Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren

Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 oktober 2020, 21:57   #871
zyzzalive
HaarWeb lid

Geslacht:
Kun je RU combineren met orale fina? Dan ga ik maar eens een gokje wagen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2020, 22:18   #872
PJKG
HaarWeb lid

Geslacht:
Ben wel benieuwd. Ga je dan de pre-made solution kopen of de poeder kopen en het mixen? Laatstgenoemde is denk ik minder prijzig. Maar dan is het nog de vraag welk vehicle het beste is om het in te mixen.
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR, NT (01-2019), en Nizoral shampoo met Biotin OGX Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex incl. Biotine, IJzer, Zink en Magnesium afwisselend met Foligain tablets (05-2020)
- Microneedling: 1x per week Dr. Pen Ultima A6 (09-2020)
- Olie: Castorolie, oraal, 1ml per dag (08-2020)

Gestopt:
- Kirkland 5% Minoxidil Lotion (02-2019 - 05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2020, 19:47   #873
Stefkampen
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Fijn voor je! Gebruik je de topical van actifollic of mix je het zelf? Ik ga op korte termijn toch ook maar starten. Combi van duta en Ru wordt het dan voor mij
Ik gebruik de pre made oplossing. RU + duta/fina is echt de perfecte combi
Stefkampen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2020, 00:17   #874
Mighty
HaarWeb lid

Geslacht:
Ik kan niet begrijpen waarom mensen hier eerder RU proberen dan finasteride, met het argument dat het minder bijwerkingen geeft. Er geen data beschikbaar over het effect van RU op mensen. Sterker nog, de trial is gecancelled. Dit zou kunnen wijzen op ernstige bijwerkingen,

Anekdotisch wordt er vaker gesproken over hartklachten. Ook voor de mensen die geen klachten ervaren op het moment: dus jullie vinden gezondheids resico's mbt bijvoorbeeld het hart minder belangrijk dan het behouden van haar?
Mighty is offline   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 16:20   #875
Ssg92
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mighty Bekijk bericht
Ik kan niet begrijpen waarom mensen hier eerder RU proberen dan finasteride, met het argument dat het minder bijwerkingen geeft. Er geen data beschikbaar over het effect van RU op mensen. Sterker nog, de trial is gecancelled. Dit zou kunnen wijzen op ernstige bijwerkingen,

Anekdotisch wordt er vaker gesproken over hartklachten. Ook voor de mensen die geen klachten ervaren op het moment: dus jullie vinden gezondheids resico's mbt bijvoorbeeld het hart minder belangrijk dan het behouden van haar?
De redenen dat RU gecanceld is liggen hem waarschijnlijk in de financiele kant van het verhaal. Finasteride is volgens mij niet eens winstgevend gebleken en als men nu alsnog RU oppakt heeft men al snel niet meer het patent erop, en mag het ook onder een generieke naam uitgebracht worden. Klinisch onderzoek is daarbij erg duur, en met finasteride, dutasteride en CB-03-01 is er ook veel competitie op de markt.

Het voordeel van RU58841 is dat het niet je hormoonhuishouding op de schop neemt. Fin verlaagt je DHT tot 70% terwijl dat toch functies in het lichaam heeft, en verhoogt je test en e2 met zo'n 15%. Dat is toch een behoorlijk invasief medicijn.

Of RU58841 hartklachten geeft, dat zou misschien bij sommige mensen kunnen, maar in die gevallen kun je er gewoon mee stoppen. Ik heb zelf nergens last van.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anti-androgeen, ru58841

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten