Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 augustus 2020, 19:35   #1
Haarklaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2020
Berichten: 2
Geslacht:
Exclamation Scheren donorgebied na HT?

Hallo, ik lees veel wisselende informatie wat betreft de nazorg van een HT.

Ik heb 5 weken geleden een HT bij Hairworld Istanbul ondergaan (3850 grafts). De groei en het herstel loopt allemaal goed. Bovenop mijn hoofd is het nu in de fase van uitvallen (week 5) waardoor ik echt voor schut loop met van die lange haren aan de zijkanten en achterkant. HWI adviseert dat je gedurende 6 maanden niet het tondeuse mag gebruiken voor het donorgebied, maar met de schaar kan ik om de 3 dagen wel terug naar de kapper gaan. Ik lees bij andere klinieken dat je na 4-6 weken alweer het donorgebied mag scheren.

Mijn vraag aan jullie die ervaring hebben, na hoeveel weken hebben jullie de zijkant en achterkant opgeschoren en weten jullie de reden waarom het pas na 6 maanden zou mogen?
Haarklaar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 20:24   #2
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarklaar Bekijk bericht
Hallo, ik lees veel wisselende informatie wat betreft de nazorg van een HT.

Ik heb 5 weken geleden een HT bij Hairworld Istanbul ondergaan (3850 grafts). De groei en het herstel loopt allemaal goed. Bovenop mijn hoofd is het nu in de fase van uitvallen (week 5) waardoor ik echt voor schut loop met van die lange haren aan de zijkanten en achterkant. HWI adviseert dat je gedurende 6 maanden niet het tondeuse mag gebruiken voor het donorgebied, maar met de schaar kan ik om de 3 dagen wel terug naar de kapper gaan. Ik lees bij andere klinieken dat je na 4-6 weken alweer het donorgebied mag scheren.

Mijn vraag aan jullie die ervaring hebben, na hoeveel weken hebben jullie de zijkant en achterkant opgeschoren en weten jullie de reden waarom het pas na 6 maanden zou mogen?
Ik heb het een week geleden (23 juni behandeld) alweer wat bijgewerkt met de tondeuse. Mag ook gewoon van de kliniek. Ik begrijp niet waarom je daarmee zo lang zou moeten wachten. Het is niet dat je door tondeuse gebruik de grafts er weer uit kan trekken of kunt beschadigen dus ik heb echt geen idee waarom ze 6 maanden zeggen. Ik zou het aan de kliniek vragen. Ik ben benieuwd wat ze dan zeggen. Als je bijvoorbeeld op de site van kliniek Veldhoven kijkt geven ze daar aan dat je na 2 weken alweer een tondeuse kunt gebruiken.

Laatst gewijzigd door Mikeye; 6 augustus 2020 om 20:27
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 20:32   #3
Haarklaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2020
Berichten: 2
Geslacht:
Ja ik snap ook echt niet waarom HWI zo lang adviseert, ik zal de kliniek even mailen. En ik lees dat bijna alle andere klinieken het veel eerder mogelijk is.

Welke kliniek ben jij zelf geweest?
Haarklaar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 21:45   #4
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarklaar Bekijk bericht
Ja ik snap ook echt niet waarom HWI zo lang adviseert, ik zal de kliniek even mailen. En ik lees dat bijna alle andere klinieken het veel eerder mogelijk is.

Welke kliniek ben jij zelf geweest?
Ik ben bij Transhair geweest, ik zal over een tijdje wat voortgang foto's posten al was mijn ingreep nogal beperkt dus niet echt spectaculair.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2020, 20:58   #5
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Ik ben vandaag op maand-controle geweest (4 juli behandeld) en heb vandaag alles op standje 2 geschoren met de tondeuse. Ik hoorde van de kliniek na 4 weken donorgebied en na 6 weken alles.

Vindt het zo voor schut staan als ik het niet doe. En zo wordt alles mooi 1 lengte. Dat blijf ik de komende 2-3 maanden wel doen, denk ik.
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2020, 10:58   #6
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchrobh Bekijk bericht
Ik ben vandaag op maand-controle geweest (4 juli behandeld) en heb vandaag alles op standje 2 geschoren met de tondeuse. Ik hoorde van de kliniek na 4 weken donorgebied en na 6 weken alles.

Vindt het zo voor schut staan als ik het niet doe. En zo wordt alles mooi 1 lengte. Dat blijf ik de komende 2-3 maanden wel doen, denk ik.
Precies dat, vind ik eigenlijk mooi meegenomen van een transplantatie. Ik houd nu mooi opzij en achter bij en laat het bovenop en voor langer worden. Hoef een eeuwigheid niet naar de kapper op deze manier, win win
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2020, 17:15   #7
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Hoef een eeuwigheid niet naar de kapper op deze manier, win win

Precies, toch wel jammer van het geld straks als we het zo laten haha
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie, hwi, nazorg, scheren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.