Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2015, 09:47   #1
NDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Tip voor niet-vette minoxidil?

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over minoxidil. Ik gebruik sinds april minoxidil 2% van het merk Alopexy. Nu is vorige week door de dermatologe AGA bij mij vastgesteld, ze zei dat de 2% niet veel zal doen en heeft de 5% voorgeschreven van hetzelfde merk. Ik heb deze nu gebruikt, maar deze maakt mijn haar heel erg vettig. Het is hetzelfde merk, met de 2% had ik dit probleem van vet haar niet....

Heeft iemand een goede tip waar ik niet-vette minoxidil kan bestellen? Ik heb nu de vloeibare vorm, met een pipetje, dat is makkelijk want ik heb lang haar.

Alvast bedankt iedereen....
NDB is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2015, 10:14   #2
NDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Ik wou nog even toevoegen dat ik op het forum een berichtje heb gevonden van Lokje64 die goede ervaringen heeft met minoxidil 5% Essengem van minoxidilmax.com, deze zou niet vet zijn, nog iemand hier positieve ervaringen mee?

Alvast bedankt,
Groetjes,
N.
NDB is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2015, 14:45   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
hallo N,

geen ervaring met essengem. Het is inderdaad vaak zo dat wanneer je overstapt van 2% naar 5% dat de minoxidil vettiger. Je zou eens kunnen kijken naar Foligain N5, deze heeft minder alcohol maar wordt soms ook ervaren als minder vettig.
Je geeft aan dat je nu een pipet met tevredenheid gebruikt, maar sommige vinden de foam zoals F5 ook fijn omdat deze sneller intrekt en minder vettig is. Kan inderdaad wel lastig zijn met langer haar.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2015, 14:59   #4
NDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Hartelijk dank dZinee,

Ik ga het eens bekijken, het pipetje leek me handig, maar foam wil ik ook best uitproberen.
NDB is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2015, 17:52   #5
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NDB Bekijk bericht
Ik wou nog even toevoegen dat ik op het forum een berichtje heb gevonden van Lokje64 die goede ervaringen heeft met minoxidil 5% Essengem van minoxidilmax.com, deze zou niet vet zijn, nog iemand hier positieve ervaringen mee?

Alvast bedankt,
Groetjes,
N.

Deze gebruik ik ook. Fijn spul. Ik gebruik de variant zonder PPG, niet vettig en ook geen irritatie of jeuk
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2015, 19:37   #6
Krulleboll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2013
Berichten: 38
Rogain foam! Helemaal niet vettig! Foligain oid heb ik ook geprobeerd maar vond ik wel vettig en trekt niet snel in.
Krulleboll is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2015, 23:34   #7
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik gebruik Kirkland (als dit de goede naam is) met een druppel glycerine per dosering erdoor tegen de kriebel. Ik kam mijn haar niet zo vaak (heb golvend, afstaand halflang haar), één keer bij het opstaan en daarna ga ik er alleen met een tweetandige vork door om er model in te brengen.

Mijn haar ligt dus nooit plat tegen mijn hoofd dus het lijkt nooit vet. Ik was het eens per twee weken.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.