Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 december 2020, 14:51   #1
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Opscheren donorgebied na HT

Hoi


Ik laat mijn haren bij de kapper doorgaans van achteren opscheren. Ik heb het idee dat dat niet meer mogelijk is als je bijvoorbeeld bij Esteworld bent geweest.


Bij sommige klinieken lijken ze daar wel rekening mee te houden. Heeft dit met een bepaalde techniek te maken? Holle naald ofzoiets?



Zijn er mensen die zich nog opscheren na een HT. Ik zie dat het wel mogelijk zou moeten kunnen zijn zoals bijvoorbeeld Mike Thurston die ook een HT heeft gehad en er nog goed uitziet.



https://www.youtube.com/watch?v=3giles5W_Kw
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2020, 19:21   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Bij mij hebben ze tijdens het consult de kwaliteit van het donor onderzocht. Ze hebben mij uitgelegd dat ze donorharen zeer selectief over het donorgebied weghalen. Ze houden bewust rekening hoeveel grafts per cm2 ze weg halen. Ik meen dat ze er maximaal 16 per cm2 weg halen bij een 1e behandeling. Eventueel een 2e behandeling schroeven ze dat aantal naar beneden. Dit om te zorgen dat je geen verschillen ziet als je millimetert.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2020, 19:53   #3
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Ik denk dat het vooral afhangt van het donor waar je mee start.

Is het donor al dun van te voren en ga je een x aantal grafst dat goed is weggehaald toch zien.

Is het donor sterk van te voren ga je een x aantal grafts dat goed weg is gehaald niet opvallend zien terwijl het feitelijk wel dunner wordt.

Hoe meer je weg haalt of nodig hebt hoe groter de kans dat je het gaat zien naar gelang de sterkte van het donor.

Ieder donor is anders. Een kliniek probeert altijd zo verspreidt mogelijk uit te nemen, maar is gebonden aan het donor. Is het haar aan de zijkant dun dan moeten ze daar weg blijven, is het haar boven en onderop al dunner moeten ze daar wegblijven en blijft alleen het gebied er tussen over.

Hoe sterker het donor hoe meer per cm2 er weg kunnen worden gehaald, alles valt of staat dus met je start donor.

Mike Thurston was niet heel erg kaal, zijn donor is dus ook niet heel erg belast.

Laatst gewijzigd door DeJong; 12 december 2020 om 20:00
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2020, 20:58   #4
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Ik denk dat het vooral afhangt van het donor waar je mee start.

Is het donor al dun van te voren en ga je een x aantal grafst dat goed is weggehaald toch zien.

Is het donor sterk van te voren ga je een x aantal grafts dat goed weg is gehaald niet opvallend zien terwijl het feitelijk wel dunner wordt.

Hoe meer je weg haalt of nodig hebt hoe groter de kans dat je het gaat zien naar gelang de sterkte van het donor.

Ieder donor is anders. Een kliniek probeert altijd zo verspreidt mogelijk uit te nemen, maar is gebonden aan het donor. Is het haar aan de zijkant dun dan moeten ze daar weg blijven, is het haar boven en onderop al dunner moeten ze daar wegblijven en blijft alleen het gebied er tussen over.

Hoe sterker het donor hoe meer per cm2 er weg kunnen worden gehaald, alles valt of staat dus met je start donor.

Mike Thurston was niet heel erg kaal, zijn donor is dus ook niet heel erg belast.

Duidelijk antwoord dank je de Jong.
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2020, 21:00   #5
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Bij mij hebben ze tijdens het consult de kwaliteit van het donor onderzocht. Ze hebben mij uitgelegd dat ze donorharen zeer selectief over het donorgebied weghalen. Ze houden bewust rekening hoeveel grafts per cm2 ze weg halen. Ik meen dat ze er maximaal 16 per cm2 weg halen bij een 1e behandeling. Eventueel een 2e behandeling schroeven ze dat aantal naar beneden. Dit om te zorgen dat je geen verschillen ziet als je millimetert.



Ik heb jouw foto's gezien na de HT bij beauclinic Jouw donorgebied zag er ook wel goed en nog dicht uit
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2020, 22:57   #6
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Check mijn meest recente topic eens.
Bij is het zéér kort opgeschoren zelfs.

En ik ben trouwens ook geweest bij Esteworld.

Volgens mij heeft het enormweinig te maken met welke kliniek jou behandelt, welt met hoe het donorgebied eruit ziet voor de behandeling.
kxh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2020, 23:53   #7
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Mike Thurston had volgens mij ook maar 1800 grafts en een hele goeie chirurg naar wat hij vertelde. Denk dat het op zich wel meevalt als de donor niet enorm leeg getrokken wordt, en de een heeft nou eenmaal meer littekenvorming dan de ander.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2020, 01:33   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard Bekijk bericht
Ik heb jouw foto's gezien na de HT bij beauclinic Jouw donorgebied zag er ook wel goed en nog dicht uit
Ben niet bij beau geweest, maar Veldhoven
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2020, 19:11   #9
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ben niet bij beau geweest, maar Veldhoven

oh ja sry ik keek naar de verkeerde topic. Toppik ?? nee Topic
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2020, 19:13   #10
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Mike Thurston had volgens mij ook maar 1800 grafts en een hele goeie chirurg naar wat hij vertelde. Denk dat het op zich wel meevalt als de donor niet enorm leeg getrokken wordt, en de een heeft nou eenmaal meer littekenvorming dan de ander.

ja hij benoemde hem wel in zijn videos kostte iets van 10.000 pound
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2020, 19:17   #11
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kxh Bekijk bericht
Check mijn meest recente topic eens.
Bij is het zéér kort opgeschoren zelfs.

En ik ben trouwens ook geweest bij Esteworld.

Volgens mij heeft het enormweinig te maken met welke kliniek jou behandelt, welt met hoe het donorgebied eruit ziet voor de behandeling.

Ziet er inderdaad goed uit. Welke arts had je is al 3 jaar geleden toch. Dus de kans dat ie er niet meer is ? Gebruik je ook medicatie of zoiets?
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2020, 12:34   #12
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
https://www.youtube.com/watch?v=kYqSfeVV-To&t=931s
Lennard is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.