Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Masturbatie/seks en haaruitval: hoe zit het bij jou?
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks zeer vaak (7 of meer keer per week) 104 44,26%
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks vaak (5 of 6 keer per week) 54 22,98%
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks gemiddeld (3 of 4 keer per week) 42 17,87%
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks weinig (1 of 2 keer per week) 25 10,64%
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks zelden (minder dan 1 keer per week) tot nooit 10 4,26%
Aantal stemmers: 235. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 december 2004, 12:58   #211
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Klopt! Eiwitten van het goedje worden geresorbeerd en voor andere doeleinden gebruikt.

SoS
Voor welke doeleinden?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2004, 13:00   #212
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Voor welke doeleinden?
Al dat waar eiwit nuttig voor is: aanmaak celmembranen, aanmaken hormonen (bijv. testosteron), aanmaak receptoren, verbranding voor energie etc.

SoS
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2004, 13:08   #213
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Al dat waar eiwit nuttig voor is: aanmaak celmembranen, aanmaken hormonen (bijv. testosteron), aanmaak receptoren, verbrandin(bloedcelvorming) plaats. SoS
Thanks, sonofsam! Ik had deze link wel eens eerder hier geplaatst; http://www.stamcel.org/html/zaadcellen.htm Wat vind jij hier van?

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 17 april 2005 om 17:03
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2004, 19:06   #214
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Seks is er om ons voort te planten niet omdat het zo lekker is en ontspanning geeft, natuurlijk het is plezierig om te doen, maar het accent moet niet op het genot liggen.


Volgens mij heeft die vent in jaren geen vrouw gezien, aangeraakt of bereden.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 03:45   #215
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
U begrijpt dat in werkelijkheid de werking van deze systemen ongelofelijk veel gecompliceerder is, en dat dit slechts een zeer simplistische toelichting is om het enigszins begrijpelijk te maken
Citaat:
De natuur vindt altijd een weg, hetzij goedschiks of kwaadschiks, zij vindt haar weg. Dit is waar ethiek en gezondheidswetenschap elkaar ontmoeten.
Wat een absurde, niet onderbouwde lulteksten in dat artikel. Flut in het kwadraat!
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 08:49   #216
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Maar dit staat toch ook haaks op de theorie dat regelmatig masturberen goed zou zijn tegen prostaatkanker.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 11:17   #217
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Thanks, sonofsam!

Ik had deze link wel eens eerder hier geplaatst; http://www.stamcel.org/html/zaadcellen.htm

Wat vind jij hier van?
Citaat uit de tekst: "Kort en bondig samengevat: seks heeft een negatief effect op het Immuunsysteem en dus op je gezondheid"

Mee eens! Seks is alleen goed wanneer het op geleide van opwinding gebeurt. Seks plannen is funest voor je gezondheid (en haren). Kortom: alleen seks als je geil bent. Als je besluit om elke dag te gaan masturberen, dan is dat geplande seks = FUNEST. Dan moet je daarna niet gaan zeiken dat je bijv. haaruitval krijgt.

Zinloos seks noem ik dat...

SoS
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 11:17   #218
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Maar dit staat toch ook haaks op de theorie dat regelmatig masturberen goed zou zijn tegen prostaatkanker.
De zoveelste onzin-theorie.
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 11:57   #219
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
De zoveelste onzin-theorie.
Kom nou, daar zijn toch wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=1716

Laatst gewijzigd door Henk; 20 december 2004 om 12:04
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 17:18   #220
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitgeblust
Natuurlijk stoor ik me eraan dat vrouwen disrespect tonen tegenover kalende mannen.
Vrouwen tonen disrespect voor mannen die onzeker zijn. Je haar is voor een vrouw echt niet zo belangrijk hoor, het is je houding die telt. Vrouwen letten meer op persoonlijkheid, geen bullshit...
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 19:10   #221
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Citaat uit de tekst: "Kort en bondig samengevat: seks heeft een negatief effect op het Immuunsysteem en dus op je gezondheid"

Mee eens! Seks is alleen goed wanneer het op geleide van opwinding gebeurt. Seks plannen is funest voor je gezondheid (en haren). Kortom: alleen seks als je geil bent. Als je besluit om elke dag te gaan masturberen, dan is dat geplande seks = FUNEST. Dan moet je daarna niet gaan zeiken dat je bijv. haaruitval krijgt.

Zinloos seks noem ik dat...

SoS
Ben ik ook mee eens, seks is pas goed (en heerlijk ) als de geilheid onverwachts toeslaat. Seks plannen is ook niet opwindend, je dwingt jezelf min of meer het te gaan doen, het wordt dan te gewoon en is ook niet spannend meer, zeker niet als je het iedere dag zo moet doen (de meesten zullen daar ook niet aan toe komen). Uiteindelijk is dit dan ook allemaal niet gezond voor je lichaam, en natuurlijk ook niet voor je relatie.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 19:19   #222
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Hier zijn de meningen nogal verdeeld over. Laatst stond in het Wetenschapskatern van De Volkskrant het stukje 'Van seks krijg je zin'. Conclusie: hele subtiele, externe stimuli kunnen ineens lust opwekken, waardoor je geil wordt. Vaak lijkt het alsof de seksdrive van binnen uit komt, terwijl hij je wel degelijk opgedrongen wordt.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 19:30   #223
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
K doe aan boksen, en sparringpartners van me worden door de trainer opgedragen om een week voor aanvang van een wedstrijd (doe zelf geen wedstrijden) geen seks of zaadlozingen te hebben.. sommige trainers zeggen zelfs 6 weken hehe.. grappig toch? Overigens, k merk het ook als ik sex heb gehad voor de training... Geen zinnige toevoeging, maar misschien wel leuk om te weten dacht ik zo.
__________________
- -

Intern:
Propecia! per 10-12-2005

Extern:
Nix... ik was met Rozemarijn van Weleda

Gel die ik gebruik:
Molding paste van KMS - Goed spul!
Dure variant van Hema Candelilla was

en verder;
Sporten maw fit blijven
Draag wel es mooi petje
bas739 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 19:35   #224
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Hier zijn de meningen nogal verdeeld over. Laatst stond in het Wetenschapskatern van De Volkskrant het stukje 'Van seks krijg je zin'. Conclusie: hele subtiele, externe stimuli kunnen ineens lust opwekken, waardoor je geil wordt. Vaak lijkt het alsof de seksdrive van binnen uit komt, terwijl hij je wel degelijk opgedrongen wordt.
Ben hier ook mee eens. Vaak stimuleren erotische lectuur, films, shows etc de lust om zo de sexdrive op gang te zetten. Als dit zo gaat met veel opwinding, dat is dat een goed teken. Als dit gaat met weinig of het ontbreken van opwinding, dan is dat een teken om het een tijdje niet te doen en dan is het ook belangrijk te weten dat je jezelf daar niet toe moet dwingen (je lichaam heeft tijd nodig om zich op te laden).
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 21:35   #225
Eefje
Guest
 
Berichten: n/a
Sex en haaruitval

blaaaaaaaaat

Laatst gewijzigd door Eefje; 20 december 2004 om 21:36 Reden: gewoon
  Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
kruin word wat kaal daniel2 AGA - Algemeen 31 16 september 2007 01:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 15:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 02:14
word langzaam kaal... kalevandale AGA - Algemeen 4 20 december 2006 21:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.