Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 augustus 2017, 14:17   #1
Sarita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2017
Berichten: 1
Geslacht:
Haartransplantatie doen?

Hallo allemaal,

Heb me vandaag aangemeld omdat ik echt jullie hulp nodig heb. Ik heb al sinds 8 jaar last van haaruitval. Ik negeerde het heel lang, maar het valt erg op en ik voel me er onzeker door. Nu heb ik van mezelf dun haar maar door het haaruitval zie je mijn hoofdhuid heel goed en mijn haargrens ligt hoger. Ik heb een jaartje minoxidil gebruikt, maar het hielp niet en mijn hoofdhuid werd er droog en schilferig van. Ik heb veel stress gehad had ijzer en vitamine D tekort en droeg mijn haar vaak uit gemak in een staart. Dit kan eraan hebben bijgedragen. Het zit me enorm dwars en weet niet goed waar ik moet zijn, welke behandeling goed is etc. Om jullie een beter beeld te geven doe ik er foto's bij.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2164.jpg‎ (128,0 KB, 208x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2165.jpg‎ (134,8 KB, 214x gelezen)

Laatst gewijzigd door Sarita; 7 augustus 2017 om 14:20
Sarita is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2018, 00:54   #2
Lailalaila
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2018
Berichten: 11
Geslacht:
Hoi sarita

Ik overweeg ook om haartransplantatie te doen. Heb jij wel eens een consult gehad. Ik vind trouwrns dat het bij jou erg meevalt.
Lailalaila is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2018, 12:08   #3
Ada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Hoi, heb als vrouw een transplantatie gedaan in 2015 en helaas is het bij mij geen succes. Ik ben aan het kijken hoe de haren weer kunnen worden verwijderd. Het getransplanteerde haar blijft heel dik, stug, dor, pikzwart met wortels die veel te dik zijn voor een haarlijn. Ook staan er veel te veel grafts met meerdere haren erin, heel onnatuurlijk. Heb nog geprobeerd met mhp een en ander mooier te maken, maar ook dit werd geen succes. Ik denk dat als je de transplantatie achter op je hoofd doet, tussen bestaande haren dat het geen probleem is, maar aan de voorkant kan het dus echt heel lelijk uitpakken.

Als ik van tevoren had geweten dat dit een mogelijke uitkomst kon zijn, had ik er nooit aan begonnen, maar mij is hiervan niks verteld.
Wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is, maar bij mij is het dus wel mislukt en denk dat het goed is om te beseffen dat dit tot de mogelijkheden behoort.
Ada is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2018, 23:38   #4
Lailalaila
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2018
Berichten: 11
Geslacht:
Hoi ada.

Mag ik vragen bij wie je de transplantatie hebt gedaan. Zou het ook niet daar aan kunnen liggen. Ik heb inhammen en een mannelijke haargrens. Dus bij mij is het ook echt aan de voorkant.
Lailalaila is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2018, 22:16   #5
Ada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Hi, als je het leuk vind kun je mijn ervaring terug lezen op het forum, maar dan waar de mannen meestal schrijven. Heb er ook foto's geplaatst, wellicht heb je er wat aan. grtjs
Ada is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2018, 22:13   #6
Lailalaila
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2018
Berichten: 11
Geslacht:
Hoi ada.

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Mijn keuze was ook gevallen voor dr eberson. En ik heb vorige week ook een intake gehad. Ik.moet zeggen dat ik wel een.posutief gevoel heb bij hem. Als ik kijk naar jouw fotos die jij geplaatst hebt dan vind ik dat het er echt goed uit ziet. Je hebt nu een mooie vrouwelijke haarlijn.
Lailalaila is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2018, 13:37   #7
Ada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Hi, bij mij is de situatie inmiddels weer terug bij het oude, heb de getransplanteerde haren laten verwijderen. De vorm was mooi, maar het zag er echt niet uit, net schaamhaar zo dik. Dat wil je niet op je voorhoofd
Hopelijk krijg jij mooie haartjes in je haarlijn! Succes
Ada is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2018, 12:26   #8
Lailalaila
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2018
Berichten: 11
Geslacht:
Wat vervelend voor je ada. Was je wel tevreden over dr eberson of zou je mij hem afraden? Was jr tevreden over de dichtheid van je haren? Was het herstel zwaar of viel het mee? Hoe heb je geslapen de eerste dgen? Hoelang duurde het voordat je getransplanteerde haren weer zo lang was als de rest?



Hoop dat je mn vragen wil beantwoorden..alvast bedankt.
Lailalaila is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2018, 17:29   #9
Ada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Hi, geen probleem! Ik vond Eberson zeer kundig overkomen en hij had goede recensies, aardige man ook.
Vond de ingreep zelf heel pittig uiteindelijk, lang en vooral deel 2 van de ingreep, de insicies maken voor de haren, best wel heftig. Het herstel vond ik ook moeizaam en eigenlijk ben ik alleen maar heel blij geweest toen de eerste haartjes begonnen te groeien. Opeens zat er wat en het leek mooi donshaar te worden. Uiteindelijk groeide dit dus snel uit tot "schaamhaar" met dikke wortels. er was geen land te bezeilen met dit haar: dik, stug, pikzwart en onstilbaar, niet om aan te zien. Ook na veelvuldig epileren van die te dikke haren, kwam het op dezelfde wijze terug. De dichtheid was niet ok, mochten de haren wel mooi zijn geweest dan had ik nog een ingreep moeten doen. En er zijn teveel grafts geplaatst met meerdere haren eruit, geen gezicht op je voorhoofd. Mijn conclusie is dat als ik een kale plek midden op mijn schedel zou hebben, dan zou ik zo weer een transplantatie doen, daar valt het niet op namelijk. Aan de voorkant zou ik niet hebben gesleuteld als ik dit had geweten. Welke arts je ook kiest, ik zou wel goed informeren hoe groot de kans is dat je ook eindigt met een reep "schaamhaar" op je voorhoofd! Nu de haren zijn verwijderd ben ik verder van huis dan voor de eerste ingreep: er zitten uiteraard allemaal littekentjes van de ingreep en de huid is rood.
Nogmaals, hopelijk pakt het voor jou anders uit, maar weet dat het ook goed fout kan gaan.
Ada is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2018, 20:28   #10
Lailalaila
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2018
Berichten: 11
Geslacht:
Bedankt ada. Alleen ga ik nu wel twikfelen of ik het moet doen. Vind het jammer dat niet veel vrouwen hun ervaring delen.

Ik heb denk ik integenstelling tot jou van nature geen stijl haar. Mijn haren. Neigt meer kan krullen en golven.. mag ik vragen wat voor haartype jij hebt? En wat heeft dr eberson erover gezegd?
Lailalaila is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2018, 21:39   #11
Ada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Hi, ik heb dik golvend/krullend haar. Misschien dat het bij dun blond haar beter uitpakt aan de voorkant of wellicht ben ik een uitzondering en heb ik gewoon pech.
Ik ben naar 1 controle geweest en hij gaf aan om te wachten hoe het zich verder zou ontwikkelen en wellicht later nog een behandeling te doen met dunner (nek)haar.
Door omstandigheden ben ik nooit meer naar hem toegeweest. Ik zou ook geen tweede ingreep meer hebben aangedurfd, gezien het slechte resultaat.
Ik ben er wat dieper ingedoken en ook gaan zoeken op engelstalige forums/sites en kwam toch aardig wat mensen tegen die hetzelfde probleem hadden als ik helaas: coarse and frizzy transplanted hair.
Het verschil met mannen is ook dat wij ons haar langer dragen. Als ik het kon millimeteren zag het er ook minder erg uit. Ik denk dat ik het lelijkst nog vond de enorm dikke en onnatuurlijke wortels van de haren. Kijk maar eens hoe je voorste haartjes eruit zien, dat is donzig babyhaar. Bij een natuurlijk ogende haargrens zit dat er altijd en dat krijg je dus niet bij een transplantatie. In ieder geval ik niet.

Ik kan je echt geen advies geven of je het wel of niet moet doen, ik kan alleen mijn ervaring met je delen. Denk dat het bij elke cosmetische ingreep erg belangrijk is om voorbereid te zijn op eventuele nadelige consequenties, dit wordt toch erg vaak "vergeten". Als ik dit had geweten had ik het in ieder geval nooit gedaan. Wellicht heb ik me toch te slecht verdiept in de ingreep of wellicht wordt deze informatie gewoon niet gedeeld.
Ada is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2018, 01:37   #12
Lailalaila
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2018
Berichten: 11
Geslacht:
Bedankt ada voor het delen en geven van info. Ik zal nog meer doorvragen en info opzoeken.
Lailalaila is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2018, 16:56   #13
wolvin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2017
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 17
Geslacht:
Hallo Sarita,

Ik vind jouw haar echt nog heel mooi hoor op de foto´s! Ik vind niet dat jij een transplantatie nodig hebt
wolvin is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.