Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juli 2006, 01:19   #1
Timeless
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2006
Berichten: 1
Vreemd haarverlies

Vanavond heb ik heel veel internet sites afgezocht om te vinden of er iets is wat met mijn haar probleem te maken kan hebben. Niets gevonden helaas. Ook hier op haarweb heb ik nog niet iets vergelijkbaars kunnen vinden. Wellicht kan iemand mij helpen met mijn probleem.

Het probleem is als volgt. Sinds een maand of 3 heb ik last van extreem veel haaruitval als ik mijn hand door m'n haar haal dan trek ik altijd een paar haren mee, hieraan zit een witbolletje aan het einde. Daarnaast heb ik altijd veel haren aan mijn handen zitten als ik ze was, of er gel in doe etc. Ik vind echter nooit haren in mijn bed. Waardoor kan dit haarverlies ontstaan? De afgelopen periode heb ik geen schokkende dingen of iets dergelijks meegemaakt en ben ook niet ziek geweest. Ik ben bijna 20 jaar heb wel inhammen maar die heeft iedereen in de familie, 2 broer van mijn vader zijn kalend, mijn vader zelf niet. De broers van mijn moeder zijn een klein beetje kalend maar pas op veel latere leeftijd dan 20. Het viel mij wel op dat er hier veel meer mensen rond mijn leeftijd zijn die te maken hebben met haarverlies, kan het iets zijn dat bij de leeftijd hoort?

Alvast bedankt voor alle reacties!
Timeless is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2006, 16:49   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timeless
Het probleem is als volgt. Sinds een maand of 3 heb ik last van extreem veel haaruitval als ik mijn hand door m'n haar haal dan trek ik altijd een paar haren mee, hieraan zit een witbolletje aan het einde. Daarnaast heb ik altijd veel haren aan mijn handen zitten als ik ze was, of er gel in doe etc. Ik vind echter nooit haren in mijn bed. Waardoor kan dit haarverlies ontstaan? De afgelopen periode heb ik geen schokkende dingen of iets dergelijks meegemaakt en ben ook niet ziek geweest. Ik ben bijna 20 jaar heb wel inhammen maar die heeft iedereen in de familie, 2 broer van mijn vader zijn kalend, mijn vader zelf niet. De broers van mijn moeder zijn een klein beetje kalend maar pas op veel latere leeftijd dan 20. Het viel mij wel op dat er hier veel meer mensen rond mijn leeftijd zijn die te maken hebben met haarverlies, kan het iets zijn dat bij de leeftijd hoort?
Haaruitval zegt alleen niet zo heel veel. Pas als de uitval groter is dan het aantal haren dat weer teruggroeit wordt het vervelend, dan heb je echt haarverlies. Als je ervaart als een probleem, dan kun je misschien toch eens langs de huisarts stappen.

Op zich is het feit dat in je familie kaalheid op jongere leeftijd niet voor komt wel geruststellend. Maar een (tijdelijke) toename haaruitval kan ook veroorzaakt worden door slechte leefgewoontes of zelfs door het seizoen (ik verlies in deze maanden ook meer haar). En zoals je zelf al aangaf ook door stress ... de zorg om haarverlies kan ook een bron van stress zijn.

Extreem haarverlies is niet echt iets wat bij je leeftijd hoort, maar feit is wel dat je hier veel leeftijdsgenoten zult aantreffen. Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het betekent dat het mensen steeds jonger treft. Of dat het gewoon betekent dat mensen in jouw leeftijd actiever met hun uiterlijk bezig zijn en makkelijker de weg vinden naar een forum als dit.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2006, 22:39   #3
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
[...]
Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het betekent dat het mensen steeds jonger treft. Of dat het gewoon betekent dat mensen in jouw leeftijd actiever met hun uiterlijk bezig zijn en makkelijker de weg vinden naar een forum als dit.
Ik denk dat nummer 2 wel eens een goede verklaring zou kunnen zijn.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2006, 14:21   #4
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Hallo,

Ik ben 14,5 jaar en heb zowat juist hetzeflde probleem. Ik had dit enkele weken geleden nog niet. Misschien komt het doordat ik elke dag achter de computer zit met de grote vakantie, ik weet het niet. Als ik door men haard wrijf heb ik er altijd wel eentje mee, soms met of soms zonder wit bolletje, als ik net gedoucht heb en men haar kam, hangen er altijd wel een stuk of 3 aan de kam, is het het weer, de pc of gelijk wat, iemand die het weet?
anijs is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
aanpak haarverlies Annewil AA - Behandelingen 1 9 juni 2006 12:57
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 10:10
[BETOOG] Zorgen over haarverlies een welvaartskwestie. Haarmannetje AGA - Algemeen 39 27 september 2004 18:41
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 20:36
haarverlies tijdens/na wassen elena1 Haarproblemen bij vrouwen 0 27 november 2003 16:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.