Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 oktober 2016, 10:26   #1
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
FUE haren eeuwig?

Hallo iedereen,

Ik volg het forum al een tijdje passief, voornamelijk de topics over de progressie bij haartransplantaties aangezien ik binnen dit en een drietal jaar ook een ingreep overweeg en al meermaals las ik dat iedereen het er over eens is dat de getransplanteerde haren die via FUE uit het donorgebied geëxtraheerd worden niet meer kunnen uitvallen na transplantatie.

Op anderstalige fora zie ik tot mijn verbazing dat FUT ook nog zeer vaak voorkomt, en daarom ben ik louter uit interesse toch even kort gaan opzoeken wat daar dan wel de voordelen van kunnen zijn.

Op de website www.bernsteinmedical.com vond ik een passage die mij erg verraste:

"Follicular units in FUE are harvested from a much greater area of the donor zone compared to FUT
In FUT, all the hair is harvested from the mid-portion of the donor area where the hair is most permanent. This is done to maximize the yield of high quality grafts from the permanent zone. In FUE, to obtain a sufficient number of grafts, follicular units must also be extracted from the upper and lower portions of the donor region and these may not be as permanent. Therefore, over time, the hair transplanted from these areas to other parts of the scalp may be lost"

M.a.w.: er wordt beweerd dat je bij FUE haarfollikels uit een groter oppervlak nodig hebt dan bij de stripmethode, waardoor het wel eens kan dat er geëxtraheerd wordt uit de zone die iets boven of onder de 'eeuwige haarkrans' ligt, en deze getransplanteerde haren dus op termijn zouden kunnen uitvallen.

Voor de duidelijkheid, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om ooit een FUT te laten doen anno 2016, maar weet iemand of hier iets van klopt of is dit echt larie en apekool?

Thanks!
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 12:16   #2
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Zolang je maar Donor haar uit de "eeuwige krans" haar uit neemt zal je dit probleem niet hebben.

Wel als er haar wordt uitgenomen uit de AGA zone, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dit haar zou dan eventueel uit kunnen vallen.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 14:28   #3
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Thanks voor je reactie.

Dat dit technisch gezien kan begrijp ik maar al te goed, maar de vraag is eigenlijk eerder (net zoals in het Engelstalige fragment wordt gesuggereerd) of dit in de praktijk ook voorkomt bij een FUE en bijgevolg dus een nadeel zou zijn van FUE t.o.v. FUT? :-)

Meer bepaald dat men dus noodzakelijk uit een ruimer gebied grafts moet extraheren bij FUE en het daardoor ook zou kunnen dat men (uiteraard ongewild) DHT-gevoelige haren transplanteert naar het ontvangstgebied.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 18:29   #4
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Tijdens een consult kan met wel redelijk bepalen welk deel "permanent" is.

ook de zijkanten worden betrokken, dus het oppervlakte is al snel "groot".

Natuurlijk kunnen er een paar haren op het grensgebied zitten, maar dat is aan de deskundigheid van de kliniek.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 20:27   #5
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Het bepalen van de 'eeuwige krans' is niet zo makkelijk als hierboven wordt geschetst. Kijk maar naar mannen op leeftijd. Sommigen hebben nog slechts een eeuwige krans van enkele cm. Dat is op jonge leeftijd veelal niet in te schatten.

Mijn inziens slaat het artikel de spijker op zijn kop en is dat iets wat men zich niet altijd realiseert.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 21:48   #6
NoToBald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2013
Berichten: 88
Er staat gewoon dat er bij FUE ook uit gebieden gesponst kan worden die AGA gevoelig zijn --> en ja die zouden kunnen uitvallen. Is zo klaar als een klontje.

Als je dat perse niet wilt, dan kan je je bij FUE ook gewoon richten op de eeuwige haarkrans. Dat staat er niet zo heel duidelijk. Nu lijkt t alsof je bij FUE haast verplicht bent om buiten de ''veilige'' zone haren te sponsen. Voordelen van FUT zijn dat je alles kan gebruiken wat in de reep zit en dat het resultaat veelal beter is. FUT resultaten zijn vaak super.

Strikt genomen kan je inderdaad nooit zeker weten wat je haarkrans zal zijn, maar je moet toch wel flink de *** zijn wil je enkel nog een haarkransje overhouden van een paar centimeter terwijl dat in heel je familie niet voorkomt.
NoToBald is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.