Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 augustus 2006, 21:27   #1
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Zijn er alternatieven voor Rooscure?

Excuse moi als dit ergens anders had moeten geplaats maar ik vroeg me af wat een effectieve rooscure vervanger is als rooscure dus niet werkt? Ik heb namelijk last van schilfertjes op de hoofdhuid en rooscure heeft dit niet kunnen verhelpen.

Suggesties?
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 21:30   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
De Jason lijn is wel goed, Jason Hemp Seed oil shampoo.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 21:34   #3
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
De Jason lijn is wel goed, Jason Hemp Seed oil shampoo.
Dank je voor de snelle response Kevin!

Ik zal het noteren op me boodschappenlijstje de volgende keer dat ik de stad in ga. Hij is toch wel gewoon verkrijgbaar in winkels zoals kruidvat, etos en dergelijke?
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 21:52   #4
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Dank je voor de snelle response Kevin!

Ik zal het noteren op me boodschappenlijstje de volgende keer dat ik de stad in ga. Hij is toch wel gewoon verkrijgbaar in winkels zoals kruidvat, etos en dergelijke?
Ik weet het niet zeker, maar het is een Amerikaans merk. Misschien dat je eens bij de natuurlijke shampoo's kunt kijken. Verder kun je nog kijken naar Guhl Man anti-roos shampoo. Daar zit ook een Rooscure achtige stof in, namelijk Piroctone Olamine. Deze is volgens mij wel verkrijgbaar in Nederland.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 23:50   #5
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
De antiroos shampoo van Hema bevat Octopirox. Volgens mij is dat dezelfde stof die kevinme bedoeld. Heb op dit forum gelezen dat deze stof hetzelfde effect moet hebben als Rooscure.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 11:31   #6
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Ik zal eens kijken Noodlesoup.. Ik zie wel dat jij ermee gestopt bent, werkte het niet?

Anyway, Rooscure deed bij mij helemaal niets. Als ik namelijk met twee vingers rond me haarlijn wrijf komen er allemaal hele kleine schilfertjes naar boven. Als ik dit niet doe zie je eigenlijk ook niets, maar Rooscure helpt hier gewoon niet tegen. Ik weet niet of dit een vette hoofdhuid, gewoon schilfertjes of roos, iemand advies zodat ik het juiste middel kan gaan gebruiken?
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 13:40   #7
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik heb ook in m'n hele leven nog nooit last gehad van roos o.i.d. of een vorm van allergie, maar sinds ikmet rooscure was heb ik ook heel sporadisch die schilfertjes in mijn haarlijn.

De reden daarvan is volgens mij omdat die shampoo je hoofdhuid iets uitdroogt, zeker als je hem een aantal minuten laat inwerken. En die uitdroging kan vervolgens ook weer een licht jeukend gevoel opleveren.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2006, 10:16   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Excuse moi als dit ergens anders had moeten geplaats maar ik vroeg me af wat een effectieve rooscure vervanger is als rooscure dus niet werkt? Ik heb namelijk last van schilfertjes op de hoofdhuid en rooscure heeft dit niet kunnen verhelpen.

Suggesties?
Ik kreeg meer last van jeuk tijdens gebruik van rooscure. De 2% ketconazole - hoofdgel, op recept verkrijgbaar helpt wel goed.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2006, 13:35   #9
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Ik heb ook in m'n hele leven nog nooit last gehad van roos o.i.d. of een vorm van allergie, maar sinds ikmet rooscure was heb ik ook heel sporadisch die schilfertjes in mijn haarlijn.

De reden daarvan is volgens mij omdat die shampoo je hoofdhuid iets uitdroogt, zeker als je hem een aantal minuten laat inwerken. En die uitdroging kan vervolgens ook weer een licht jeukend gevoel opleveren.
Ik heb geen last van een jeukend gevoel, ook geen last van roos, alleen eigenlijk die schilfertjes zo rond de haarlijn en die had ik al voordat ik met rooscure begon.

Ik weet alleen niet wat ik hier tegen kan doen en of dit eventueel schadelijk is voor de haren.
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2006, 13:41   #10
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik denk niet dat dit schadelijk voor het haar is, omdat ik er eigelijk vanuit ga dat het droogte is. De opperhuid verliest zijn dode huidcellen wat in principe alleen maar goed is en mijns inziens los staat van de haargroei.


Je zou er iets vochtinbrengends op kunnen smeren, hoewel het nadeel daarvan is dat je wel vet haar gaat krijgen. Anders gewoon wassen met een hele milde shampoo....
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarhoeve Vermaat een rekenwonder! Do Haarwerken 25 13 december 2011 12:35
Cognitieve psychotherapie bolleke TTM - Algemeen 1 19 december 2004 23:05
FF verhaal kwijt Nerakje TTM - Algemeen 3 27 oktober 2004 15:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.