Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juni 2009, 23:20   #1
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Inhammen, dun haar en..de kruin

Loop dit forum al een tijdje in de gaten te houden en heb nu maar es besloten om te registreren.

Volgens mij heb ik last van erfelijke kaalheid(AA). Mijn vader is ook kaal, althans die heeft zo'n eilandje, en opa was t ook. Verder zit het ook in de familie bij de ooms dus...dat ik er last van heb staat eigenlijk wel vast.

Wat ik nu eigenlijk wil is dikker voller wordend haar. In wens graag dat mijn haar bovenop mooi vol wordt en dat mijn kruin niet meer zichtbaar is. Je kan de schedel al half zien ( er zit nog wel haar ) Maar welk middel moet ik dan gebruiken. Graag heb ik iets zonder bijwerkingen, want als ik dat lees wordt ik er ook niet echt vrolijk van. Tevens heb ik als arme student niet bakken met geld, dus tja. Ook heb ik dr over na gedacht om het maar te millimeteren (6 of 3mm) mja...het enige wat daarvan mij nog weerhoud is het feit dat ik nog niets heb geprobeerd en dat ik niet weet 'hoe het zal staan'.

Hier enkele foto's.
Voor de duidelijkheid, ik ben 20 jaar. Het haar aan de zijkant is wel te doen. Echter bovenop, vooral bij de kruin is het dun en futloos.
btw, ik rook niet, eet gezond en fitness 3 keer pw

Graag enkele reacties. Wat raden jullie mij aan om te doen? Dit kapsel zo maar laten en een middeltje proberen...of ja, milimeteren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.JPG‎ (75,3 KB, 904x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.JPG‎ (32,9 KB, 946x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.JPG‎ (39,6 KB, 1241x gelezen)
Bestandstype: jpg 4.JPG‎ (21,4 KB, 1010x gelezen)
Bestandstype: jpg 5.JPG‎ (35,5 KB, 1132x gelezen)
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 23:31   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vind dit al gemillimeterd.

Als je geen te lage bloeddruk nu reeds hebt en ook geen hartaandoening, kun je allereerst Rogaine Foam (=5% minox zonder ppg, ruikt lekker en is niet vettig; goedkoop via ebay) aanschaffen. Gebruik 's morgens en 's avonds een halve dop (op de inhammen en de kruin smeren, desnoods met een kwastje) De allereerste keren alleen 's avonds om te checken of je niet toch toevallig duizelig wordt (in dat geval heb je toch een lage bloeddruk of teveel gebruikt)
Na 2-3 maanden mag je de eerste nieuwe haartjes verwachten en kunnen de bestaande haren dikker worden. Na een half jaar moet je goed resultaat zien, vooral op de kruin. Zoals ieder haargroeimiddel, moet ook dit levenslang gebruikt blijven worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 23:44   #3
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Ik schat btw zo in dat millimeterd je fucking tof zou staan

Oftewel, je zit sowieso geramd
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 00:08   #4
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Na 2-3 maanden mag je de eerste nieuwe haartjes verwachten en kunnen de bestaande haren dikker worden. Na een half jaar moet je goed resultaat zien, vooral op de kruin. Zoals ieder haargroeimiddel, moet ook dit levenslang gebruikt blijven worden.
Klinkt aardig, alleen toch vraag ik me af of het wel werkt omdat het erfelijk is. Kan het overigens ook worden gebruikt wanneer ik het nu millimeter? En dan op de inhammen en kruin smeren? Want om eerlijk te zijn, ik vind het zoals nu er niet meer uit zien.
Ik zou dan graag een middeltje wensen te gebruiken tot dat de haarlijn e.d. weer is herstelt, en dan laat ik het weer langer groeien. Of belemmert het millimeteren de haargroei? Hoop dat t geen probleem is.

Ik denk er namelijk steeds meer aan. Aangezien het toch vakantie is......

@John, ik hoop het. wellicht binnenkort. Mocht ik durven
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 00:21   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een gemillimeterd hoofd is makkelijker om iets op te smeren! Millimeteren is niet kwalijk voor de haargroei en in de zomer is 't wel lekker...denk ik (geen ervaring mee).

Ja, minoxidil is 1 van de 3 FDA-bewezen middelen bij erfelijke kaalheid.
Finasteride of dutasteride kun je ook nog gaan slikken, maar dat is eventueel van later orde. En je kunt een dure laser comb aanschaffen, maar de resultaten daarvan zijn niet zo denderend.

Je wilt dat de "haarlijn" zich weer herstelt? Inhammen groeien moeilijk dicht; de bovenkant van het hoofd en de kruin gaan makkelijker.
Lees anders het Haarwoordenboekje op dit forum "even" door (kost je wel 2 dagen)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 01:18   #6
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Ok bedankt voor je reactie. Heb het woordenboek en weer es andere topics door gelezen en begrijp dat het veelal 'behoud' en mogelijk ietsjes voller ipv een grote haar dos als vroeger haha.
Ik zal binnenkort de stap maar es gaan zetten. Kijken hoe het staat, en overleggen met ouders of zij wellicht minoxidil kunnen financieren.
En de lasercomb, tja wat je al zegt. Ik heb zo'n ding wel es op tell sell gezien, maar daar geloof ik niet direct in.
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 01:27   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M1989 Bekijk bericht
Heb het woordenboek en weer es andere topics door gelezen en begrijp dat het veelal 'behoud' en mogelijk ietsjes voller ipv een grote haar dos als vroeger haha..
??? Die zin snap ik niet. Minoxidil geeft je nieuwe haartjes, vooral bovenop het hoofd en de kruin; op de inhammen wat moeilijker.
Finasteride is voor behoud/stabilisatie; Minox geeft echt nieuwe groei.

Overigens is Rogaine Foam goedkoop te bemachtigen via een ebay-veiling.
Omgerekend €45 voor 3 flessen inclusief verzendkosten, kun je makkelijk realiseren. Dan maar een avondje minder stappen.

Minox.jpg
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 17:18   #8
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Ok bedankt voor de uitleg, en het plaatje. Dat heeft iedergeval een boost!
Vanaaf gaat alles dr zowieso af, dat staat eigenlijk al vast haha. Het is toch zomer ;p En dan maar es minox aanschaffen in de hoop dat het gaat herstellen.
Hoelang kan je trouwens met zo'n flesje doen ?
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 18:40   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M1989 Bekijk bericht
Hoelang kan je trouwens met zo'n flesje doen ?
Een maand of langer. De meeste lotgenoten gebruiken teveel in de hoop op sneller resultaat, maar dat is waanzin, je moet gewoon geduld hebben, want nieuwe haren ontstaan nu eenmaal niet zo snel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 18:50   #10
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Millimeteren die handel, m1989. Weet zeker dat je dat top staat, goed hoofd, stevige kaaklijn. Vervolgens aan de minox, dat kan je perfect gebruiken op een geschoren hoofd.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 19:05   #11
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Je hebt inderdaad een goede uitstraling voor een gemillimeterde look, vanaf wanneer werd je er van bewust dat je haarlijn achteruit ging? Met andere woorden wanneer denk je dat je haaruitval begon en op welke leeftijd viel het je ook daadwerkelijk op?
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 19:45   #12
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Haha nou goed. Stap gezet en de tondeuse er overheen. Ik heb standje 6mm gebruikt, dat vind ik eigenlijk al kort genoeg , 3mm leek me toch nog wat tekort.

Goed, 't voelt wel aardig zo, ben er tevreden mee. Tuurlijk had ik liever een bos haar, mja dat ken niet meer

Nu es kijken of dat minox iets is. Me moeder is er nou niet echt kapot van, mja...kan het altijd proberen.

@norwood2, Ja ik ben er tot dusver tevreden mee!

@inham, ehmm...nou eigenlijk toen ik 18/19 was toen viel het mij al op dat ik inhammen begon te krijgen. Bovenop was het nog wel te doen, wellicht bij de kruin ietsjes 'donsiger' maar nog niet storend. Echter, ik begon er pas last van te krijgen toen ik me haar steeds moeilijker in model begon te krijgen. Dit was begin vorige zomer. En tja...volgens mij is het het laatste jaar hard gegaan. Alles werd donsiger en de inhammern groter. Tevens de laatste tijd door 't mooie weer steeds vaker terrasjes pakken, de nodige foto's worden gemaakt en tja, toen viel mijn mond op van hoe groot ze eigenlijk aan t worden zijn haha! Dus ik ben er helaaaaaaas erg vroeg bij.

Oh,hiero foto met resultaat, net gemaakt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Photo-0355.jpg‎ (63,0 KB, 857x gelezen)
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 19:59   #13
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Ik snapte nooit dat ze zeggen dat ieder persoon wel iets biseksueel in zich had. Tot deze foto that is

Hot damn gast, badass.
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 20:53   #14
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Dat neem ik dan als een compliment. Thx
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 20:57   #15
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M1989 Bekijk bericht
Dat neem ik dan als een compliment. Thx
Ik wil je ook een compliment maken, maar sorry, stap niet van mijn heterosexuele gevoelens af
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
22 jaar, inhammen en lichte uitdunning haar op kruin! jof1987 AGA - Algemeen 45 12 augustus 2009 18:13
Haaruitval zonder inhammen / kalende kruin AnnoNiem AGA - Algemeen 10 19 mei 2009 17:51
Wat is erger: inhammen of kale kruin? Haarmannetje AGA - Algemeen 35 16 mei 2008 08:16
Kale kruin en inhammen andere oorzaak? kaledildo20 AGA - Algemeen 0 3 januari 2008 23:31
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.