Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 januari 2010, 17:20   #1
zwoele pater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3
Help!!!!!

Hallo,

Ik ben 25 jaar en ben mijn haar gaan verliezen toen ik 17 jaar was(terwijl ik super dik haar had). Dus rond mijn 21e heb ik mijn haar gemillimeterd! Het staat me goed, dus dat scheelt. Ik heb degelijke inhammen en begin kalend te worden rondom de kruin. Verder is mijn broer ook kalend en hebben wij het geërfd van onze opa.

Maar ik heb toch wel eens wat wijze raad nodig. Ik heb al heel wat topics gelezen, maar nog nooit ergens op gereageerd. Maar nu heb ik dan toch hulp nodig.

Ik wil mijn overgebleven haar echt niet verliezen, en ik heb al van alles geprobeerd. Lotions, shampoo's, niveau recharge, etc. In al die jaren dat ik dit geprobeerd heb, heeft het weinig zin gehad. Verder heb ik vorig jaar een heel jaar minoxidil foam gebruikt, waarbij ik geen resultaat zag. Nu weet ik dat ik geen super haardos mag verwachten, maar ik had ook niet het idee dat mijn haaruitval gestopt was. Verder heb ik heel even finasteride geprobeerd, maar hier ben ik mee gestopt, omdat ik het niet vertrouwden.

Verder gebruik ik op dit moment(sinds 2 weken) rooscure shampoo. Ik wil mij nog een potje vitamine B complex halen en de shampoo van Lóreal(haarverdikker).

Waar ik nu echt hulp bij nodig heb is het haargroeimiddel finasteride.
Ik heb het eerder gebruikt(zeer korte periode), maar toen ben ik ermee gestopt. Alle verhalen om me heen, lieten mij teveel twijfelen, waardoor ik gestopt ben. Maar ik zou toch heel graag opnieuw willen beginnen hiermee(proscar 1.25mg). Alleen lees ik zoveel goede dingen dat het werkt, Super. Maar lees ik ook de bijwerkingen, zoals borstvorming blablabla je kent het wel. Verder vertrouw ik het spul ook niet betreft een latere kinderwens. Conclusie: Ene kant, wil ik het wel proberen en de andere kant niet. Eigenlijk moet ik het gewoon proberen, maar ik heb er nog iets te weinig vertrouwen in.

Wat moet ik nu doen? minoxidel foam toch blijven gebruiken? fina proberen? vitamines ja of nee? shampoo's beide gebruiken of maar één?

Haarverlies het is me wat!
zwoele pater is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2010, 17:42   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwoele pater Bekijk bericht
Verder is mijn broer ook kalend en hebben wij het geërfd van onze opa.
Opa van moeders kant? En bleef bij hem een haarkrans over?
Zo ja, start dan toch maar met finasteride en zoek eventueel een andere soort minox bij minoxidil.com. Verder kun je je gaan verdiepen in haartransplantaties.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2010, 18:59   #3
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwoele pater Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben 25 jaar en ben mijn haar gaan verliezen toen ik 17 jaar was(terwijl ik super dik haar had). Dus rond mijn 21e heb ik mijn haar gemillimeterd! Het staat me goed, dus dat scheelt. Ik heb degelijke inhammen en begin kalend te worden rondom de kruin. Verder is mijn broer ook kalend en hebben wij het geërfd van onze opa.

Maar ik heb toch wel eens wat wijze raad nodig. Ik heb al heel wat topics gelezen, maar nog nooit ergens op gereageerd. Maar nu heb ik dan toch hulp nodig.

Ik wil mijn overgebleven haar echt niet verliezen, en ik heb al van alles geprobeerd. Lotions, shampoo's, niveau recharge, etc. In al die jaren dat ik dit geprobeerd heb, heeft het weinig zin gehad. Verder heb ik vorig jaar een heel jaar minoxidil foam gebruikt, waarbij ik geen resultaat zag. Nu weet ik dat ik geen super haardos mag verwachten, maar ik had ook niet het idee dat mijn haaruitval gestopt was. Verder heb ik heel even finasteride geprobeerd, maar hier ben ik mee gestopt, omdat ik het niet vertrouwden.

Verder gebruik ik op dit moment(sinds 2 weken) rooscure shampoo. Ik wil mij nog een potje vitamine B complex halen en de shampoo van Lóreal(haarverdikker).

Waar ik nu echt hulp bij nodig heb is het haargroeimiddel finasteride.
Ik heb het eerder gebruikt(zeer korte periode), maar toen ben ik ermee gestopt. Alle verhalen om me heen, lieten mij teveel twijfelen, waardoor ik gestopt ben. Maar ik zou toch heel graag opnieuw willen beginnen hiermee(proscar 1.25mg). Alleen lees ik zoveel goede dingen dat het werkt, Super. Maar lees ik ook de bijwerkingen, zoals borstvorming blablabla je kent het wel. Verder vertrouw ik het spul ook niet betreft een latere kinderwens. Conclusie: Ene kant, wil ik het wel proberen en de andere kant niet. Eigenlijk moet ik het gewoon proberen, maar ik heb er nog iets te weinig vertrouwen in.

Wat moet ik nu doen? minoxidel foam toch blijven gebruiken? fina proberen? vitamines ja of nee? shampoo's beide gebruiken of maar één?

Haarverlies het is me wat!
Als ik jou was, zou ik het gewoon accepteren. Je hebt je haar al gemillimeterd en het staat je goed zeg je zelf. Met minox alleen kun je geen wonderen verrichten en zeker niet als je je haar gemillimeterd heb. Het geeft meestal een boost met wat langer haar.
Als je het echt een probleem geeft, dat je graag wil behouden wat je nu hebt, ja dan is fina waarschijnlijk de enige optie, die je nog hebt (op duta na, maar dat geeft nog meer bijwerkingen).
Je moet je niet gek laten maken door alle negatieve berichten op het forum. Kijk het gewoon aan en als je negatieve bijwerkingen ervaar, kan je er altijd nog mee stoppen. Ook met betrekking tot je kinderwens, is er eigenlijk nooit problemen geconstateerd, dus daar moet je je ook niet druk om maken. En als je aan kinderen begint, stop er daarvoor een tijdje mee, dan geeft het verder geen problemen voor het kind zelf.

Suc6
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2010, 19:54   #4
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink laatste poging ?

in jouw geval zou ik toch 1 jaar minoxidil proberen MET finasteride elke dag daarbij... als je gyno ziet, stop je er gewoon mee en gaat het terug weg...

ik zou je eerder spectral dnc of nanominox aanraden op gebied van minoxidils... ook omdat beide werken met liposomes (transportmiddel)...

voor behoud heb ik wel al positieve zaken gehoord van topische spiro... (vooral stoppen van haaruitval , hergroei moet je niet teveel van verwachten)
als het plaatselijk is kan je creme overwegen , als het meer diffuus is over de hele bovenkant kan vloeibare 2% eventueel beter zijn

best even rondkijken op hairlosstalk daar zitten redelijk wat ervaren gebruikers... daar zijn ze hardcore, daartegen vergeleken zijn wij hier watjes
daar slikken ze zelfs spiro in pillen , moet je ballen voor hebben hoor, of mischien geen meer na maandje orale spiro

ik kan je inderdaad bevestigen : lees niet enkel de negatieve ervaringen , aangezien iedereen anders is.... moest ik de waarschuwingen over duta gevolgd hebben, zou ik het nooit durven gebruiken hebben
en was ik waarschijnlijk nu al norwood 6.... duta valt mee hoor, gewoon lager libido , het gaat nog maar zeg max 1-2 keer per dag en je zit erdoor... zin naar seks is ook maar 1/2de meer... je word er rustig van
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 22 januari 2010 om 20:03
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2010, 09:31   #5
insolences
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Berichten: 14
je kan het niet zogenaamd erfen van je opa of je moet echt weten dat hij het heb, ik heb het ook, en in mijn familie hebben ze het niet, het is gewoon iets binnen in jezelf je moet gewoon naar dokter gaan en hij zal erin begin niet zoveel aan doen maar gewoon blijven zoeken op internet.
insolences is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2010, 18:57   #6
zwoele pater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3
Opa van moeders kant? En bleef bij hem een haarkrans over?

Ja dit is dus duidelijk het geval! Misschien moet ik fina gewoon maar eens proberen. En dan zien we wel verder?

Wat vinden jullie van de shampoo's? Heeft het zin? En verder vitaminegebruik?

Gelukkig heb ik het redelijk geaccepteerd, dus dat scheelt.

En ja, een haartransplantie dat is natuurlijk veel geld. En geld groeit niet aan bomen.

Bedankt overigens voor de reactie, ik zal het zeker meenemen in mijn besluit!

Gr.
zwoele pater is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2010, 19:02   #7
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
In welke Norwoodschaal zit je?

http://www.singlehair.com/img/norwoodweb.jpg
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 02:01   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwoele pater Bekijk bericht
Opa van moeders kant? En bleef bij hem een haarkrans over?
Ja dit is dus duidelijk het geval! Misschien moet ik fina gewoon maar eens proberen. En dan zien we wel verder?
Inderdaad, en minstens een jaar volhouden, als je er geen vervelende bijwerkingen van krijgt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwoele pater Bekijk bericht
Wat vinden jullie van de shampoo's? Heeft het zin? En verder vitaminegebruik?
Rooscure-shampoo werkt ook tegen haaruitval, dus dat is goed; doe eerst een voorwas met goedkope milde shampoo, dan heb je nog maar een theelepeltje van die dure Rooscure nodig bij de 2e wasbeurt. Cosmetisch-haarverdikkende shampoo's, is dure flauwekul, maar daarover beslis je zelf.
Vitamines gaan slikken zonder dat er ooit een vitaminetekort is vastgesteld door bloedonderzoek, is waarschijnlijk onzinnige geldverspilling zolang je gezond voedsel eet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 12:35   #9
zwoele pater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3
Ik zit in schaal 4. Maar met gedriemilimeterd haar valt dit dus niet zo op.
Wat zou je nou ongeveer kwijt zijn voor een haartransplantie in mijn geval? Is het ook mogelijk om deze haartransplantatie te verdelen in stukjes? Elk 2 jaar één gedeelte bijvoorbeeld? Zonder dat het gek uiziet natuurlijk.

Maar eerst nog eens fina proberen... Welke fina en welke minox raden jullie mij aan in mijn geval.

Bedankt voor het shampoo en vitamineverhaal. Als jer zo over nadenkt, dan scheelt het wel wat geld.

Ik heb een foto bijgevoegd, hier kun je een beetje zien hoe mijn haar er uit ziet.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG000006.jpg‎ (26,8 KB, 77x gelezen)
zwoele pater is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 12:43   #10
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwoele pater Bekijk bericht
Wat zou je nou ongeveer kwijt zijn voor een haartransplantie in mijn geval? Is het ook mogelijk om deze haartransplantatie te verdelen in stukjes? Elk 2 jaar één gedeelte bijvoorbeeld? Zonder dat het gek uiziet natuurlijk.
Het is goed mogelijk om de haartransplantie te verdelen in stukjes, per saldo ben je dan wel iets meer geld kwijt.

Voor 2.000 grafts ben je minimaal 5.000 euri kwijt. Ik vind het moeilijk inschatten, maar je hebt toch zeker 1 of anders 2 van die behandelingen nodig.

En natuurlijk met medicijnen proberen de boel te stabiliseren, anders is het dweilen met de kraan open!

Mijn advies is om bij een paar klinieken langs te gaan om je te laten informeren!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.