Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 mei 2007, 19:56   #1
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
minoxidil of niet

hey allemaal!
even mijn situatie schetsen...
heb al ong last van haaruitval, eerst kale plekken, die nu weg zijn dankzij minoxidil. nu is het meer gespreid, mijn haar word echt dunner, je kunt ze tellen, gelukkig valt het voor de buitenwereld 'nog' niet op.
nu was ik in de tijd goed met die minoxidil op die kale plekken. men zegt van minox dat na verloop van tijd dat die haartjes toch weer uitvallen, maar dat merk ik dus niet. nu is het dus over het hele hoofd gespreid en ik vroeg me af om weer minox te gebruiken maar dan over het hele hoofd. zou dit helpen?
hoe lang moet je diana (elisa bij mij) nemen om echte betering te zien? ik ben nu bezig met mijn derde doosje maar vind nog steed vele haartjes . ik merk ook enkel nieuwe haartjes op, maar niet zoveel als die op de grond!
nu vraag ik me af of deze haartjes die uitvallen gewoon plaatsmaken voor een nieuw haartje. zou dat kunnen? of komt die echt niet meer terug. laat ons hopen van wel!
groetjes!
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2007, 20:47   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaravr Bekijk bericht
hey allemaal!
even mijn situatie schetsen...
heb al ong last van haaruitval, eerst kale plekken, die nu weg zijn dankzij minoxidil. nu is het meer gespreid, mijn haar word echt dunner, je kunt ze tellen, gelukkig valt het voor de buitenwereld 'nog' niet op.
nu was ik in de tijd goed met die minoxidil op die kale plekken. men zegt van minox dat na verloop van tijd dat die haartjes toch weer uitvallen, maar dat merk ik dus niet. nu is het dus over het hele hoofd gespreid en ik vroeg me af om weer minox te gebruiken maar dan over het hele hoofd. zou dit helpen?
hoe lang moet je diana (elisa bij mij) nemen om echte betering te zien? ik ben nu bezig met mijn derde doosje maar vind nog steed vele haartjes . ik merk ook enkel nieuwe haartjes op, maar niet zoveel als die op de grond!
nu vraag ik me af of deze haartjes die uitvallen gewoon plaatsmaken voor een nieuw haartje. zou dat kunnen? of komt die echt niet meer terug. laat ons hopen van wel!
groetjes!
Beste Barbaravr.
Neem maar even aan gezien je regime (diane) dat je diagnose alopecia androgenetica is. Mbt Minoxidil kan ik je niet uit eigen ervaring adviseren, misschien kan Georgie hier meer over zeggen, zij gebruikt het al langere tijd met succes naar ik van haar begrijp.
Mbt Diane 35, die heb ik zelf zeker 10 jaar gehad met zeer goed resultaat mag ik wel zeggen, (ik had t.t.v. 10jr gebruik van ong. 29/30 tot mijn 39/40 helemaal geen aga eigenlijk) Ben meedere keren gestopt tussentijds en heb kinderen gekregen in die 10jr. Allen hebben niet tot eerdere doorbraak van aga geleid. Wat ik me kan herrinneren toen ik voor het eerst de diane voorgeschreven kreeg ivm verhoogde haaruitval na een jaar nadat ik een miskraam had gehad (+minox die ik toen nooit heb gebruikt) is e.e.a. zeer snel verbeterd. Eigenlijk zeker wel binnen 3 maanden, maar realiseer je dat wat voor de 1 geldt niet voor de ander is. Toen ik op m'n 40e androcur erbij kreeg dat hetzelfde anti-androgeen werkende stofje (cyproteron acetaat) werd tevens gemeld dat ik het zeker een maand of 7 tot 9 moest gebruiken voordat ik er iets van zou merken, als het zou aanslaan.
In dat kader denk ik dat je de diane toch wel langere tijd de kans zou moeten geven om objectief te kunnen oordelen of het voor je gaat weken.
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2007, 02:49   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Barbara,

Ja, ik denk wel dat je minoxidil over je hele hoofd kunt gaan gebruiken; daarbij echter niet de dagelijkse dosering overschrijden.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2007, 14:10   #4
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
hey dank je wel allemaal voor je antwoord!
ik heb het flesje nu bij me staan, en ik zie het echt zitten om te gebruiken, maar een berichtje hier heeft me bang gemaakt. dat je de eerste maanden verhoogde uitval kan hebben.... ik ben daar echt bang voor, dan zal het echt opvallen en ik wil zo geen bekijk hebben van de mensen.
grrrr waarom moet dit mij weer overkomen! ale ja, waarom bestaat dit probleem!!!! was ik maar een man, voor hen is dit zo erg niet, kaalheid komt bij de meesten van hen voor en het is zo normaal bij hen, maar voor een vrouw, dan bekijken ze je zo he.
groetjes
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2007, 14:17   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaravr Bekijk bericht
hey dank je wel allemaal voor je antwoord!
ik heb het flesje nu bij me staan, en ik zie het echt zitten om te gebruiken, maar een berichtje hier heeft me bang gemaakt. dat je de eerste maanden verhoogde uitval kan hebben.... ik ben daar echt bang voor, dan zal het echt opvallen en ik wil zo geen bekijk hebben van de mensen.
grrrr waarom moet dit mij weer overkomen! ale ja, waarom bestaat dit probleem!!!! was ik maar een man, voor hen is dit zo erg niet, kaalheid komt bij de meesten van hen voor en het is zo normaal bij hen, maar voor een vrouw, dan bekijken ze je zo he.
groetjes

Nou Barbara, als je de meeste mannen hier hoort, zullen ze het helemaal niet met je eens zijn....

Je kunt verhoogde uitval krijgen, het hoeft niet. Het is op zich een heel goed teken, het middel slaat aan, en stimuleert de haarwortel nieuwe haren aan te maken. Er vallen alleen haren versneld uit die toch al in de rustfase zaten, niet meer.
Ik heb in die eerste maanden Topik gebruikt ter camouflage, dat gaf me wat meer zekerheid. Nu heb ik mijn haar weer helemaal terug.

Je kunt gewoon 1 ml gebruiken, en verspreid op de hoofdhuid druppelen. je hoeft niet de hele hoofdhuid nat te maken.

Succes!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2007, 14:25   #6
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ja, ik weet het, het is voor niemand leuk, maar bij een vrouw is het toch abnormaler he.
ik lees nu ook dat wanneer je stopt met minox dat de kaalheid terug naar de toestand voor de behandeling gaat. ik heb vroeger al eens minox gebruikt maar op de kale plekken die ik toen had, met succes, maar mss is het dan terug beginnen uitvallen doordat ik ermee gestopt ben.
groetjes!
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Monique3 in Intiem Lies86 Boeken en artikelen 14 3 juli 2009 17:38
Minoxidil van Dr. Lee Xandrox werkt niet? Alain Medicijnen/haargroeimiddelen 13 22 oktober 2005 12:47
Bush of Kerry? Tiuri Van alles en nog wat... 34 9 oktober 2004 11:23
scheren? Saar AA - Algemeen 27 21 juni 2004 11:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.