Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 mei 2009, 13:06   #151
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Liedie,

Ik denk dat het verhaal van Female voor jou interessant is om te lezen:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...721#post180721
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 13:19   #152
lieddie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2009
Berichten: 3
tnx hanna! ga ik doen
lieddie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 19:43   #153
what now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 24
bekende symptomen

Hoi beste medelotgenoten

sinds enkele dagen lees ik regelmatig jullie forum en herkende ik veel van de vermelde symptomen bij mezelf...Vooral de link tussen mijn pilgebruik (cerazette/desogestrel) en erfelijkheidsfactor van mijn haarverlies... Sinds enkele weken is mijn haar opvallend dunner (vanboven op m'n hoofd en men hoofdhuid begint door te schijnen)geworden en verlies ik veel meer haren dan normaal...Vandaag op consultatie geweest in het UZ Gent waar ze mijn vermoeden hebben bevestigd... en waarvoor ze me enkel minoxidil hebben voorgeschreven...Eigenlijk heb ik voor de rest niet zoveel info gekregen over wat ik hiervan kan verwachten..Hier zijn de ervaringen wel heel verschillend maar ik hoop toch nog dat er een oplossing uit de bus komt of is dit "te" positief denken? Is het gedoemd om zich verder te zetten of kan je het toch een halt toe roepen?


grtjes
what now is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 21:46   #154
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, helaas, je kunt het geen halt toe roepen en je moet de medicatie levenslang blijven gebruiken of een haarwerk gaan dragen.

Naast minoxidil-lotion gaan gebruiken, kun je ook overwegen om over te stappen op een andere pil, zoals b.v. Diane35, vanwege de cyproteronacetaat die daarin zit, welke een anti-androgene werking heeft.

Hier foto's van de resultaten met 2% minox (bar weinig) en 5% minox:

Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 10:14   #155
what now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 24
Hoi hanna

bedankt voor je reactie...Hmm natuurlijk niet zo leuk om te horen maar zet 'het aftakelingsproces' zich echt snel door? Ik ben nu 25 jaar en voel me er echt wel te jong voor (hier op het forum zijn er nog jonge mensen met hetzelfde lot maar ik vind het echt moeilijk om me erbij te moeten neerleggen). Zou de minoxidil m'n toestand niet kunnen stabiliseren... Kvind het raar dat de prof me dan de 2% voorschrijft en maar 1 maal per dag, hier lees ik meestal dat mino 5% 2 maal daags gebruikt wordt. Het probleem is ook dat ik geen oestrogenen verdraag en daarom met die progesteron ben begonnen. Maar kben wel bereid om het nog eens te proberen...
what now is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 11:18   #156
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoe snel 't zal gaan, is per persoon verschillend, maar verloopt meestal traag.
Het is niet raar dat je 2% voorgeschreven hebt gekregen, want 5% voor vrouwen mag eigenlijk niet en het is altijd verstandig om te starten met de halve dosering of nog minder, om te testen hoe je daarop reageert.
Zelf kreeg ik 3 maanden lang geen nare bijwerkingen van 2%, maar werd er toen plotseling hevig allergisch voor.

Desogestrel is een progestageen met androgene werking en die moet je dus niet hebben, maar als je totaal geen oestrogenen verdraagt en toch anticonceptie nodig hebt, weet ik zo snel geen alternatief behalve condooms e.d.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 21:37   #157
what now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 24
Mja idd tziet er niet goed uit qua anticonceptie maar volgende week heb ik een afspraak bij men gyneacologe. Kga wel zeker stoppen met die pil, miss stabiliseert de boel daar wel een beetje door.
We blijven hopen en gaan een beetje veel gezonder door het leven gaan
what now is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2009, 09:03   #158
what now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 24
Ik heb nu van men gyneacoloog de Yasminelle pil voorgeschreven gekregen...Blijkbaar een lichtere variant van de Yasmin pil. Heeft er hier iemand al ervaring mee? Deze heeft eveneens een anti-androgene werking. Ik ga nog even wachten om over te schakelen en men lichaam een beetje rust gunnen.
what now is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2009, 14:27   #159
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Hallo allemaal, ik heb een vraagje, hopelijk weet iemand wat ik moet doen..

Het pil-verhaal bij mij, een grote ramp.

Ik ben al heel jong begonnen met de pil, ik had toen de Harmonet, maar die ging ineens eruit, dus toen kreeg ik de Meliane.. De harmonet zowel als de Meliane bevielen mij prima, nooit echt klachten van gehad.

Maar toen.. na een jaar Meliane te hebben geslikt, kreeg ik toen ik mijn recept haalde zomaar ineens de microgynon 20. Dus ik terug, maar ze zeiden dat ook de Meliane niet meer bestond, de microgynon zou de zelfde samenstelling hebben als de Meliane en de Harmonet, dus ik (zo dom als ik was) heb die pil maar gewoon geslikt, jaren lang. Toen kreeg ik ineens de nep-variant van de microgynon, die was meteen 10 mg zwaarder, dus microgynon 30 (ethinylestradiol/levonorgestrel)

In het begin heb ik die pil niet willen slikken, en ik heb na lang aandringen toen ook nog 1x de echte microgynon gekregen. Die heb ik toen nog een half jaar geslikt, tot ik weer nieuwe ging halen.. weer het zelfde, weer kreeg ik de merkloze mee.

Dit is nu een jaar geleden, een jaar slik ik nu die neppe troep, en nu heb ik al een paar maanden haaruitval. Ik heb hier het een en ander gelezen en begrepen dat die pil androgene eigenschappen heeft, dus ik ben nu gaan bellen voor het recept van de Yasmin, en die heb ik gekregen op recept.

Had nog gezegd dat ik absoluut niet de merkloze yasmin wilde, en toen hoorde ik tot mijn verbazing dat er van de Yasmin nog geen merkloos medicijn bestaat, daar zjin ze nu dus wel mee bezig.. dus waarschijnlijk wordt het met de Yasmin hetzelfde probleem.

Ik heb het internet afgespeurd, en niet alleen hier vind ik verhalen terug over meiden met haaruitval die microgynon (merkloos) slikken.

Maarja, lang verhaal..

Wat ik eigenlijk wil vragen is:

Wat moet ik doen, als ik nu de microgynon nog heb en wil overstappen op de Yasmin?
Moet ik echt eerst de microgynon strip op maken? (zit in de 2de week op de 12e pil-dag)

Heb hiervoor de apotheek net gebeld en die adviseren om eerst mijn microgynon op te maken, als ik dan vraag waarom ik niet direct kan beginnen met de yasmin, weten ze het antwoord niet

Het zou wel veilig zijn (ivm anticonceptie) maar wat is dan wel de reden dat ik niet per direct mag overstappen? Als de reden is dat dan de pil niet betrouwbaar is een week lang dan vind ik dat niet erg, er zijn nog andere voorbehoedsmiddelen dacht ik zo

Wie weet het antwoord? Kan ik gewoon de Yasmin vandaag beginnen te slikken? (ik wil echt niet meer die troep microgynon slikken)
Want hoe meer ik bij het einde van mijn microgynon strip aankom, des te meer haaruitval ik krijg)
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2009, 12:07   #160
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Vandaag heb ik de dokter persoonlijk kunnen spreken aan de telefoon.
Ik mag van haar gewoon de yasmin gaan slikken en stoppen met de merkloze microgynon (zit op de 13e tablet van de 21)

De bedoeling is eigenlijk dat ik mijn strip afmaak, en dan zonder stopweek doorga met de Yasmin. Maar ik dacht, als ik toch in 1x door moet slikken, kan ik dat ook meteen al doen.

De apothekersassistente zei dat dat gevaarlijk was
De dokter heeft me gerustgesteld, het is absoluut niet gevaarlijk, maar het kan wel dat de menstruatie even door de war zal zijn. (net alsof ik dat erg vind, als ik mijn haar maar behoud)
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 13:04   #161
stop haaruitval
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 14
Geslacht:
stop haaruitval na 3 jaar

Hallo allemaal,

Het zit me zo hoog, ik weet echt niet meer wat ik kan doen.
zo een 3 jaar geleden is mn haaruitval begonnen. Na een hevig gevoel van stres is na 3 maanden mn haar uit gaan vallen.. Ik dacht steeds het is stres. en ik denk nog steeds dat het stres is... maar hoe weet ik dat zeker. ik heb sinds 1,5 jaar de mirena pil en nu heb ik zoiets misschien helpt dat ook allemaal niet mee. en moet ik deze eruit laten halen... wel heb ik nog steeds last van stres. Ik slik van alles (haargroeipillen etc) dermatoloog schrijft weer wat voor maar tegen beter weten in gebruik ik het maar terwijl niets helpt. Wat ik al zei, het is nu 3 jaar en ik weet niet meer hoe het is om te douchen zonder dat je haar uitvalt en je haar door te kammen zonder dat er bossen uitvallen. Volgens mijn kapster ziet mn haar er nog hetzelfde uit maar dat is niet waar. Blijkbaar kan niemand mij helpen in mn omgeving. Ik grijp werkelijk alles aan om hier vanaf te kunnen komen. Heeft iemand suggesties voor me??? ik word zo langzamerhand echt depressief... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!!!!
groetjes en liefs
stop haaruitval is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 13:46   #162
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wat was de diagnose van de dermatoloog? En welk medicijn heeft hij voorgeschreven?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 15:54   #163
stop haaruitval
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 14
Geslacht:
hoi hanna, dank je voor je reactie. ik moet nu een mengsel ophalen bij de apotheek. ik moet daar wel voor betalen (vorige kreeg ik vergoed) maar ik weet de naam niet...
volgens de dematoloog zijn het mn dubbele haren (die in dezelfde haarzakjes zitten) die eruit vallen, maar dat geloof ik niet. verder zei ze dat ik misschien de mirena eruit moet laten halen... meer kon ze niet voor me doen zei ze...
stop haaruitval is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 16:09   #164
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dus even afwachten wat er straks op het etiket staat...
Wat kreeg je de vorige keer dan voorgeschreven, wat wèl werd vergoed?
Als zij denkt dat de Mirena er uit moet, denkt ze toch aan hormoongerelateerde haaruitval en kun je misschien inderdaad beter overgaan op de Diane35, Yasmin of Yaz, die geen (licht) androgene werking hebben zoals de Mirena.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 16:18   #165
stop haaruitval
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 14
Geslacht:
ik twijfel dus erg of het de hormoonhuishouding is... of toch stres..
ik weet dat ik 3 jaar geleden een ontzettende gevoel van stres heb gehad dat ik het daarna heb gekregen. weet dus niet of dat verandert als de mirena eruit gehaald wordt... aangezien ik dat ook wel zie staan...
dat men stresserig wordt van de mirena... die middletjes van de dermatoloog ga ik ff opzoeken. zet het morgen op de site goed?? weet de naam niet. waarschijnlijk kan ik dan ook die andere ophalen..
als dat inderdaad bij mij een boosdoener is stop ik inderdaad met de mirena en zal ik 1 van die 3 pillen gaan vragen. weet jij of je daar dan weer pigmentvlekken van kan krijgen??? die heb ik nl. ook wel erg...
stop haaruitval is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.