Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 september 2013, 00:21   #16
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedude Bekijk bericht
is er ook maar iets van onderzoek wat dit bevestigd?
Voor zover ik weet zijn er (nog) geen officiele wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar het verband tussen Minoxidil en rimpels of ouder uitziende huid. Wel wordt er op diverse forums melding gemaakt dat er gebruikers zijn die hun rimpels en andere gezichts huidklachten toeschrijven aan Minoxidil gebruik. Maar Minox is net als Fina een medicijn met kans op bijwerkingen, als je daar huiverig voor bent of je ervaart werkelijk ongewenste effecten dan zou ik zeggen stop met deze middelen.

De ene gebruiker merkt niets van bijwerkingen, de ander al na een kort gebruik al. Schijnbaar is daar geen zinnig woord over te zeggen. De enige echte bijwerking van Minox waar het meeste meldingen over zijn is jeuk op de hoofdhuid en wit achtige schilfers en niet onbelangrijk hartkloppingen bij beginnende gebruikers.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2013, 09:22   #17
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Voor zover ik weet zijn er (nog) geen officiele wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar het verband tussen Minoxidil en rimpels of ouder uitziende huid. Wel wordt er op diverse forums melding gemaakt dat er gebruikers zijn die hun rimpels en andere gezichts huidklachten toeschrijven aan Minoxidil gebruik. Maar Minox is net als Fina een medicijn met kans op bijwerkingen, als je daar huiverig voor bent of je ervaart werkelijk ongewenste effecten dan zou ik zeggen stop met deze middelen.

De ene gebruiker merkt niets van bijwerkingen, de ander al na een kort gebruik al. Schijnbaar is daar geen zinnig woord over te zeggen. De enige echte bijwerking van Minox waar het meeste meldingen over zijn is jeuk op de hoofdhuid en wit achtige schilfers en niet onbelangrijk hartkloppingen bij beginnende gebruikers.

hey,

Ik wil de eventjes melden dat de rimpels op mijn voorhoofd al langzaam aan het verminderen zijn, dus ik verdenk toch sterk de minox als oorzaak van de lijntjes op mijn voorhoofd. Ik behoor dus helaas bij de zeldzame gevallen waarbij deze bijwerkingen kunnen optreden. Ik weet dat het overgrote deel van de gebruikers er helemaal geen last van heeft. Jammer want volgens mij was mijn haarlijn ietsjes naar binnen getrokken na 2 maanden gebruik. Als ik stabilisatie/vertraging kan bereiken ben ik al meer dan tevreden. Zou dit met ketoconazol crème's of shampoo's kunnen?
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2013, 19:49   #18
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Voor zover ik weet zijn er (nog) geen officiele wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar het verband tussen Minoxidil en rimpels of ouder uitziende huid. Wel wordt er op diverse forums melding gemaakt dat er gebruikers zijn die hun rimpels en andere gezichts huidklachten toeschrijven aan Minoxidil gebruik. Maar Minox is net als Fina een medicijn met kans op bijwerkingen, als je daar huiverig voor bent of je ervaart werkelijk ongewenste effecten dan zou ik zeggen stop met deze middelen.

De ene gebruiker merkt niets van bijwerkingen, de ander al na een kort gebruik al. Schijnbaar is daar geen zinnig woord over te zeggen. De enige echte bijwerking van Minox waar het meeste meldingen over zijn is jeuk op de hoofdhuid en wit achtige schilfers en niet onbelangrijk hartkloppingen bij beginnende gebruikers.
Ik ben nu ruim anderhalve maand ermee gestopt en het lijkt erop dat mijn gezicht weer de oude wordt! geen ingevallen, verouderd gezicht meer en de rimpels op mijn voorhoofd zijn helemaal verdwenen. Daarnaast zijn de donkere kringen ook sterk verminderd. Misschien is het wel zo dat ik ze altijd wel heb gehad in mindere mate en dat het door de minox verergerd werd. Als je geen aanleg hebt om donkere kringen te ontwikkelen zul je deze ook niet krijgen wanneer je met minox begint, maar als je er wel aanleg voor hebt zoals ik, worden ze mijns inziens versterkt doordat de bloedvaatjes verwijden en nog dichter bij het huidoppervlak komen te liggen. Ik ben in ieder geval blij dat de bijwerkingen niet permanent zijn.
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2020, 22:27   #19
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
https://medium.com/@g.attractiontheo...s-ea70641a28de

Interesting read!
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2020, 14:38   #20
Hopsaflopsa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2016
Berichten: 101
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoevo Bekijk bericht
Interesting read!

Precies.. dat dacht ik dus ook altijd al dat de alcohol meer de oorzaak van die huidveroudering was die sommigen meemaken.
__________________

Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2020, 10:08   #21
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik snap het niet........je smeert minoxidil toch niet op je gezicht?
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2020, 12:20   #22
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Ik snap het niet........je smeert minoxidil toch niet op je gezicht?
Komt in je bloedbaan terecht.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2020, 14:27   #23
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Dan zou je verwachten dat na het stoppen van gebruik de hydratatie van de huid weer op peil raakt? En de 'huidveroudering' weer verdwijnt...toch?
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.