Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 januari 2010, 16:46   #1
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Vraagjes over inhammen

Hallo Mensen,

Ik heb wat vragen over Inhammen. Ik ben 19 jaar en sinds kort zit ik heel veel in de spiegel te kijken, omdat ik bang ben dat de inhammen erger worden.

Ik ben wat foto's gaan bekijken van vroeger en nu zie ik dus dat ik op mijn 15e (dus 4 jaar terug) de haarlijn breder was dan wat ik nu heb.

Vanaf mijn 16e ben ik gaan merken dat ik inhammen kreeg. Nu heb ik foto's bekeken van ongeveer 2 jaar geleden en sindsdien zijn de inhammen niet erger geworden naar mijn idee. Maar heb nooit haaruitval gehad, tenminste nooit gemerkt.

kan het zijn dat de inhammen ontstaan zijn doordat ik volwassen ben geworden en het gekomen is door de groei van mijn schedel? En worden deze inhammen nog erger dat ze al zijn??

Ik heb een foto bijgevoegd van hoe het nu is, mijn haargrens is trouwens sowieso altijd al wat hoog geweest vanaf kleins af aan al. Foto nummer 1 is met kort haar, foto nummer 2 met langer haar.


Laatst gewijzigd door Hans90; 6 januari 2010 om 17:05
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 17:02   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Het is heel normaal dat je een volwassen haarlijn krijgt als je volwassen wordt/bent, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Ook omdat je schrijft dat je van jongs af aan al een hoge haarlijn hebt gehad en het de laatste anderhalf jaar niet is verslechterd, denk ik dat het wel meevalt met je.

Ik wil ook weer niet zeggen dat er niks met je aan de hand is. Mijn advies is om over een half jaartje weer eens foto's te maken en die te vergelijken met deze.

Mocht je dan achteruitgang zien dan wellicht tijd om medicijnen te gaan gebruiken.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 17:07   #3
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Het is heel normaal dat je een volwassen haarlijn krijgt als je volwassen wordt/bent, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Ook omdat je schrijft dat je van jongs af aan al een hoge haarlijn hebt gehad en het de laatste anderhalf jaar niet is verslechterd, denk ik dat het wel meevalt met je.

Ik wil ook weer niet zeggen dat er niks met je aan de hand is. Mijn advies is om over een half jaartje weer eens foto's te maken en die te vergelijken met deze.

Mocht je dan achteruitgang zien dan wellicht tijd om medicijnen te gaan gebruiken.

Oke, ik bekijk net even foto's van 2 jaar geleden (17 jaar) en er is sindsdien niks veranderd als ik ze naast elkaar zet.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 17:10   #4
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Oke, ik bekijk net even foto's van 2 jaar geleden (17 jaar) en er is sindsdien niks veranderd als ik ze naast elkaar zet.
Niet te druk maken dan, want anders krijg je daar wellicht haaruitval van...

Tot over een halfjaar dan maar...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 21:39   #5
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Hmm, ik vind dit eigenlijk niet meer om een "mannelijke haarlijn" lijken, daarvoor zijn de inkepingen gewoon te diep. Ik vrees dat dit AGA is.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 21:47   #6
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Hmm, ik vind dit eigenlijk niet meer om een "mannelijke haarlijn" lijken, daarvoor zijn de inkepingen gewoon te diep. Ik vrees dat dit AGA is.
Sluit ik me bij aan.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 21:56   #7
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Het haar op je slapen is al dunner ook, ook vaak al een veeg teken. Hoe dan ook, als je dit weet te behouden dan zal niemand je als kale bestempelen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 16:56   #8
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
En ik kan hier niks tegen doen?? Ik vind het echt vreselijk Het haar op mijn slaap is inderdaad dunner als de rest.
is er nog een manier om dit terug te draaien en weer haar te krijgen? of is het alleen nog een kwestie van tegenhouden. En wat is AGA eigenlijk precies? Ik kan er op google niet zoveel over vinden.

Laatst gewijzigd door Hans90; 7 januari 2010 om 17:00
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 17:40   #9
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
En ik kan hier niks tegen doen?? Ik vind het echt vreselijk Het haar op mijn slaap is inderdaad dunner als de rest.
is er nog een manier om dit terug te draaien en weer haar te krijgen? of is het alleen nog een kwestie van tegenhouden. En wat is AGA eigenlijk precies? Ik kan er op google niet zoveel over vinden.
Op deze site staat vrij veel informatie erover. Finasteride en minoxidil zijn zo ongeveer de enige bewezen middelen, daar boekt het gros van de mensen goede resultaten mee. Er zijn echter ook risico's, maar nogmaals, lees je hier maar ff in. In de verschillende secties komen al je vragen waarschijnlijk wel aan bod.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 18:14   #10
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Op deze site staat vrij veel informatie erover. Finasteride en minoxidil zijn zo ongeveer de enige bewezen middelen, daar boekt het gros van de mensen goede resultaten mee. Er zijn echter ook risico's, maar nogmaals, lees je hier maar ff in. In de verschillende secties komen al je vragen waarschijnlijk wel aan bod.
Oke heb de info wat door gelezen, maar had toch nog een vraag.

Ik las net op internet dat ik dit medicijn de rest van mijn leven moet innemen anders wordt het erger als ik stop, klopt dat?

En wat geven jullie mij als advies? Accepteren en hopen dat het zo blijft of wel aan de medicijnen gaan?.(aangezien ik op de foto's van afgelopen jaren eigenlijk geen verschil zie met nu, leek het mezelf verstandig om geen medicijnen te doen).

Mijn vader heeft trouwens exact hetzelfde, maar is niet kaal en hij is 54, hij heeft alleen inhammen net als mij, En mijn broer heeft het ook maar dan iets minder als mij. Hij heeft zijn haar nu gemillimeterd en dat staat hem wel. Ik heb mijn haar nu expres langer laten groeien en vrienden zeggen dat het me wel beter staat, maar wordt er wel onzeker van, vooral omdat ik jong ben en ik bang ben dat de meiden mij straks lelijk vinden om die inhammen.

Laatst gewijzigd door Hans90; 7 januari 2010 om 18:41
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 18:36   #11
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Oke heb de info wat door gelezen, maar had toch nog een vraag.

Ik las net op internet dat ik dit medicijn de rest van mijn leven moet innemen klopt dat?
De werking van zowel finasteride als minoxidil stopt enkele tijd na het innemen van het middel. Als het middel dus aangeslagen heeft, gaat het kalingsproces erna weer gewoon verder.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 19:02   #12
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Hallo Mensen,

Ik heb wat vragen over Inhammen. Ik ben 19 jaar en sinds kort zit ik heel veel in de spiegel te kijken, omdat ik bang ben dat de inhammen erger worden.

Ik ben wat foto's gaan bekijken van vroeger en nu zie ik dus dat ik op mijn 15e (dus 4 jaar terug) de haarlijn breder was dan wat ik nu heb.

Vanaf mijn 16e ben ik gaan merken dat ik inhammen kreeg. Nu heb ik foto's bekeken van ongeveer 2 jaar geleden en sindsdien zijn de inhammen niet erger geworden naar mijn idee. Maar heb nooit haaruitval gehad, tenminste nooit gemerkt.

kan het zijn dat de inhammen ontstaan zijn doordat ik volwassen ben geworden en het gekomen is door de groei van mijn schedel? En worden deze inhammen nog erger dat ze al zijn??

Ik heb een foto bijgevoegd van hoe het nu is, mijn haargrens is trouwens sowieso altijd al wat hoog geweest vanaf kleins af aan al. Foto nummer 1 is met kort haar, foto nummer 2 met langer haar.

Scheer je hoofd helemaal kaal.

Dan groeit het, als het goed is, helemaal weer terug!
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 19:43   #13
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Ik heb mijn haar nu expres langer laten groeien en vrienden zeggen dat het me wel beter staat, maar wordt er wel onzeker van, vooral omdat ik jong ben en ik bang ben dat de meiden mij straks lelijk vinden om die inhammen.
Ja dat kunnen we inderdaad niet hebben.

Ik zou sowieso een beetje minox gaan proberen op je slapen, misschien wordt het wat voller. Alles kan, maar aangezien je vader en broer niet kaal zijn, kan je al iets rustiger slapen.

En wat inhammen daar liggen meiden nog niet zo wakker van hoor.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 19:56   #14
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
De werking van zowel finasteride als minoxidil stopt enkele tijd na het innemen van het middel. Als het middel dus aangeslagen heeft, gaat het kalingsproces erna weer gewoon verder.
De werking stopt nooit hoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Scheer je hoofd helemaal kaal.

Dan groeit het, als het goed is, helemaal weer terug!
Wat groeit er dan terug??? Zijn kapsel wat hij nu ook al heeft, ik snap ff het nut niet helemaal?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 20:03   #15
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
De werking stopt nooit hoor



Wat groeit er dan terug??? Zijn kapsel wat hij nu ook al heeft, ik snap ff het nut niet helemaal?
Beide reacties vond ik inderdaad ook voor tweeërlei uitleg vatbaar..
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
22 en inhammen illuminatie AGA - Algemeen 2 11 juni 2009 17:54
haarwerk/stuk voor inhammen EvW Haarwerken 0 4 juni 2009 09:05
Inhammen moet je dan perse kaal worden? cartel1905 AGA - Algemeen 22 11 februari 2009 01:24
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 17:20
inhammen ? of haargrens EEC AGA - Algemeen 15 11 oktober 2005 16:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.