Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 januari 2005, 16:59   #1
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Oprah over wimpers

Vannacht in de zoveelste plukbui of trektrance of hoe je het ook moet noemen, keek ik half-verdoofd naar Oprah Winfrey. Het ging over beroemde mensen die een bipolaire stoornis hadden (manisch depressief). Op een bepaald moment interviewde Oprah de actrice Linda Hamilton over haar ervaring met de stoornis. Toen zei Oprah dat ze (zelf) valse wimpers draagt (aha, daarom heeft Oprah zo'n donkere ogen en zware wimpers...). (Ik schrok wakker.) En blijkbaar had die actrice iets over wimpers afknippen aan Oprah verteld voor de uitzending, want vervolgens zei Oprah vol afgrijzen: "and when you told me before that you CUT your eyelashes, I thought: oh my god, there's really something wrong with you!" Oprah wist duidelijk niet wat ze hoorde: een vrouw die haar eigen wimpers afknipte. Zot! Toen dacht ik: ze zou ook eens (bekende) mensen met TTM in haar show moeten vragen. Dan rolt ze helemaal van haar stoel. En die verklaart ze vast helemaal voor gek.
Maar ook dacht ik: goh, Oprah heeft het afknippen van de wimpers in verband gebracht met manische depressiviteit. En die aandoening heeft met een chemisch onevenwicht in de hersenen te maken (of zoiets). Zou het uittrekken van wimpers dan ook met een andere aandoening te maken hebben? Die vraag is op dit forum al meermaals opgeworpen. Hij blijft me bezighouden.

Wat Oprah allemaal niet teweegbrengt.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 17:11   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Oprah is een sensatietrut

maar sowieso staat ttm in verband met onevenwicht in de hersenen, zie de Britse aflevering over ttm. Het heeft te maken met een cel die over en weer wipt terwijl die normaal de verdere structuur van de hersenen moet volgen. Net zoals mensen met smetvrees... en ook met het serotonine-gehalte in de hersenen. In die aflevering (als ik het me goed herinner) gingen artsen een hersenoperatie uitvoeren enkel bij die mensen bij wie het ab-soluut niet meer leefbaar was met hun dwangstoornis.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 17:22   #3
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja, Fara schrijft daar ook iets over, niet? Ik moet me er nog eens in verdiepen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 17:22   #4
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
PS Oilily you've got PM
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 10:42   #5
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Volgens mij heb ik gereageerd. Ik ben ni zo bedreven in die pm'etjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 15:35   #6
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
tis gelukt hoor, ik heb alweer geantwoord.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2005, 14:56   #7
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ik vind Oprah helemaal geen sensatie trut, al ben ik het niet eens met alles wat ze zegt.

Ik vind Oprah een zeer sterke vrouw, ze heeft heel erg moeten vechten om te komen waar ze nu is. Ze was arm, (is) zwart, en dit zijn toch twee dingen die (vooral in 'haar tijd') in Amerika je kansen kunnen verkleinen.
Ook is ze in haar jeugd veelvuldig geestelijk en lichamelijk misbruikt, wat toch ook veel littekens achterlaat. Je kunt dan voor een slachtoffer rol kiezen of er voor kiezen om te vechten en wat te bereiken. Oprah vind ik een vechtertje, die veel heeft overwonnen en veel psychologische kennis heeft.
Ik heb echt heel veel respect voor deze vrouw.
En wat een goede actrice!
De film: the color purple, echt een hele indrukwekkende film, mede dankzij haar rol en natuurlijk die van Whoopie Goldberg (en de rest).

Een beetje on-topic misschien wat ik hier allemaal neerschrijf, maar wilde er toch even op reageren.

Laatst gewijzigd door sigur; 6 mei 2005 om 14:59
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen wenkbrauwen en geen wimpers hoe kan ik dit verbergen? tinny Camouflage 75 16 juli 2012 10:28
uitval wimpers jongen25 Overige (haar)discussies - Algemeen 7 2 november 2004 02:18
herkenning : nieuw lid annemie TTM - Algemeen 2 14 augustus 2004 13:32
raak je met androgenetica ook je wimpers e.d. kwijt? jetty Haarproblemen bij vrouwen 2 25 juni 2003 18:54
neppe wimpers en wenbrauwen JaRule17 Haarwerken 3 23 april 2002 15:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.