Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 november 2004, 12:08   #31
lienerina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Berichten: 9
hoi eefje,
mijn ervaringen met androcur zijn eiegnlijk vergelijkbaar met die van lanne. ik was absoluut niet meer mezelf, zowel geestelijk als lichamelijk niet. Ik werd depressief en erg gestresst van androcur. had snachts zweetaanvallen, werd dan met kloppend hart wakker. toen ik ermee stopte waren deze symptomen weg. ik had ok een cupmaat groter (op zich niet erg maar voelde me er niet lekker bij, moest erg op mijn eten letten, terwijl ik normaal alles kan eten zonder aan te komen). Ik slikte androcur naast de diane 35.
Waarom ben je met de fina gestopt? was er geen resultaat? hoe lang heb je t geslikt?
ik slik t nu bijna 6 maanden, voor zover heeft t bij mij nog geen resultaat, maar er is mij verteld dat dit ook minstens een jaar duurt.
Sterkte gewenst met alles, misschien reageert jouw lichaam wel goed o androcur. Naar mijn idee stopte bij mij toen wel de haaruitval.
groeten lienerina
lienerina is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2004, 16:23   #32
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Lienerina,

Mag ik vragen hoeveel mg. Androcur je slikte en na hoeveel maanden je merkte dat de haaruitval minder werd? Werden je haren minder snel vet dankzij de Androcur?

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 23:10   #33
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eefje
Klik hier voor informatie over Androcur

Vandaag 2e afspraak dermatoloog, bloedtesten waren goed, er is wel iets verhoogd bij mij maar dat viel nog mee.
Het had met testeron te maken ofzo, ben het nou alweer vergeten.
Ik ga nu stoppen met finasteride, en mij is androcur voorgeschreven.
Verder valt er niet veel aan te doen, dus hopen dat androcur werkt.

heeft iemand hier ervaring mee?
Thread "Androcur" verplaatst van rubriek Alopecia Androgenetica naar rubriek Medicijnen/Haargroeimiddelen, en samengevoegd met al bestaande thread over Androcur.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2004, 17:03   #34
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé mensen,

Ongeveer drie maanden geleden heb ik 13 dagen Androcur gebruikt. Ik heb de medicatie niet voortgezet omdat mijn haaruitval met de dag erger werd. Maar nu precies drie maanden later heb ik 2.5 enorme goede weken achter de rug: geen jeuk (eindelijk, en voor het eerst) en de haaruitval kelderde enorm naar beneden.
Echter na die twee jeukvrije weken zonder al te veel haaruitval, is mijn haaruitval weer erg, de jeuk ondraagelijk en mijn haren lijken ook weer iets vetter.

Is dit toeval of denken jullie dat twee goede weken komen door de ongeveer twee (drie maanden geleden) Androcur? Een haar loopt namelijk gemiddeld 2 á drie mnd. achter. En het is niet psychisch want pas toen het me begon op te vallen ben ik de mand. terug gaan tellen.

groetjes van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 19:25   #35
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Niemand die de behoefte voelt hier iets op te zeggen?
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2004, 00:21   #36
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
het is erg onwaarschijnlijk dat de androcur die reactie teweeg heeft gebracht.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2004, 17:10   #37
wanneer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Berichten: 10
Pizzaman: waarom is dat heel onwaarschijnlijk?

Overigens is het een dubieus goedje, dat Androcur.
Ik las op de volgende site (medline):
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/d...119.html#SXX20

Ik citeer:" Decreased interest in sexual intercourse; inability to have or keep an erection; increase in sexual ability, desire, drive, or performance; increased interest in sexual intercourse; loss in sexual ability, desire, drive, or performance; swelling of the breasts or breast soreness in both females and males; unexpected or excess milk flow from breasts"

Ofwel: wat nu de precieze uitwerking is op je libido staat blijkbaar niet helemaal vast, alhoewel ik me kan voorstellen dat het in de meeste gevallen niet echt gunstig is. Het wordt natuurlijk niet voor niets gebruikt om geslachtsdrift te remmen bij mannen die over-hitsig zijn.

Maar wellicht, als haar het enige is wat je bezighoudt, zou je het kunnen overwegen en proberen, met de wetenschap dat de effecten reversibel zijn.
wanneer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2004, 17:21   #38
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Wat een lijst aan bijwerkingen zeg (als je het venster opent) Maar 'gelukkig' praten ze hiet over 100 mg t/m 300 mg. en aangezien ik misschien de 5 mg. of de 10 mg. wil gaan proberen vallen de bijwerkingen hopelijk wel mee.
Maaaar... ik zag bij de bijwerkingen ook staan: hairloss en later increase hair. Wat bedoelen ze daarmee? Kun je er ook juist haaruitval door krijgen? Of bedoelen ze haaruitval van het lichaamshaar? ?????
Groetej
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2004, 18:02   #39
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Heb nog even wat recente informatie opgezocht:

Schering: April 2004

Even de mindere side effects weggelaten zoals rare (zelden) thinning of the bones etc.

De betere 'side effects' : The skin and hair become less greasy (minder vet) Other effects may occur include temporary patchy loss of body hair (tijdelijk verliezen van lichaamshaar) a reduction in hairgrowth on the body (een vermindering van lichaamshaar), an increased growth of hair on the head (toename van haargroei op het hoofd ) lightening of haircour and a female type of pubic hair growth.

Klinkt toe best goed hé? Dat zijn toch wel bijwerkingen waar je 'last' van wilt krijgen
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 08:10   #40
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wanneer
Pizzaman:
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2005, 19:48   #41
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Cyproterone Acetate

Ik heb hier net wat over gelezen en kwam erachter dat vrouwen dit vooral gebruiken (diane pil), maar dat het ook bij mannen goed gebruikt kan worden. Het middel kan je topisch vergelijken met Spironolactone. Misschien dat het zelfs beter werkt. Het zorgt er namelijk ook voor de DHT zich niet kan hechten aan de androgeen recepters. Misschien wel erg interessant?

Bron

(edit, nummer 1000 alweer )
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2005, 14:17   #42
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Wie gebruikt dit? En wat zijn je bevindingen?
Het schijnt héél goed bij de inhammen te werken.
Wie weet hier meer over!?
Zijn er al mensen die androcur cpa gebruiken.. Ik zelf ben van plan om mischien een lage dosis te gaan slikken.. Dit omdat mijn testosteron niveau in mn lichaam aan de hoge kant is... Op hairsite heb ik veel positieve berichten gelezen over dit middel..
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2005, 11:22   #43
Pat182
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2005
Locatie: Roosendaal
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wanneer
Pizzaman: waarom is dat heel onwaarschijnlijk?

Overigens is het een dubieus goedje, dat Androcur.
Ik las op de volgende site (medline):
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/d...119.html#SXX20

Ik citeer:" Decreased interest in sexual intercourse; inability to have or keep an erection; increase in sexual ability, desire, drive, or performance; increased interest in sexual intercourse; loss in sexual ability, desire, drive, or performance; swelling of the breasts or breast soreness in both females and males; unexpected or excess milk flow from breasts"

Ofwel: wat nu de precieze uitwerking is op je libido staat blijkbaar niet helemaal vast, alhoewel ik me kan voorstellen dat het in de meeste gevallen niet echt gunstig is.
Inderdaad, vooral voor de mannen hier dan:
Ik kan aanemen dat je problemen hebt met haaruitval.
Maar Androcur nemen voor je haaruitval is echt geen oplossing.
Denk dat de meeste toch wel meer problemen hebben als hun ding niet meer overeind komt. Dan een inham in het haar.
Zelf ben ik transgender, onder hormonen behandeling.
Krijg zelf enkel Oestrogenen. Voor de vervrouwelijking.(V hormonen)
Gebruik ik Androcur ( anti mannelijke) Dan is het zo gedaan met men jongen.
En dat is niet wat ik wil.
Trouwens, een transexueel, die oestrogenen en androcur gebruikt,
lost heel wat op, behalve zijn haarprobleem.
Het geen weg is, .....is weg. Harde realiteit. Maar het is zo.
Groetjes iedereen
Pat182 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2005, 13:03   #44
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Goede post, Pat.

Inderdaad is cyproteronacetaat een zeer venijnig goedje waarbij orale inname door mannen buitengewoon onverstandig is. Zelfs vrouwen zou ik het niet aanraden. Ga maar eens in de vrouwenrubriek kijken hoeveel vrouwen nare bijwerkingen ervan ervaren. Ook doet het de kans op borstkanker toenemen. Daarbij vind ik de haarresultaten van verschillende studies bij vrouwen teleurstellend.

Misschien kan het in topische vorm echter wel interessant zijn. Vreemd genoeg hoor je daar zelden wat over.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2005, 13:46   #45
Pat182
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2005
Locatie: Roosendaal
Berichten: 10
[QUOTE=the stig]
Citaat:
Originally posted by Jack
androcur heeft depressies als bijwerking, vreemd die moet ie eigenlijk indirect tegen gaan, anders was er in eerste instantie helemaal geen probleem... [/Q

.Dacht aan het volgende idee:Androcur slikken tot maximale hergroei is (die impotentie maar voor lief nemen) en dan gewoon stoppen , die fina die ik slik zou die hergroei moeten behouden .Best wel een goed idee al zeg ik het zelf..
De bijwerkingen, van Androcur, zijn afhankelijk van persoon,
Na 4/5 maanden, ONOMKEERBAAR....
Pat182 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
door diane en androcur hoge bloeddruk karenm Haarproblemen bij vrouwen 2 7 september 2005 20:58
Snel effect androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 3 12 augustus 2005 11:42
Shedding door Androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 12 22 februari 2005 20:06
minoxidil vs. cyproterone acetate (Diane35, Androcur) Cloud Haarproblemen bij vrouwen 4 10 november 2004 14:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.