Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 7 augustus 2005, 18:59   #91
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Ik begin binnenkort met het slikken van spironolactone. Ik begin met 25 mg om de dag en wil uiteindelijk elke dag 25 mg spiro gaan slikken.

De kans op bijwerkingen acht ik klein.. ( aanbevolen hoeveelheid spiro te behandeling van hoge bloeddruk is 100 tot 200 mg )

Iemand ervaring met het slikken van spiro..

Reden dat ik spiro slik is om het door duta toegenomen testosteron niveau wat in te perken.. Mijn testosteron waardes liggen zo hoog dat dit de enige manier is die ik me kan indenken waarom duta zijn werk niet goed kan doen..

Ik hou jullie op de hoogte..
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 19:01   #92
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk21
Ik begin binnenkort met het slikken van spironolactone. Ik begin met 25 mg om de dag en wil uiteindelijk elke dag 25 mg spiro gaan slikken.

De kans op bijwerkingen acht ik klein.. ( aanbevolen hoeveelheid spiro te behandeling van hoge bloeddruk is 100 tot 200 mg )

Iemand ervaring met het slikken van spiro..

Reden dat ik spiro slik is om het door duta toegenomen testosteron niveau wat in te perken.. Mijn testosteron waardes liggen zo hoog dat dit de enige manier is die ik me kan indenken waarom duta zijn werk niet goed kan doen..

Ik hou jullie op de hoogte..
Als ik jou was zou ik het niet gaan slikken, pas het dan topisch toe. Slikken is gevaarlijk en onverantwoord. Op Hairsite en HLT zijn wat gasten die het geslikt hebben en gyno is btw zeer makkelijk te krijgen door Spiro te slikken..
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 20:04   #93
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Als ik jou was zou ik het niet gaan slikken, pas het dan topisch toe. Slikken is gevaarlijk en onverantwoord. Op Hairsite en HLT zijn wat gasten die het geslikt hebben en gyno is btw zeer makkelijk te krijgen door Spiro te slikken..
Ja ik ben me bewust van de bijwerkingen.. Het feit is alleen dat iedereen met gyno en andere enge bijwerkingen meer dan 100 mg slikken .. Soms zelfs meer dan 200 mg.. En dan nog... liever gyno dan om mn 25 nw7

Gr.
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:14   #94
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk21
Ja ik ben me bewust van de bijwerkingen.. Het feit is alleen dat iedereen met gyno en andere enge bijwerkingen meer dan 100 mg slikken .. Soms zelfs meer dan 200 mg.. En dan nog... liever gyno dan om mn 25 nw7

Gr.
Is 25 mg genoeg om haaruitval te stoppen dan? Want ik zou het ook wel willen slikken en dan combineren met wat natuurlijke middelen, zoals groene thee enzo. En ik ben een meisje dus dan is gyno toch niet v. toepassing? Op een amerikaanse forum las ik dat iemand het kreeg tegen hoge bloedruk, maar dat het leuk was dat ze ook gelijk minder lichaamshaar kreeg, dus vandaar dat het me wel effectief lijkt.
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 00:27   #95
Unknown
HaarWeb lid
 
Unknown's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 55
Ken je niet beter een een anticonceptie pil nemen...daar zit oestrogenen in en dat zou je testeron waarde ook moeten verminderen...daar is makkelijker aantekomen en goedkoper en spiro blokeerd ook alle dht receptoren in het lichaam voor een paar uur en daardoor raakt het lichaam ook van verslag en mischien op de lange termijn gevoelerige androgeen receptoren.
__________________
Regimen: Vis en borage olie met lipase extract, zink methioine, p5p, papaya extract, Tricomin, fluridil, minox foam

Laatst gewijzigd door Unknown; 11 oktober 2005 om 00:30
Unknown is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 08:28   #96
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipilover
Is 25 mg genoeg om haaruitval te stoppen dan? Want ik zou het ook wel willen slikken en dan combineren met wat natuurlijke middelen, zoals groene thee enzo. En ik ben een meisje dus dan is gyno toch niet v. toepassing? Op een amerikaanse forum las ik dat iemand het kreeg tegen hoge bloedruk, maar dat het leuk was dat ze ook gelijk minder lichaamshaar kreeg, dus vandaar dat het me wel effectief lijkt.
Niet alleen gynaecomastie is een serieuze bijwerking van orale toepassing van spiro, maar ook botontkalking en leukemie (=bloedkanker). Zie het Haarwoordenboekje voor meer info.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 19:48   #97
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Niet alleen gynaecomastie is een serieuze bijwerking van orale toepassing van spiro, maar ook botontkalking en leukemie (=bloedkanker). Zie het Haarwoordenboekje voor meer info.
Oh, dat wist ik niet, dus bedankt voor de info. Het woordenboekje heb ik gelezen, maar waarschijnlijk is deze langs me heengegaan. Dus nogmaals bedankt!!!
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 19:03   #98
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik overweeg een credit card aan te schaffen en spiro te gaan gebruiken in een volgende poging mijn diffuus haarverlies een halt toe te roepen. Ik wil het een, soms twee keer per dag gebruiken, een beetje voor de inhammen, maar vooral voor de kruin en vertex.

Zelf dacht ik aan de 5%-creme van Dr Lee, maar in een eerdere post raadde Cloud dit goedje voor diffuse verliezers af vanwege het zalfachtige karakter (moeilijk aan te brengen).
Dan maar de 2% spiro? Waar kun je die het beste kopen? En hoe lang doe je met de 2 en 5%? (Dr Lee heeft het over 1 a twee maanden voor 2 ounce 5% spiro; medeHaarwebbers schatten dit tot soms wel zes maanden). Dank voor een antwoord (heb trouwens de indruk dat het aantal spiro-gebruikers weer aan het afnemen is - wat zijn jullie verdere ervaringen?).
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 19:23   #99
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Ik overweeg een credit card aan te schaffen en spiro te gaan gebruiken in een volgende poging mijn diffuus haarverlies een halt toe te roepen. Ik wil het een, soms twee keer per dag gebruiken, een beetje voor de inhammen, maar vooral voor de kruin en vertex.

Zelf dacht ik aan de 5%-creme van Dr Lee, maar in een eerdere post raadde Cloud dit goedje voor diffuse verliezers af vanwege het zalfachtige karakter (moeilijk aan te brengen).
Dan maar de 2% spiro? Waar kun je die het beste kopen? En hoe lang doe je met de 2 en 5%? (Dr Lee heeft het over 1 a twee maanden voor 2 ounce 5% spiro; medeHaarwebbers schatten dit tot soms wel zes maanden). Dank voor een antwoord (heb trouwens de indruk dat het aantal spiro-gebruikers weer aan het afnemen is - wat zijn jullie verdere ervaringen?).
De 5% zou ik alleen gebruiken voor de plekken waar bijna tot geen haar meer is, het is veelste dik om tussen je haren te mengen. Het stinkt ook nog eens naar knoflook, wat je vooral merkt als je sweet. De 2% kan je op genhair.com en minoxidil.com kopen. Goede service en snelle bezorging altijd op Minoxidil.com. Genhair heb ik geen ervaring mee. Ik doe ongeveer 1 a 1.5 maand met een flesje Spiro 2%. Verder heb ik het bijna 1 jaar gebruikt, maar heeft het totaal geen stabilisatie opgelevert, misschien vermindering van haaruitval, maar dat weet ik niet.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 21:58   #100
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Ik heb het idee dat steeds minder dit middel gebruiken. Of er mee zijn gestopt. Waren de resultaten niet bevredigend? Of werkt dit gewoon en houd iedereen zich daar stilletjes over
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 09:20   #101
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
spironolactone

Op het vrouwenforum wordt het wel gebruikt als anti-androgeen zowel als topical alsook oraal. Mbt orale spiro heb ik tot nu toe 1 succesverhaal gelezen.. over het afgelopen jaar dan, historische gegev heb ik niet gelezen.
Daarnaast gebruikt georgie het als topical in comb. met minoxidil 5%, naar ik van haar begrijp met goed gevolg.

De studies die ik er over gelezen heb is het qua anti-androgene werking vergelijkbaar met androcur, waarbij de orale versie iets betere resultaten boekte dan de topische vorm. Op zich staand is juist het grote voordeel van spiro wel dat het ook als topical kan worden aangewend,met dus sterk verlaagde kans op bijwerkingen elders in je lichaam.

Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 23:17   #102
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Thumbs up

Ik heb woensdag 1 februari bij Dr Lee spiro besteld, en vandaag is het aangekomen (bijna 2 weken later dus). Heb het alleen bij mn ouders laten bezorgen en ik kom daar voorlopig niet meer in de buurt, dus zal effe moeten wachten met toepassen.

Maar de bestelling bij Dr Lee is dus goed gegaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2006, 08:13   #103
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
ik heb vorige week nog een bestelling minox gedaan en die kwam na 4 of 5 dagen binnen. wellicht hadden ze spiro niet op voorraad oid
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2006, 00:28   #104
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Zo mensen ik heb de spiro inmiddels in mijn bezit en heb het net voor het eerst toegepast. De geur is niet onopvallend en ook niet echt aangenaam, maar ik wil het ook niet als onaangenaam beschrijven. Dat valt me dus weer mee.

maar ik heb dus de 2% en de 5% besteld. Mijn bedoeling was om de 5% cream echt te smeren op de kale inhammen zelf, en om de 2% zeg maar er iets achter te druppelen zodat die zone, waar nog wel haar zit maar wel verzwakt haar, ook beschermd blijft.

Maar nu is die 2% iets anders dan ik dacht. Het werkt zeg maar via een soort depper die je niet van het flesje af kunt halen, dus je moet het hele flesje op je hoofd deppen waardoor een soort gaasje nat wordt, en dit natte doekje brengt dan weer de spiro aan. Maar ik dacht dat het echt een uitneembaar tuutje was wat je uit het flesje kon halen zodat je de spiro met precisie tussen de haren kon laten druppelen. Met deze depper heb ik het idee dat ik alsnog gewoon op mn haren zit te deppen, en dat het niet echt goed op de hoofdhuid komt. Hoe zit dit precies, kan iemand mij dat uitleggen?

Verder de 5%: aangename crème. Eén dingetje: de potjes (heb er 2 besteld) zitten nu niet bepaald tot de nok toe gevuld. Er is vrij veel lege ruimte in de potjes. Is dat normaal?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2006, 10:37   #105
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Maar nu is die 2% iets anders dan ik dacht. Het werkt zeg maar via een soort depper die je niet van het flesje af kunt halen, dus je moet het hele flesje op je hoofd deppen waardoor een soort gaasje nat wordt, en dit natte doekje brengt dan weer de spiro aan. Maar ik dacht dat het echt een uitneembaar tuutje was wat je uit het flesje kon halen zodat je de spiro met precisie tussen de haren kon laten druppelen. Met deze depper heb ik het idee dat ik alsnog gewoon op mn haren zit te deppen, en dat het niet echt goed op de hoofdhuid komt. Hoe zit dit precies, kan iemand mij dat uitleggen?
Kun je de depper er niet afhalen? Anders knip je het gaasje eraf ofzo, en giet je de inhoud in een lege minox flesje zodat je het met een pipet op kan brengen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
[fluridil] Algemeen ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 732 18 december 2013 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.