervaringen hiermee ?

2. ben ik op de goede weg qua klinieken of zijn er nog andere behalve HMC, Eberson, Porhair die jullie mij kunnen aanbevelen.

3. Wat is een beetje een gemiddelde prijs voor een goede kliniek voor mijn behandeling (1500 - 1750 grafts) ?

Bedankt.

gr.
BrettSinclair is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2015, 12:06   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
1. ik had wel wat shockloss toen er tussen bestaande haren werd aangeplant, maar de verloren haren zijn naar mijn inschatting allemaal uiteindelijk weer teruggegroeid.

2. je kunt ABC in Veldhoven gerust op het lijstje zetten, Transhair en Feriduni in België.

3. ik denk zo'n 4000 á 5000 euro.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2015, 13:26   #3
BrettSinclair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
1. ik had wel wat shockloss toen er tussen bestaande haren werd aangeplant, maar de verloren haren zijn naar mijn inschatting allemaal uiteindelijk weer teruggegroeid.

2. je kunt ABC in Veldhoven gerust op het lijstje zetten, Transhair en Feriduni in België.

3. ik denk zo'n 4000 á 5000 euro.
Ok thnx
BrettSinclair is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2015, 13:32   #4
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Als je het budget heb feriduni ook eens polsen.
Shock loss is geen drama, ook ik had er last van maar die haren groeien in 99% van de gevallen altijd terug.
Succes met u zoektocht.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2015, 16:10   #5
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Ik heb twee haartransplantaties ondergaan waarbij in beide gevallen tussen het bestaande haar werd getransplanteerd. Nooit last gehad van enige shockloss. Ik zou me er dan ook geen zorgen over maken.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2015, 17:51   #6
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Mee eens met al het bovenstaande. Het is überhaupt de vraag of shockloss zal optreden. En indien dat het geval is, zal het over het algemeen tijdelijk. Dit moet naar mijn mening niet een reden zijn om niet voor een HT te kiezen.
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2015, 13:52   #7
BrettSinclair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2015
Berichten: 9
Geslacht:
12 Oktober 2015 behandeld bij dr. Eberson

Allen.
Heb 12 oktober een behandeling bij dr. Eberson ondergaan. Zou initieel voor 1250 grafts gaan zijn er vanwege de tijd 1100 geworden.
Ik heb gekozen voor een conservatieve oplossing en de haarlijn zo dicht mogelijk bij mijn haarlijn van de afgelopen jaren gehouden.
Dit betekent dat ik nog wel een hoog voorhoofd houdt maar dat ik niet ineens veel verander.
De behandeling is erg goed verlopen. Werd pas zenuwachtig bij de dokter zelf die ochtend. om 10:30 startte de behandeling en 's avonds 18:00 uur zaten de 1100 grafts op hun plek.
Het was de eerste week wel even wennen voor ons gezin en mij in het bijzonder. Je hebt ineens haar (met korstjes weliswaar) waar eerst niets zat. Alsof iemand met een stift op je hoofd heeft zitten tekenen.
Na 4 weken begonnen de haren al behoorlijk uit te vallen en nu na 2 maanden zijn de meeste weg. Enkele zitten er nog en zijn volgens mij ook doorgegroeid. Ik houd mijn haar lekker kort.
8 maanden na behandeling 1 gaat dr. Eberson nog 450 grafts extra plaatsen in het ontvangstgebied. Hiermee wordt de boel nog wat dichter. 8 maanden na de 2de behandeling doen we meteen de laatste 450. Hiermee komt het totaal op 2000 grafts. Afhankelijk van hoe behandeling 2 loopt gaan we direct voor de totale extra 900 als dat binnen 1 dag een beetje comfortabel gaat lukken
De roodheid is bij mij overigens al 2 weken weg en het donorgebied heb ik al helemaal geen last meer van. Dit heeft wel 2 weken nog even behoorlijk branderig en jeukerig aangevoeld. Vooral 's nachts.
BrettSinclair is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2016, 11:04   #8
BrettSinclair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2015
Berichten: 9
Geslacht:
na 12 maanden

ben nu 12 maanden verder. en mijn haar ziet er zeer natuurlijk uit. ben 2 maal op controle geweest bij Dr. Eberson. Laatste keer een maand geleden. Hij adviseerde mij nog even te wachten met behandeling nummer 2. De haren gaan de komende maanden nog dikker worden. omdat met de 2de behandeling nog 900 grafts geplaatst gaan worden tussen de nieuwe en oude haren moeten de nieuwe zo volwassen mogelijk zijn om ze goed te zien tijdens de behandeling. Dit voorkomt het per ongeluk stuk snijden van de haartjes die er nu zitten.
waarschijnlijk wordt de volgende behandeling in januari.
ik ben nu al tevreden met het resultaat. het is zo goed gelukt dat het niemand, behalve de mensen die het weten, opvalt dat ik een implant heb gehad. de laatste maanden zijn de krulharen ook allemaal mooi recht uit gegroeid. wat ook bijzonder is, is dat de haren mooi in model blijven zitten.

kortom tot nu toe tevreden over het resultaat. volgende behandeling die ik nog te goed heb zal hopelijk het resultaat alleen maar verbeteren.
ik heb van de eerste 6 maanden na de behandeling per week een aantal foto's genomen. deze zal ik achter elkaar monteren inclusief het resultaat nu en vervolgens vanaf dag 1 tot en met 6 maanden na de behandeling in januari. Dit 'filmpje' zal ik hier posten....
BrettSinclair is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2016, 23:58   #9
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrettSinclair Bekijk bericht
ben nu 12 maanden verder. en mijn haar ziet er zeer natuurlijk uit. ben 2 maal op controle geweest bij Dr. Eberson. Laatste keer een maand geleden. Hij adviseerde mij nog even te wachten met behandeling nummer 2. De haren gaan de komende maanden nog dikker worden. omdat met de 2de behandeling nog 900 grafts geplaatst gaan worden tussen de nieuwe en oude haren moeten de nieuwe zo volwassen mogelijk zijn om ze goed te zien tijdens de behandeling. Dit voorkomt het per ongeluk stuk snijden van de haartjes die er nu zitten.
waarschijnlijk wordt de volgende behandeling in januari.
ik ben nu al tevreden met het resultaat. het is zo goed gelukt dat het niemand, behalve de mensen die het weten, opvalt dat ik een implant heb gehad. de laatste maanden zijn de krulharen ook allemaal mooi recht uit gegroeid. wat ook bijzonder is, is dat de haren mooi in model blijven zitten.

kortom tot nu toe tevreden over het resultaat. volgende behandeling die ik nog te goed heb zal hopelijk het resultaat alleen maar verbeteren.
ik heb van de eerste 6 maanden na de behandeling per week een aantal foto's genomen. deze zal ik achter elkaar monteren inclusief het resultaat nu en vervolgens vanaf dag 1 tot en met 6 maanden na de behandeling in januari. Dit 'filmpje' zal ik hier posten....
Ben benieuwdd naar het fimpje , keep up the good work!
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.