Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 oktober 2008, 13:11   #316
JimmyJames
HaarWeb lid
 
JimmyJames's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2008
Berichten: 46
Ik ben pas net begonnen met fina en minox dus kan ik helaas (nog) geen succesverhaal vertellen.

Door mijn beginnende kaalheid heb ik de afgelopen maanden heel wat onnodige uurtjes voor de spiegeld doorgebracht. Nu ik ben begonnen met mijn regime maak ik me er minder druk om en denk er daardoor ook minder aan. Dus nog geen uiterlijk succes, maar wel innerlijk.

Over succes gesproken: http://www.hairlosstalk.com/interact...a32715ee29fd25
JimmyJames is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 12:36   #317
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyJames Bekijk bericht
Ik ben pas net begonnen met fina en minox dus kan ik helaas (nog) geen succesverhaal vertellen.

Door mijn beginnende kaalheid heb ik de afgelopen maanden heel wat onnodige uurtjes voor de spiegeld doorgebracht. Nu ik ben begonnen met mijn regime maak ik me er minder druk om en denk er daardoor ook minder aan. Dus nog geen uiterlijk succes, maar wel innerlijk.

Over succes gesproken: http://www.hairlosstalk.com/interact...a32715ee29fd25

Woooow....speechless


Ikzelf ga steeds meer de goede kant op.
Ik ga nu steeds meer van stabilisatie naar hergroei heb ik het idee!

Ik weet niet zeker of dit komt door de fina of door de rooscure die ik sinds kort weer regelmatig gebruik, maar mn haar is voller geworden (of ik heb er meer haar bij gekregen, moeilijk te zeggen)!

Ik wacht nog verdere resultaten af voor ik het in mn signature zet...
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 13:56   #318
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
Ik weet niet of dat wat ik op die video zie wel echt mogelijk is met fina en minox! Die knaap heeft weer een echte volle kop met haar en kan zelfs een mooie volle staart maken! Zal wel een geval van 1 op de 100000 zijn!
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 17:39   #319
gba*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2005
Locatie: NL
Berichten: 89
Beste mensen, op mijn 18e begon ik last te krijgen van inhammen. Na mij uitgebreid ingelezen te hebben op oa HW, besloot ik 3 jaar geleden (ik ben nu 22) minox 5% van Dr. Lee te gebruiken voor die inhammen. Ik was zeer tevreden over het resultaat aangezien er op de randen van de inhammen haartjes ontstonden waardoor ze kleiner oogden. Daarbij verslechterde de situatie niet (NW2). Absoluut een succes te noemen dus.

Sinds dat succes ben ik minox twee jaar lang minder gaan gebruiken en was ik niet zo met mijn haar bezig. Helaas gaat mijn situatie sinds een paar maanden een stuk achteruit. De inhammen gaan (nog) niet verder naar achter maar breken wel door naar het midden. Het haar aldaar wordt nu dunner en slap en de dichtheid neemt ook af. Als het zo doorzet verwacht ik op lange termijn alleen een “eilandje” over te houden op mijn voorhoofd (NW2A / NW3A met dat eilandje op de haarlijn zeg maar).

Na afgelopen maand veel gelezen te hebben over mogelijke oplossingen heb ik besloten de dokter te bellen om zo finasteride (proscar) op recept te krijgen. Ik moet zeggen dat dit een hele stap voor mij was aangezien de beste man naast een vriend van de familie ook de eerste persoon was die ik over mijn kaalheid in wording vertelde. Dat en het feit dat ik nu echt de strijd aanga met de haaruitval voelt alleen al als een succes! Maandag a.s. kan ik het spul ophalen bij de apotheek. Daarnaast ga ik de minox 5% weer intensief gebruiken en ben ik van plan Rooscure met ketoconazol i.c.m. een shampoo voor mensen met dun haar/haaruitval aan te schaffen. Met dit regiem zal ik vanaf volgende week de strijd aangaan.

Wat hoop ik te bereiken? Ik ben al heel blij met stabilisatie aangezien ik nog genoeg haar op mijn bolletje heb staan. De kruin en het midden zijn nog helemaal dicht en verder is, als mijn haar droog en in model zit, niet te zien dat ik kaal wordt. Ik heb er dan ook nog nooit opmerkingen over gehad. Natuurlijk zou het fijn zijn als de dichtheid van 't haar op het midden van mijn voorhoofd wat toeneemt, ik ga er alleen niet vanuit. Daarbij kan ik met inhammen (NW2 zoals gezegd) goed leven. Ik zal jullie om de paar maanden op de hoogte houden van het resultaat.

Tot slot nog enkele vraagjes. Is dit een goed regiem volgens jullie voor een persoon van 22 die pas sinds enkele maanden "echt" haaruitval ondervindt? Daarbij hoorde ik laatst een verkoopster tegen een klant in de ETOS zeggen dat haaruitval ook met het seizoen te maken kan hebben. Ik had er nooit van gehoord en ben benieuwd of dit waar is or just bull****

Gr, gba*
gba* is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 17:47   #320
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jammer dat je toen gestopt bent met de minox... Wist je niet dat je het gebruik van al deze middelen levenslang moet volhouden?
Als je weer minox gaat gebruiken, kun je het beter niet combineren met Rooscure, want dat levert vaak te veel uitdroging en irritatie.

Succes in de strijd!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 18:12   #321
gba*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2005
Locatie: NL
Berichten: 89
Dank je Hanna! Ik denk dat ik gewoon naief was toen en niet wilde erkennen dat de haaruitval wel eens verder dan de inhammen zou kunnen gaan. Daarbij was ik na het succes niet meer zo bezig met mijn haar en gebruikte ik minox enkel nog sporadisch om de voorraad op te maken. Die fout zal ik nu niet meer maken en bij het minste of geringste succes blijf ik de middelen levenslang gebruiken! Ik zal goed opletten als ik minox en rooscure samen gebruik, vooralsnog ga ik wel met beiden starten.
gba* is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 15:23   #322
gba*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2005
Locatie: NL
Berichten: 89
Hoe erg kan het tegenzitten .. Zoals ik eerder heb geschreven in deze thread ben ik pas geleden bij een bevriende arts geweest om het over mijn haarprobleem te hebben (niet mijn eigen huisarts, wel in dezelfde praktijk, dit omdat mijn huisarts zelf op vakantie was). Die arts toonde zich zeer betrokken en nam ruim de tijd om de mogelijkheden voor mij op een rijtje te zetten. Finasteride leek hem in mijn situatie de beste optie. Na het uitgebreid over het te verwachten resultaat en eventuele bijwerkingen te hebben gehad, schreef hij het middel voor. Ik natuurlijk blij omdat ik nu echt de strijd kan aangaan!

Maar een uurtje geleden word ik opeens gebelt door mijn eigen huisarts. Die vind dat ik het er nog maar eens uitgebreid met hem over moet hebben omdat hij het niet eens was met mijn voorgenomen fina gebruik. Waarom? Omdat ik A pas 22 ben met beginnende haaruitval en je het middel je hele leven lang moet slikken ("wil je dat wel"). B omdat het resultaat minimaal is en C omdat 1 op de 10 (10%) volgens hem bijwerkingen krijgt. Na mij uitgebreid ingelezen te hebben weet ik echter wel beter!

Ik gaf vanzelfsprekend uitleg over mijn eigen bevindingen en die van die andere arts, maar dat kapte hij af met het verzoek om maar een afspraak te maken met hem. Toen ik vroeg naar andere middelen zei hij dat acceptatie de belangrijkste is. Ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen. Heb geen zin om tijd vrij te maken voor een "je moet het maar accepteren preek". Toch maar op internet bestellen dan? Ik ben in ieder geval wel begonnen met de rest van het voorgenomen regiem: minox 5% van Dr. Lee, Rooscure, Visolie Omega-3 en L'oreal Elvive Haarverdikker.

Laatst gewijzigd door gba*; 27 oktober 2008 om 15:27
gba* is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 15:38   #323
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik bestel het zelf ook via internet omdat ik een huisarts van het 'je moet het maar accepteren'-type heb. Toch voel je je dan altijd een beetje 'schuldig'. Het is in ieder geval prettiger om je gesteund te weten door je huisarts. Maar in ieder geval heb je wel een goed gesprek gehad met een andere arts en kun je je daardoor gesteund voelen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 15:58   #324
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Gewoon een andere huisarts nemen, kan ook.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 16:29   #325
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Gba,

Waarom kies je voor L'oreal Elvive Haarverdikker?

Is dit de beste haarverdikker die er is?

Ik wil mn regime uit gaan breiden en ik zoek nar goede middelen.

Groeten,

Ryan
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 16:32   #326
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink andere huisarts nemen

mijn arts schreef me direct dutasteride voor , zonder tegenspartelen, volgens hem was het meest krachtige middel

hij heeft me wel de mogelijke bijwerkingen uitgelegd , maar al bij al is alles beter dan kaal zijn, dus al 9 maand aan duta
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 17:21   #327
gba*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2005
Locatie: NL
Berichten: 89
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte: weg met die vent en snel naar een arts die mijn problemen wel serieus neemt. Ik denk dat ik z.s.m. die andere huisarts bel en de situatie aan hem voorleg. Aan de hand daarvan beslis ik waar ik mijn fina vandaan haal. Want dat ik het ga toevoegen aan mijn regiem staat vast!

Ryan, ik weet niet of het de beste shampoo/haarverdikker is. Op HW ben ik al tig van dit soort shampoo's tegen gekomen, iedereen komt met een andere waarmee ze goede resultaten hebben bereikt (of juist niet). Ik heb zelf een aantal jaren terug minox gebruikt met succes en daarbij ook L'oreal Elvive Haarverdikker om het haar wat sterker te maken en te laten ogen. Was daar toen heel tevreden over, vandaar dat ik er nu weer voor kies. Denk dat de combi met Rooscure het resultaat alleen maar positief zal beinvloeden.

Laatst gewijzigd door gba*; 27 oktober 2008 om 17:27
gba* is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 18:27   #328
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Gba,
Waarom kies je voor L'oreal Elvive Haarverdikker?
Is dit de beste haarverdikker die er is?
Je haren worden van dat soort shampoo's niet dikker; deze shampoo's leggen tijdelijk een laagje om de haar heen, waardoor de haar dikker lijkt, maar ook verandert de haardos hierdoor vaak in een strobos of vogelnestje, waar je met een kam niet meer doorheen komt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 18:31   #329
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Smile siliconen

soort siliconen in de schampoos ?
men ex was kapster en zei altijd dat in de meeste schampoos siliconen zitten dat je haar glanzender en dikker tonen, ma enkel maar schijn zijn...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 18:39   #330
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt vrij makkelijk controleren of er siliconen in zitten:

-cyclopentasiloxane
-dimethicone
-amodimethicone
-phenyltrimethicone

...als 't eindigt op "cone" is het helemáál makkelijk
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn er ook succesverhalen???? Jelleke Haarproblemen bij vrouwen 1 13 september 2004 15:31
Succesverhalen ikke Haarproblemen bij vrouwen 1 7 maart 2003 23:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.