Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2016, 21:03   #31
Haarbal777
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Respect dat je/jullie dit doen! Enige interessante thread op Haarweb sinds tijden. Ben erg benieuwd naar je bevindingen na het verhogen vd dosis. Mogelijk dat ook ik binnenkort ga starten.

Ga zo door! 💪🏼
Hopelijk levert de verhoging van de dosis ook iets op!
Ik zie dat er de laatste tijd nog altijd veel berichtgeving en vragen over finasteride zijn wat ik jammer vind. Finasteride is eigenlijk geen middel tegen haarverlies, maar is een middel uit 1992 om prostaatvergroting tegen te gaan Een mogelijke bijwerking van dit middel is stabilisatie van haaruitval en eventuele hergroei. Net zoals de gekende sides ook een bijwerking kunnen zijn.

Iedereen die twijfelt met finasteride te beginnen, kan ik aanraden eerst met seti te beginnen. Aangezien deze een vrij veilig profiel heeft ivm finasteride.
Haarbal777 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2016, 21:07   #32
Haarbal777
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Berichten: 59
Klopt,
2x 500mg oraal per dag meen ik. Dit is wel de maximale dosis die ze gebruiken.

Ryan heb jij ondertussen al seti toegeleverd gekregen. Ik ga zelf deze week een nieuwe bestelling plaatsen bij Kane. Jij ging topical doen zeker?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanchez123 Bekijk bericht
Goed bezig. De officiele trials zijn 1000mg per dag, helemaal benieuwd naar die bevindingen.
Haarbal777 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2016, 08:49   #33
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarbal777 Bekijk bericht
Klopt,
2x 500mg oraal per dag meen ik. Dit is wel de maximale dosis die ze gebruiken.

Ryan heb jij ondertussen al seti toegeleverd gekregen. Ik ga zelf deze week een nieuwe bestelling plaatsen bij Kane. Jij ging topical doen zeker?
Hoi, mijn batch is in beslag genomen helaas. Ik wil graag nieuwe bestellen maar ik twijfel hieraan. Hebben jullie deze zonder problemen ontvangen?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2016, 13:58   #34
Haarbal777
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Hoi, mijn batch is in beslag genomen helaas. Ik wil graag nieuwe bestellen maar ik twijfel hieraan. Hebben jullie deze zonder problemen ontvangen?
Levering via kane was exact 1week na bestelling hier (internationale overschrijving inbegrepen) Deze ging via de vlieger eerst naar Frankrijk en gaat vandaar uit naar België.

Geen problemen ondervonden
Haarbal777 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2016, 15:26   #35
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarbal777 Bekijk bericht
Levering via kane was exact 1week na bestelling hier (internationale overschrijving inbegrepen) Deze ging via de vlieger eerst naar Frankrijk en gaat vandaar uit naar België.

Geen problemen ondervonden
Ik heb laatst 6Bio en RU besteld. Hiervan een mix gemaakt met minox. (incl. een boete van 10 eur) Ik zal er overnadenken om Seti te halen Woon je in belgie?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2016, 14:34   #36
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Ik ben nu inmiddels 1 maand bezig met 6Bio, RU58841 (5%) in minox. Door 6Bio wordt de topical erg rood. Ik hou jullie op de hoogte
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2017, 22:05   #37
Haarbal777
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Berichten: 59
Besten,
Ik ben een tijdje stil geweest. Druk bezig geweest. Tijd voor een belangrijke update dus:
Oorspronkelijk begonnen met 100 mg (oraal 1x dag) bevindingen reeds gemeld
Vervolgens heb ik een hele periode zonder seti gedaan toen het op was. Ik merkte evenveel uitval als toen ik shedding van fina.

Tijdje terug bestelling terug gedaan die vrij lang onderweg vast en even vastgezeten heeft op customs.
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...637#post405637

Verleden week begonnen met 80 mg (oraal 2x dag) (1was onze testfase maar in studies doen ze het 2maal per dag omwille van de halfwaarde tijd en zou beter moeten werken)

Conclusie:
Positief: Een opvallend verschil vrij snel ik merk amper haaruitval als ik door mijn haren ga en ook als ik het nat kam. Ik heb dit even overlegd met pionier en hij vertelde mij exact hetzelfde. Ik schrijf het nu al veel hoger aan als fina, dat bij mij het proces enkel versnelde en zorgde voor sides. Iedereen die denkt fina te beginnen zou ik zeggen. Neem het risico niet en geef seti eerst een kans.

Het enige nadeel van oraal is dat je nu 50% gewoon terug uitplast. Maar huidige dosis blijkt al goed te werken.

Kunnen de topicalgebruikers ook een update doen?
Dank
Haarbal777 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2017, 22:13   #38
Haarbal777
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Ik ben nu inmiddels 1 maand bezig met 6Bio, RU58841 (5%) in minox. Door 6Bio wordt de topical erg rood. Ik hou jullie op de hoogte
6BIO op aangeven van Wesley?
Hij zei dat dit voor hergroei zorgde en duidelijk iets deed.
Helaas weinig ervaringen van te vinden.
Ik weet enkel dat dit met wnt te maken heeft (6-bio wnt agonist)

Miss een aparte topic voor aanmaken als die er nog niet is.
Ben benieuwd!
Haarbal777 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2017, 09:04   #39
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarbal777 Bekijk bericht
6BIO op aangeven van Wesley?
Hij zei dat dit voor hergroei zorgde en duidelijk iets deed.
Helaas weinig ervaringen van te vinden.
Ik weet enkel dat dit met wnt te maken heeft (6-bio wnt agonist)

Miss een aparte topic voor aanmaken als die er nog niet is.
Ben benieuwd!
Ik ben er momenteel nog mee bezig. Ik doe dit enkel 1-2x per week. Het is te rood en iedereen vraagt: HE WAT IS ER MET JOUW HOOFDHUID GEBEURD. Dus ik doe dit alleen in de weekend. Laat het paar uur opzitten, vervolgens spoel ik het weer uit. Wat ik gemerkt heb is een shedding, nu lijkt mijn haar weer terug hoe het was. Ik zie niet een merkbare verschil als vroeger. Of het iets doet.. geen idee.. Ook omdat ik het vrij weinig gebruik is er geen conclusie aan te koppelen. Ik ben van plan om Seti te bestellen, maar aangezien jouw seti ook in beslag is genomen twijfel ik...
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2017, 09:54   #40
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Klinkt goed haarbal! Ik heb vandaag de overstap gemaakt naar duta omdat fin of niks deed of het versnelde. Na 6 maanden 30/40% haar kwijt en weinig teken van verminderde haaruitval.

Hoeveel ben je kwijt voor 2x80mg per dag oraal?
Bij die studie doen ze 1000mg per dag?
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2017, 17:03   #41
Haarbal777
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Berichten: 59
We hadden een bestelling gedaan van 40 gr en dit kwam uit op 515$ (12$/g+35$shipping).
Goed voor 500 pilletjes van 80mg. Goed voor 250 dagen met 2pilletjes per dag.
-> Maw iets van een 2$ per dag (is nog altijd goedkoper als roken )

Achteraf gezien kon het een stuk goedkoper.
Kane heeft echter 2 prijsstructuren:
gewone bestelling 12$/g
bestelling 7$/g bij 100g
Wij dachten dat dit was voor alles wat je boven deze hoeveelheid bestelde of vanaf.
Blijkbaar was dit niet zo. Het kan dus veel goedkoper nog.
Er had hier iemand 100g besteld en 765$ (shipping incl).
Maw maar 30% meer betaald en 2,5x zoveel gekregen.
Heb eve omgerekend bij een dosis van 2x 80mg per dag komt het op 1,224 $/ dag
100 000 mg/80 mg (per pil) = 1250 pilletjes
765$ (prijs 100gr + shipping)/ 1250 (pilletjes)= 0,612/pil/dag
0,612/pil/dag * 2 innames = 1,224 $ oftwel 1,15 euro totaal bij 2innames per dag
In mijn ogen redelijk goedkoop.
Bij de studie doen ze idd 2x 500mg. Dit lijkt mij ook de maximale hoeveelheden.
Deden ze met finasteride ook 5mg.

Pak werd in beslag genomen even ja maar documentatie was in orde ze konden het dus niet 'seizen".

Laatst gewijzigd door Haarbal777; 30 januari 2017 om 17:06
Haarbal777 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2017, 17:44   #42
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Zoals OP gezegd heeft, zijn we opnieuw begonnen met seti na een stop van ongeveer 2 maanden, dit wegens druk privé leven en een bestelling die iets langer duurde om toe te komen dan normaal. Hoe dan ook, batch is perfect aangekomen uiteindelijk.

We nemen dus nu 160mg/dag. 1x 80mg smorgen en 1x 80mg savonds. Seti heeft een korte halflife, daarmee de verdeling van de dosis over een dag.

Bevinding: Irritatie verdwenen na een milde terugkeer bij het stoppen van seti. Maar voornamelijk een significante vermindering van haarverlies.

De verdeling van de dosis + lichte verhoging, hebben blijkbaar een goed effect.

Hopelijk blijft dit ook zo. We houden jullie op de hoogte.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2017, 11:00   #43
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Zoals OP gezegd heeft, zijn we opnieuw begonnen met seti na een stop van ongeveer 2 maanden, dit wegens druk privé leven en een bestelling die iets langer duurde om toe te komen dan normaal. Hoe dan ook, batch is perfect aangekomen uiteindelijk.

We nemen dus nu 160mg/dag. 1x 80mg smorgen en 1x 80mg savonds. Seti heeft een korte halflife, daarmee de verdeling van de dosis over een dag.

Bevinding: Irritatie verdwenen na een milde terugkeer bij het stoppen van seti. Maar voornamelijk een significante vermindering van haarverlies.

De verdeling van de dosis + lichte verhoging, hebben blijkbaar een goed effect.

Hopelijk blijft dit ook zo. We houden jullie op de hoogte.
Doordat het haarverlies bijna is gestopt betekend dit ook dat je uitgevallen haar nu weer begint te groeien? Zie je al vellus haargroei?
Wat bedoel je met een korte half-life? Moet je dus zeker meerdere malen seti innemen?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2017, 12:19   #44
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Doordat het haarverlies bijna is gestopt betekend dit ook dat je uitgevallen haar nu weer begint te groeien? Zie je al vellus haargroei?
Wat bedoel je met een korte half-life? Moet je dus zeker meerdere malen seti innemen?
Ja na het uitvallen moet er opnieuw haar groeien. En neen, ik zie geen nieuwe vellus haartjes op plekken waar al lang niets meer groeit, maar dit is nog te vroeg en wie weet... Besef ook dat seti vooral voor behoud is, ik denk niet dat seti op zich zal helpen voor plekken waar haar al een tijd weg is. In combinatie met een PGE2 promotor zoals castor oil kan het zijn dat je ook hergroei krijgt.

"half-life" om het zo simpel mogelijk uit te leggen, is de tijd dat de substantie werkt. Voor seti is dit een halve dag ongeveer (dacht ik). Fevi, de superieure versie van seti heeft een langere half-life. Daarmee dat het best is om de seti dosis dus te verdelen over een dag.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2017, 13:10   #45
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Ja na het uitvallen moet er opnieuw haar groeien. En neen, ik zie geen nieuwe vellus haartjes op plekken waar al lang niets meer groeit, maar dit is nog te vroeg en wie weet... Besef ook dat seti vooral voor behoud is, ik denk niet dat seti op zich zal helpen voor plekken waar haar al een tijd weg is. In combinatie met een PGE2 promotor zoals castor oil kan het zijn dat je ook hergroei krijgt.

"half-life" om het zo simpel mogelijk uit te leggen, is de tijd dat de substantie werkt. Voor seti is dit een halve dag ongeveer (dacht ik). Fevi, de superieure versie van seti heeft een langere half-life. Daarmee dat het best is om de seti dosis dus te verdelen over een dag.
Het probleem met Castor olie is dat het niet penetreert in de huid. Ik zag op HL talk dat zij dit proberen met DMSO, DMI. Is dit een optie voor jouw?
Zal volgende week Seti bestellen en zal jullie op de hoogte houden van mijn updates
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.