Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 29 oktober 2019, 09:10   #1
Elsa27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2019
Berichten: 3
Geslacht:
Haaruitval: op zoek naar de oorzaak

Hoi allemaal,

Na hier veel rond gekeken te hebben, heb ik toch maar een account aangemaakt. Wat fijn dat deze plek er is om ervaringen te delen en elkaar te steunen!

Ik heb sinds twee maanden, vanaf ongeveer eind augustus last van flinke haaruitval. Het leek even te minderen, maar heeft de laatste week weer toegenomen. Ik was vorige week bij de kapper en ik zag dat ze haar hele hand vol haar had terwijl ze me aan het knippen was, en ze sprak me ook aan op mijn uitval.. super confronterend.

Ik ben 6 weken geleden begonnen met de Yasmin pil (generiek), hiervoor slikte ik geen enkele anticonceptie. Nu heb ik over Yasmin in relatie tot haaruitval zowel goede als horrorverhalen gehoord, dus dat maakt me ook een beetje bang. Mijn uitval begon echter al voordat ik Yasmin slikte. Verder vind ik het een fijne pil en heb ik (behalve zo nu en dan gespannen borsten) geen bijwerkingen, dus ik hoop echt met heel m'n hart dat het niet mijn haaruitval gaat verergeren.

Het is zo moeilijk om te zeggen wanneer uitval nog normaal is... ik heb geen verstopt doucheputje, word niet wakker met plukken haar op mijn kussen, maar heb wel het idee dat mijn haar zichtbaar dunner wordt. Het wisselt ook een beetje. Ik heb een tijd gehad dat ik constant haren van mijn kleding kon plukken, en als ik met mijn hand erdoorheen ging altijd wel 3-5 haren vast had, volle borstels etc.

Om het zekere voor het onzekere te nemen ben ik naar de huisarts geweest, zij keek naar mijn hoofdhuid en haren (en trok er een beetje aan) en zei dat ze er niks raars aan zag. Volgens haar was tot 200 (???) haren op een dag verliezen normaal... wel heeft ze me doorgestuurd om bloed te laten prikken op ijzer, ferritine, vitamine D en alle B-vitamines. Dit ook omdat ik veganist ben (al ben ik dat al jaren en krijg ik nu pas last van haaruitval) en qua hoeveelheden vaak te weinig eet. Dat ga ik vandaag doen, ik ben benieuwd of er iets uitkomt.

In mijn familie hebben alle vrouwen (en mannen) een dikke bos haar, kaalheid komt eigenlijk niet voor. Zelf had ik ook altijd dik haar, maar in 2012/2013 is een groot deel van mijn haar uitgevallen als gevolg van anorexia met ernstig ondergewicht. Dit is grotendeels terug gegroeid, maar nooit meer helemaal geworden hoe het was. Maar na dat één keer te hebben meegemaakt, ben ik wel bang dat mijn haaruitval weer zo erg gaat worden.

Zijn hier meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt, en kwam er bij jullie iets uit het bloedonderzoek? Eigenlijk heb ik verder niet eens echt een vraag... ik wilde vooral graag mijn ervaring delen en ervaringen van anderen lezen. Ik maak me echt zorgen dat het erger gaat worden. Het kan je toch zo bezig houden he, en wat een klap voor je zelfvertrouwen is het... ik heb respect voor jullie allemaal hoor!

Liefs,

Elsa27

Laatst gewijzigd door Elsa27; 29 oktober 2019 om 11:58
Elsa27 is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.