Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2005, 14:01   #46
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Zoals bekend zit er een Troll op het forum die met enige regelmaat verkondigt dat Androcur een goed middel is tegen AGA. Alle threads en posts van deze troll worden automatisch verwijderd.

Veiligheidshalve wil ik daar nog aan toevoegen dat cyproteronacetaat (de werkzame stof in Androcur) zeker voor mannen zeer gevaarlijk is! Daarbij is het zeker geen wondermiddel tegen AGA. Meer info is in het haarwoordenboekje te vinden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 19:45   #47
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Alleerst bedankt voor de reacties,

Het probleem waar ik mee zit is het volgende. Voordat ik me alle medicijnen begon had ik al last van een hoog niveau testosteron in mn lichaam.

Nadat ik met dutasteride ben begonnen is dit niveau nog hoger geworden. Haaruitval gaat gewoon door. Proscar deed na een jaar niks, hetzelfde nu met dutasteride. Ik heb het idee dat ik mn haaruitval kan remmen cq stoppen door een anti androgeen te gaan slikken.. Op deze manier kan ik mn testosteron niveau waar ik toch al een overschot aan heb verlagen. Dit is de enige reden die ik kan bedenken waarom mn haaruitval niet stabiliseerd.

Ik ben van plan om te beginnen met een zeer lage dosering
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 22:11   #48
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Wat is trouwens het verschil tussen androcur en aldactone ( =spironolactone )
Volgens de website consumed.nl zijn het 2 totaal andere medicijnen!!
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2005, 10:50   #49
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Zijn het ook. Kijk eens in het Haarwoordenboekje.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2005, 01:03   #50
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
De dermatoloog heeft me Androcur voorgeschreven en ga er binnenkort mee beginnen. De naam 'Androcur' kan ik echter nergens terugvinden op zowel het doosje, de 'tablettenverpakking' als de toelichting die meegeleverd is. De tabletten worden als 'Cyproteron-Acetaat 50 PCH' aangeduid. Is dit een merkloze variant van Adrocur of wordt 'Cyproteron-Acetaat' aangeduid met Androcur. Ik heb hier een aantal hororverhalen gelezen over de merkloze Diane-pil en weet dus niet of het ook betrekking kan hebben op mijn pillen mocht het hier om een merkloze variant van Androcur gaan.
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2005, 09:18   #51
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Zo te lezen is het een generieke variant van Androcur.
Net als bij de merkloze Diane zit er dan wel de werkzame stof in.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2005, 14:16   #52
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
hoi Zimza,

als de dermatoloog of huisarts op het recept Androcur heeft geschreven, dan heb jij recht op Androcur. Hetzelfde geldt voor Diane pil, anders had hij er cyproteronacetaat op moeten schrijven. Apothekers geven wel vaker de merkloze mee, maar declareren dan wel de duurdere variant (merknaam:Androcur) bij de verzekering.

Dus als er Androcur op het recept staat, mag jij eisen dat je dan ook de Androcur krijgt. Misschien merk je geen verschil, maar als je er geruster op bent de merk variant te slikken zou ik hier gewoon zaak van maken.

Een ander verhaal is als de huisarts op het recept de merkloze heeft opgeschreven, dan kun je de merkvariant niet eisen. Je moet uitgaan zeg maar van hetgeen er op het recept staat.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2005, 16:02   #53
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
hoi Zimza,

als de dermatoloog of huisarts op het recept Androcur heeft geschreven, dan heb jij recht op Androcur. Hetzelfde geldt voor Diane pil, anders had hij er cyproteronacetaat op moeten schrijven. Apothekers geven wel vaker de merkloze mee, maar declareren dan wel de duurdere variant (merknaam:Androcur) bij de verzekering.

Dus als er Androcur op het recept staat, mag jij eisen dat je dan ook de Androcur krijgt. Misschien merk je geen verschil, maar als je er geruster op bent de merk variant te slikken zou ik hier gewoon zaak van maken.

Een ander verhaal is als de huisarts op het recept de merkloze heeft opgeschreven, dan kun je de merkvariant niet eisen. Je moet uitgaan zeg maar van hetgeen er op het recept staat.

De dermatoloog noemde de naam Androcur, die hij aan mij zou voorschrijven. Ook de medewerkster van de apotheek noemde de naam op. Ik moet er binnenkort meebeginnen en ga maandag maar ff langs de apotheek. Bedankt.
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 00:03   #54
Papillon
HaarWeb lid
 
Papillon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2005
Berichten: 14
hoi

Is Androcur en Fina geen goede combinatie?
Ik heb begrepen dat Androcur maar licht dht blokt. Daarom lijkt volgens mij Fina een goede aanvulling. Of is er voor Fina niets meer te blokken als je Androcur gebruikt?

Groetjes, An
Papillon is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 12:39   #55
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2005
Berichten: 147
Question androcur tabletten, wat staat er op

Vraagje;

Hoe zien de tabletten van Androcur eruit behalve dat ze wit zijn ?

Ik heb na de nodige trammelant volgens de apotheek echte Schering Androcur tabletten gekregen maar twijfel omdat ze los in een potje zitten.
Op mijn tabletten staan de letters BW.

Wie slikt deze ook en hoe zien ze eruit?

Groet,
D
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2005, 23:36   #56
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2005
Berichten: 147
Question Niemand ?

Kan niemand mij vertellen hoe zijn tabletje Androcur er uit ziet? :?
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2005, 23:39   #57
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Wat staat er op het potje?
Ik heb vroeger Androcur geslikt, herinner me niet meer wat er op de tabletjes stond, maar ze zaten ook los in een potje.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2005, 11:24   #58
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
deetje

De mijne zitten ook 'los' in een potje en ik heb zeer zeker de org. van schering. Verklaring van de apotheek, omdat het mij ook opviel, zij krijgen een groter aantal pillen binnen bij een standaardbestelling dan dat ze mij willen meegeven. Ik krijg androcur voor 3mnd tegelijk mee naar huis. Hetgeen impliceert dat ze die van mij in een eigen potje hebben gedaan.
Als ze beweren dat je de schering androcur hebt gekregen geloof dat dan gewoon. tabletje is idd klein en wit letters weet ik ff niet omdat ik er doorheen ben en nieuwe nog moet gaan halen. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een apotheek iets anders meegeeft terwijl ze beweren dat het de org. van schering zijn.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 15:41   #59
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2005
Berichten: 147
Bah! wat nu?

Lees onderstaand het antwoord wat ik van Schering kreeg

Wat moet ik hier nu mee, ik heb op dit onderstaande berichtje de vraag
retour gestuurd hoe ik de Androcur dan WEL kan herkennen.


================
22-12-05

Geachte mevrouw,

IK vrees dat het toch om een variant gaat....

Met vriendelijke groet,

Produktmanager Gynaecologie
Schering Nederland B.V.
Postbus 116
1380 AC Weesp

email:...@schering.nl

< .nl>
To: <../@SCHERING.NL>
cc:
19-12-2005 15:50 Subject: Androcur

Beste mevrouw,

Bedankt voor uw emailtje. De link naar de merkapotheek heb ik opgeslagen.

Ik had nog een vraagje over de Androcur van Schering.

Ik heb deze dus ook voorgeschreven gekregen van mijn dermatoloog en na
aandringen via mijn apotheek
volgens de apotheek de echte gekregen.
Echter ik heb deze tabletten los in een potje gekregen, op de witte
tabletjes staan de letters BW.
Zijn dit inderdaad de Androcur van Schering of heeft men mij toch een
variant gegeven?

M.vr.gr.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 15:44   #60
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2005
Berichten: 147
Cloud

Op het labeltje staat Androcur dus het zou denk ik wel heel fout van de apotheek zijn als ze mij dan toch de variant geven maar aan de andere kant als ik het emailtje van Schering lees ga ik toch twijfelen.

Gr.
D
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 12:12
door diane en androcur hoge bloeddruk karenm Haarproblemen bij vrouwen 2 7 september 2005 21:58
Snel effect androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 3 12 augustus 2005 12:42
Shedding door Androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 12 22 februari 2005 21:06
minoxidil vs. cyproterone acetate (Diane35, Androcur) Cloud Haarproblemen bij vrouwen 4 10 november 2004 15:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.