Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 december 2016, 21:05   #1
Anonimoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2013
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 65
Geslacht:
Mijn ervaringen met verschillende klinieken(consults)

Ik wil hier kort neerzetten hoe ik verschillende klinieken/consults ervaren heb. Doe met deze informatie wat je zelf wilt .
Er komt binnenkort ook een topic over de behandeling en resultaat. Daarin link ik dan naar deze thread zodat het niet een te grote vlak tekst word.


Eerste email naar Esteworld is inmiddels langer dan 3 jaar geleden. Ik ben nu 21. Uiteraard toen veels te jong (nu ook, maar ik geef ze geen keus*).
Ook heb ik in die periode op Haarweb een thread geopend over hoe ik aan het geld kan komen voor een transplantatie.

Ik kreeg (o.a.) als advies te beginnen aan finasteride en minox (en spijt dat ik dat toen niet gedaan heb). Geld voor een haartransplantatie zat er niet in. Ik ben toen gaan kijken naar haarwerken en kwam uit bij Tophaar. Die leveren haarwerken in abonnementsvorm waardoor dit een optie was voor een student als ik.
Dit heb ik 2 jaar lang gedragen, en heb nu een opleiding kunnen afronden(had al enkele, niet afgemaakte opleidingen). Mijn huid kan helaas niet tegen de lijm waardoor dit niet DE oplossing is voor mij.
In die 2 jaar heb ik ook genoeg geld kunnen "sparen" (studielening) om nu eindelijk een haartransplantatie te ondergaan.


Eerste keus was weer esteworld, dit omdat ik in nederland gewoon minstens 2-4x zoveel kwijt zou zijn geweest. Iedereen heeft een bepaald budget, en ik vind dat mensen die toch per se naar nederland willen gaan in veel gevallen genoegen (moeten) nemen met een kleinere behandeling.
Dit vind ik sterk ten koste gaan van het resultaat. Zolang je geen budget hebt van minimaal 6000,- ben je beter af in turkije, uitzonderingen daargelaten.

Esteworld reageerde in eerste instantie niet op mijn e-mail met de vraag om een consult (geen idee hoe/waarom), waardoor ik toen ben gaan verder kijken.


---Hairworld Istanbul,
Eerst volgende kliniek wat ik geprobeerd heb was Hairworld Istanbul. Consult gehad op kantoor in Oss allemaal prima verlopen.

verkooppraatje te horen gekregen over circulair treatment. Was daarna opzich wel geïnteresseerd, vooral vanwege de garantie die je daarbij krijgt.
Kreeg te horen dat ik beter snel akkoord kon gaan omdat het vanwege ramadan goedkoper zou zijn, redenering ontgaat mij. Maar ik zat op dat moment nog druk in mijn studie/eindstage. Dus kon daar niet mee akkoord gaan.

En omdat ik oorspronkelijk alleen interesse had in een normale Haartransplantatie en daar dan ook mijn budget naar toe heb gewerkt. was voor mij die 1500,- extra voor CT wel een probleem.

Heb het er met hun over gehad waardoor er uiteindelijk verschillende voorstellen zijn gedaan. Elke keer met de melding dat het eenmalige offer is, maar telkens werd de aanbieding toch beter. optie's als 'low budget dagen' of gebruik mogen maken van foto's voor consults of facebook. Als laatste aanbieding kreeg ik een bedrag waar ik eigenlijk mee akkoord zou zijn gegaan.
Was het niet dat ik de aanbieding om 19:30 kreeg en ik diezelfde dag nog akkoord moest geven. Dat terwijl mijn ouders die avond weg waren.
Heb daarop gezegd dat mijn ouders nu niet thuis zijn en dat ik niet ben van de "tijdelijke" aanbiedingen en graag nog tot minimaal morgen bedenktijd heb.
Dit was geen optie en was tevens mijn laatste contact met Hairworld.



Daarna opzoek gegaan naar verschillende klinieken in het buitenland/turkije.


---Estepera
Ik kreeg 3 jaar geleden een prive bericht van iemand die naar Estepera wou gaan. Daar heb ik ook contact mee opgenomen. En de persoon van privé bericht ook aangesproken. (Die vertelde me uiteindelijk toch terug naar esteworld te zijn gegaan (want hij had garantie))
Prijs was verder prima 2000,- ongeveer.
Probleem van deze kliniek is dat ze Priorin aanbevelen na de operatie, wat onzin product is. Ook vond ik hun manier van communiceren en beantwoorden van vragen niet prettig. En reviews alleen te vinden op Whatclinic.com wat waarschijnlijk voornamelijk bestaat uit nep reviews.

---Fue Hairline Clinic
Wordt gezien als "beste"(?) op HairlossTalk. Vroeg 5400,- voor 2000 grafst. Dat word mij te duur.

---Cosmedica
Cosmedica heb ik gevonden door op website van ISHRS.org te zoeken naar doktors in turkije en eerste de beste gepakt. (ISHRS is website zonder onzin, ik raad aan om kijkje te nemen.)
Dat was DR Acar van Cosmedica. Opzich prima site/contact/prijs. Echter word er veel gelinkt naar Whatclinic.com.
Bij whatclinic.com kan de kliniek gewoon slechte review's verwijderen zodra ze die niet bevallen.
Volgens mij was ik ook van mening dat veel reviews nep waren (steeds dezelfde manier van schrijven), al weet ik dit niet meer zeker

Bij Cosmedica werkt ook DR cinik. En ik vind daar te veel nep reviews over. Ook op dit forum vind ik ze allemaal FAKE.

---Trancest
Is zeer goedkoop, 1700,-. Moest wel 1 maand van te voren stoppen met minoxidil (onzin(?)), ze zeiden dat ze 60-70 grafst per cm2 konden plaatsen (meer onzin(?)) en ze spreken slecht engels. Verder kwam ik een negatieve bericht tegen op youtube waarna ik opzoek ben gegaan naar die persoon en vervolgens op snapchat heb aangesproken. Hij zei dat ie slechte ervaringen mee had en dat meer mensen die persoon een bericht hebben gestuurd dat hun ook slechte ervaringen hadden. Plus alles word uitgevoerd in een kantoor achtige ruimte als ik het me goed herinner volgens reviews.


---Transhair Vlijmen(nederland)
Hier ben ik geweest op de open dag, Prima verhaal aan gehoord, net kliniek, weinig onzin gehoord (behalve dat geen enkele shampoo zou werken helpen terwijl ketoconazol toch echt bewezen is(?))
Probleem van deze kliniek is dat ze mij te jong vinden en daarom niet veel grafst durven te verplaatsen ivm de toekomst. Verder vonden ze het heel eng dat ik op mijn leeftijd aan de dutasteride 0,5mg zit.
Ze zijn groot fan van de FUT methode, Wat opzich een prima methode is voor mensen die vanwege beroep absoluut niet geschoren mogen worden of bij vrouwen. Maar bij Transhair willen ze dit bij iedereen toepassen.
Ook zeide ze dat ze maar 25 grafst per cm2 kunnen plaatsen, wat ik zeeer laag vind..
(het gevoel wat ik heb bij deze kliniek heb is dat mensen vaak voor tweede keer terug (moeten) komen, Kan dit gevoel niet echt goed onderbouwen)




---Esteworld
Dit is de kliniek waar ik morgen voor in de vliegtuig stap. Eerste contact was 3 jaar geleden, toen wou ik al gewoon betaalbare kliniek met ervaringen en reviews van nederlanders.
Contact in e-mail is uiteindelijk prima verlopen. Op vragen word geantwoord. Weinig onzin.
Ze wilde mij niet opereren vanwege mijn leeftijd.
Ik heb ze geen keus gegeven door simpelweg te zeggen dat als Esteworld mij niet wilt opereren ik simpelweg naar een andere kliniek ga die dat wel wilt doen. En dat ik daar eigenlijk weinig zin in heb.
Fijne van Esteworld is dat ze ook garantie geven zonder daar per se een extra bijproduct te hoeven kopen.
Ze wilde mij in eerste instantie ook niet opereren zonder ACELL, omdat ik nog niet begonnen was aan finasteride/dutasteride.
Ik moest of 7 maanden aan de fina of ACELL nemen. Maar ACELL is mij gewoon veels te duur. Daar moet je zelf maar gaan bepalen of je dat wilt of niet.
Aangezien 7 maanden wachten absoluut geen optie was (heb 1 schooljaar vrij genomen voor deze operatie, 7 maanden wachten maakt dat dan een te lange "vrije" periode)
Toch operatie kunnen inplannen, weliswaar onder bepaalde voorwaardes.

Binnenkort open ik een thread met before and after foto's, en dan om de zoveel tijd een update.
__________________
2014-2016 haarwerk eindhoven,
25-10-16 minoxidil,
25-10-16 Piroctone Olamine shampoo,
02-11-16 dutastride
28-06-17 2200 grafst, Kliniek Veldhoven

Laatst gewijzigd door Anonimoes; 6 december 2016 om 22:12
Anonimoes is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2016, 21:54   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Een van de beste reviews die ik de laatste tijd gelezen heb. Duidelijk omschreven waarom je wel of niet voor een kliniek koos. Soms kies je ook uit gevoel. Het gevoel dat je wordt gedwongen om direct te kiezen (vanwege zogenaamde kortingen), dat zou bij mij ook een afknapper zijn. Ik ben geen voorstander van de FUT-methode, tenzij je daar bewust voor kiest, maar wel chapeau voor Transhair dat ze een standpunt innemen m.b.t. je leeftijd en het eventuele doorzetten van je kaalheid.

Succes bij Esteworld.
Henk is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Labels
cosmedica, dr cinik, estepera, esteworld, hairworld, review, review consult, trancest, transhair

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.