Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 maart 2009, 16:44   #1
wes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 12
verbetering van dun futloos haar en inhammen

Hallo,
Ik ben 21 jaar en ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds een jaar (zover ik weet) last van haar uitval en mn haar begint nu heel erg dun te worden, ook heb ik inhammen. Ik zit hier heel erg mee, denk er elke sec van de dag aan word er echt gek van. Ik wil heel graag dat de haaruitval stopt en me haar dikker word. Vooral het laatste is voor mij erg belangrijk want als ik mijn haar wil doen werkt alleen t sterkste van t sterkste spul een beetje, alle waxjes en gel werke voor geen meter en ziet er niet uit.

Nu vroeg ik af, als ik mijn gezondheid eens flink ga verbeteren, veel vitamine B slik, fruit eet, goeie shampoo en iets neem als bijv minoxidil, kan mijn haar dan aanzienlijk weer dikker worden binnen een aantal maanden? Of zorgt het er alleen maar voor dat het niet dunner en kaler word?

Zijn er mensen die ervaringen hebben hiermee, dus dat hun haar weer dikker werd etc.

Ben benieuwd naar de reply's, bij voorbaat dank
wes is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2009, 16:49   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bedoel je dat de haarimplant minder wordt rondom het hele hoofd of alleen bovenop?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2009, 16:58   #3
wes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 12
hmm ik weet niet psies wat je bedoel, maar ik heb inhammen.. aan de bovenkant van me hoofd is nog niks te zien als het goed is.. en me haar word dunner, me haar ziet er zeg maar veel ouder uit, dan het hoort te zijn op mijn leeftijd
wes is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2009, 18:24   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hanna bedoelt of het op je hele hoofd hommeles is (wat een signaal kan zijn dat er iets anders dan puur erfelijke factoren aan de hand kan zijn ... een schimmel, een tekort, stress, ...) of dat je het alleen bovenop en voorop bemerkt terwijl het achterop en aan de zijkanten normaal blijft (de haarkrans die zelfs flink kalende mannen tot hoge leeftijd behouden).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2009, 18:43   #5
Basta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 75
Ik wil dat mensen niet gaan aanvallen met dat ik nu Reclame zit te maken voor een bepaalde product, want ik vertel gewoon mijn eigen ervaring!


Wes, Ik ben jonger dan jij, ik ben namelijk 17, inhammen had ik al rond mijn 14de, verder dunde mijn haar laatste tijd behoorlijk uit, vooral mn voorkant.
Totdat ik een paar maanden geleden, uit pure wanhoop Nivea hair recharge heb gehaald, vanaf toen was het omhoog en omlaag, soms zat mijn haar mooi, en soms had ik het gevoel dat mijn haar gewoon ging verdwijnen!
Uit, wederom, pure wanhoop, kocht ik toen een Pot met Multivitamine(AtotZ)die ik al +1 maand gebruik, en ook kocht ik mijn eerste fles Rooscure ongeveer in dat zelfde periode, Rooscure gebruik ik ook al zo een maand, 1X in de 3/4 dagen.

Toen ik zag dat mijn haar, en dan vooral de uiteinden, behoorlijk kapot waren(dun, uitgedroogd etc), besloot ik het af te scheren, en die middellen bleef ik gebruiken, ondertussen is mijn haar al wat langer, en geloof me, mijn haren stonden stijf omhoog, totdat ze zo een 1 cm waren, en ook is er duidelijk wat verbetering aan mijn voorkant!


Dus wat ik zou doen als ik jou was; Nivea hair recharge halen, zowel Tonic als Shampoo(Zo duur is het niet, en gewoon bij kruidvat te halen)
De tonic moet je 2 maals perdag gebruiken, en de Shampoo gewoon elke dag, of 1 keer in de 2 dagen(Ik raad optie 2 aan)
En ook gewoon multivitamine en Rooscure!
Rooscure ook gewoon bij kruidvat, 1 keer in de 3/4 dagen gebruiken, 5 minuten laten intrekken, en klaar!
Basta is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2009, 18:58   #6
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ja minoxidil heeft mijn haar in een paar maanden tijd een stuk dikker gemaakt, het begint er nu weer echt mooi uit te zien.

Die nivea handel zou ik laten voor wat het is.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2009, 19:10   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wes Bekijk bericht
hmm ik weet niet psies wat je bedoel, maar ik heb inhammen.. aan de bovenkant van me hoofd is nog niks te zien als het goed is.. en me haar word dunner, me haar ziet er zeg maar veel ouder uit, dan het hoort te zijn op mijn leeftijd
Als je haren rondom je hele hoofd aan het uitdunnen zijn en/of dunner worden, kan de oorzaak zijn: stress, verdriet, rouw, narcose, medicijnengebruik, tekorten in het bloed aan vitaminen en/of mineralen.

In dat geval heb je telogeen effluvium en geen alopecia androgenetica.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 14:13   #8
wes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 12
ja idd de haren rondom heel me hoofd worden dunner, maar missch zijn de zijkant en 8er kant tog net ietsjes steviger als de voorkant...
wes is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 16:11   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Start dan maar eerst met ontstressen en gezond eten met veel verse groenten en fruit en een multivitaminepil (waar ook ijzer, zink, magnesium etc. inzit)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 18:56   #10
wes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 12
ja dat lijkt me idd een goed begin, ik ga het gelijk halen!
wes is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 00:12   #11
wes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 12
zijn er verder nog mensen die ervaring hebben, met producten of iets dergelijks waarbij je haar binnen een paar maanden dikker word? En hele dunne haartjes weer hergroeie tot dik haar????
wes is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 02:10   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, heel veel mensen. Maar je moet eigenlijk eerst weten wat de oorzaak is. Vaak eet men helemaal niet gezond, krijgt daardoor gebrek aan vitaminen en mineralen, met als gevolg haaruitval/haarverdunning. Maar ook stress, verdriet, rouw, medicijngebruik, drugs, narcose e.d. kan een oorzaak zijn.

Als je zeker weet dat 't niet ligt aan bovenstaande oorzaken en je hebt geen hartaandoening en ook geen te lage bloeddruk, kun je starten met de halve dosering van minoxidil 5% (nr. 540 van minoxidil.com) of als je gemillimeterd haar hebt, dan is Rogaine Foam (via ebay) makkelijker om aan te brengen en goedkoper. Maar een belangrijk punt bij haargroeimiddelen is, dat het levenslang gebruikt moet blijven worden, anders vallen de behouden haren er gewoon weer uit.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 10:19   #13
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wes Bekijk bericht
zijn er verder nog mensen die ervaring hebben, met producten of iets dergelijks waarbij je haar binnen een paar maanden dikker word? En hele dunne haartjes weer hergroeie tot dik haar????

Al mijn haar bovenop was dun geworden, dat is nu weer dik geworden in een paar maanden tijd, door minoxidil.
Ik had al stabilisatie met fina.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 20:15   #14
wes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 12
oke en stel ik begin met finasteride, wat is de gemiddelde duur ongeveer eer dat je verchil ziet?
wes is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 21:06   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wes Bekijk bericht
oke en stel ik begin met finasteride, wat is de gemiddelde duur ongeveer eer dat je verschil ziet?
Dat varieert per persoon. Meestal niet eerder dan met een maand of vier en in de regel merkt men toch zeker wel wat met zes maanden. Maximaal effect zie je ergens tussen een jaar en twee jaar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De beste shampoo voor fijn en futloos haar?? Snaakmans Overige (haar)discussies - Algemeen 17 4 december 2008 01:55
Zoals beloofd: Mijn verhaal in de Yes Myllie Haarproblemen bij vrouwen 16 1 oktober 2008 18:17
Fijn, futloos haar kassenbouwer Overige (haar)discussies - Algemeen 3 9 september 2008 17:53
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.