Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 augustus 2006, 18:43   #1
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Zijn er ook homeopathische alternatieven voor Alopecia Androgenetica?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er ook homeopathische alternatieven zijn voor AGA en zo ja, zijn er vrouwen die er positieve dan wel negatieve ervaringen hebben opgedaan?
Groet,
Schorpioeneke
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2006, 23:37   #2
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Dan zou je eens met een homeopatische arts moeten gaan praten ... die kan je daar alles over vertellen. Ik zit zelf bij een orthomoleculair arts alleen heb nog geen diagnose AGA en ... hoop eigenlijk ook dat niet te krijgen. Maar goed. Ik beng een dokter ... en kan je alleen vertellen dat je daar echt met een deskundige over moet praten. Succes!!!
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 03:13   #3
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
berenve...ach laat ook maar....
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 10:38   #4
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Hoe kun je nou een goede homeopatische arts herkennen of een "kwakzalver"?
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 12:10   #5
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Ik kijk er naar of ze bij een vereniging zijn aangesloten schorpioeneke. LVNG vind ik een goeie ... daar zit mijn orthomoleculair arts ook bij. En van haar weet ik dat ze onderzoek doet voor diverse universitaire ziekenhuizen hier in nederland. Dus haar vertrouw ik wel. Maar je merkt het snel genoeg denk ik ... toen ik de eerste keer een afspraak bij deze arts wilde maken moest ik vier maanden wachten. Zo druk heeft ze het, en toen ik de eerste keer kwam vertelde ze mij ook dat ze me ging "testen/doormeten" en als ze me niet kon helpen dat ze het dan eerlijk zou vertellen. Verder heeft ze me voor een paar dingen terug verwezen naar de huisarts die nu inderdaad in mijn bloed zijn terug gevonden en eerder niet ontdekt waren. Dat vind ik toch dingen die aangeven dat ze goed en eerlijk bezig is. Verder moet ik zeggen heb ik ook goede ervaringen met het Kruidenrijk in Haaren bij Oisterwijk, daar ben ik jaren terug geweest voor eczeem ... maar ja, ik weet niet hoe ver dat bij jou vandaan is. Die hebben een site op internet. Zoek er zelf eens goed naar.
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 12:13   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioeneke
Hoe kun je nou een goede homeopatische arts herkennen of een "kwakzalver"?
Je zegt het zelf al... Er zijn homeopatische ARTSEN. Dat geeft wat meer zekerheid dan iemand zonder medische achtergrond. Ik heb er zelf ook wel eens eentje bezocht (voor heel iets anders, dan wel).
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 11:17   #7
susie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 33
Ben ik (helaas) weer!

Beste mensen,

ik ben jullie al die tijd nog gevolgd via dit forum, maar hoefde zelf gelukkig niet te posten.... Want ik ben in september weer begonnen met de pil en de haaruitval stopte DIRECT. Heerlijk, maar ik kreeg zoveel bijwerkingen van die pil (ontstekingen in de huid) dat ik toch maar weer gestopt ben met de pil. En wat denk je.....1 week na dato komt mijn haaruitval in alle hevigheid weer terug.
Ik zit nu echt in dubio....weer beginnen met de pil en die ontstekingen in de huid accepteren of geen pil en haaruitval. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Wat ook meespeelt is het feit dat ik toch echt ooit kinderen wil (ben bijna 30) en dat ik dan in ieder geval minimaal 10 maand van de pil af moet. Dus dan komt het sowieso terug.

Gr. Susie
susie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 13:31   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er zijn tientallen anticonceptiepillen op de markt; allemaal met andere samenstellingen. Probeer dus gewoon een andere pil, lijkt mij.
En... 10 maanden geen pil? Je wilt niet weten hoeveel vrouwen eens een keer een paar pilletjes vergeten zijn, toen in verwachting raakten en een kerngezonde baby ter wereld brachten.
Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 21:09   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door susie
Beste mensen,

ik ben jullie al die tijd nog gevolgd via dit forum, maar hoefde zelf gelukkig niet te posten.... Want ik ben in september weer begonnen met de pil en de haaruitval stopte DIRECT. Heerlijk, maar ik kreeg zoveel bijwerkingen van die pil (ontstekingen in de huid) dat ik toch maar weer gestopt ben met de pil. En wat denk je.....1 week na dato komt mijn haaruitval in alle hevigheid weer terug.
Ik zit nu echt in dubio....weer beginnen met de pil en die ontstekingen in de huid accepteren of geen pil en haaruitval. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Wat ook meespeelt is het feit dat ik toch echt ooit kinderen wil (ben bijna 30) en dat ik dan in ieder geval minimaal 10 maand van de pil af moet. Dus dan komt het sowieso terug.

Gr. Susie
Susie mijn ervaring was dat toen ik stopte met de diane om zwanger te worden (en dit ook snel werd overigens) was toen 32 ik tijdens die periode en die van de zwangerschap totaal geen last had van meer haaruitval. Integendeel eigenlijk t.t.v. zwangerschap viel er helemaal niets uit en werd het voller.
Na de bevalling paar maanden borstvoeding en daarna weer de diane en eigenlijk heeft bij mij die periode totaal geen neg. effect gehad op aga. .Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2007, 16:36   #10
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
moeilijk, moeilijk

Hoewel ik het heus wel wist, toen ik een aantal jaren geleden met de Diane35 (her)startte en vorig jaar daar Minoxidil aan toevoegde, zit ik nu dan toch met het grote probleem! Ik wil namelijk graag stoppen met die spulletjes vanwege mijn (inmiddels dringende) kinderwens, maar vind het tegelijkertijd doodeng. Natuurlijk kan ik zo zwanger zijn en dan zijn er hoogstwaarschijnlijk weinig problemen met mijn haar. Die kans is echter wel klein, want ik ben al 36,5. Iemand ervaring met dit dilemma? En hoe hiermee omgegaan?

Zucht....
Sammy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarhoeve Vermaat een rekenwonder! Do Haarwerken 25 13 december 2011 12:35
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: De kale waarheid Webmaster Mededelingen 0 30 juni 2003 13:46
OT: oorlog... Diable TTM - Algemeen 13 27 maart 2003 10:50
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.