Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 augustus 2003, 00:52   #1
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
TTM'ers met slaapproblemen?

Hallo allemaal,

Wat ik me afvroeg, er schijnt misschien een verband te zijn met serotonine schommelingen in de hersenen. Kan het dan zijn dat je melotonine peil soms ook overstuur is? Ik ben nl een extreem avondmens, als je mij mijn gang laat gaan slaap ik niet voor 02.00 en smorgens opstaan lukt me al helemaal niet. Als ik melatonine pillen slik dan gaat het wel iets beter.

Zijn er toevallig meer TTM'ers die slaapproblemen hebben?

Groetjes Sylvana
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2003, 08:17   #2
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
absoluut geen probleem

Sylvana,

Ik ga het liefst zo vroeg mogelijk naar bed en kom er zo laat mogelijk weer uit en als het kan, doe ik ook nog een middagdutje!!! (echt waar..)

Ernestina
ernestina is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2003, 10:51   #3
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Nee, ik ook niet.

Enkel als ik me extreem opdraai die avond of er iets spannends gaat gebeuren de volgende dag of ik gewoon te laat (lees: vroeg 's morgens) in mijn bed duiken, kan ik al wel eens slaapproblemen hebben, maar daar blijft het dan ook bij.

De momenten dat ik aan slapeloosheid lijdt, kan wel nefast werken voor mijn ttm...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2003, 19:41   #4
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan sylvana.

Hoi Sylvana, ik heb vroeger heel erge last gehad van slapeloosheid, en het toeval wilde, of misschien was het geen toeval, dat ik toen ook erge last had van ttm.
Doordat ik niet in slaap kon komen, lag ik er voor de ttm onder de juiste omstandigheden bij, liggend in bed, geen afleiding,verveling, mezelf onder druk zettend om in slaap te komen. Ja....dan gaat het wel okee voor ttm.
Ik heb toen van alles geprobeerd, van warme melk tot homeopatische pilletjes om maar snel in slaap te vallen.
En als ik dan eenmaal sliep dan had ik niet zoveel slaap nodig. Tegenwoordig vind ik het fijn om te kunnen gaan slapen en het liefst slaap ik 8,5 uur om me fit te voelen.
Maar of dat er in de nabije toekomst in zit weet ik niet.....:-)

groeten van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2003, 20:24   #5
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hoi Sylvana en andere wakkerliggers

Slecht slapen heeft volgens mij niet rechtstreeks te maken met ttm, ik ben een ochtendmens, ga vroeg slapen en ben vroeg wakker. Het is inderdaad wel zo als men weinig geslapen heeft dat men minder aandachtig is en vlug in ttm trance geraakt.
Laten we met zijn allen lekker veel slapen, het is deugddoend en goed voor het "haar"!!!

Slaap lekker,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2003, 22:25   #6
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Sylvana,

Ik ga me aansluiten bij Ernestina, Ik zou b.w.v.s. het liefst 'altijd' slapen , maar goed dan mis je zoveel he .
Wel herken ik nog de tijden dat ik naar bed ging, de slaap niet kon vatten en zo uren lag te plukken en dan weer in paniek uit bed (klaarwakker!!) om te kijken in de spiegel naar de toegebrachte schade. Vreselijk vond ik dat!! Gelukkig lijkt het nu verleden tijd (maar dit durf ik niet te hard te roepen).
En leest er iemand die toch wel regelmatig de eerste tijd in bed pluk, doe handschoenen aan of pleisters om je vingers.
Succes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2003, 11:59   #7
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Voordat de kinderen er waren, was ik een absoluut avondmens. 'S avonds niet in bed te krijgen en er 's ochtends niet uit kunnen komen maar nu moet ik wel op tijd naar bed want anders trek ik het niet?!?!? Ik val als een blok in slaap maar als ik midden in de nacht wakker wordt (vaak door een van de kinderen) kan ik heel moeilijk weer in slaap komen.

gr.
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2003, 21:49   #8
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Hai!

Of slecht slapen met TTM te maken heeft weet ik niet, maar ik heb ook weleens iets opgevangen over serotonine en TTM. Weet er alleen het fijne niet meer van, maar zal dat binnenkort weer eens op gaan zoeken.

Heb even geduld, veel aan m'n hoofd de laatste en komende tijd, maar als ik het weer weet laat ik het hier weten.

Greetz, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2003, 13:17   #9
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Sylvana!

Ik kon als kind altijd al slecht in slaap vallen , deed daar uren over en daar is ook het plukken begonnen.....
Het liefste wilde ik mezelf in slaap lezen , maar dat mocht ik niet en werd daar ook altijd op gecontroleerd en dus regelmatig betrapt.....
Ik was een echt avondmens , werd zelfs pas 's avonds echt wakker en kon 's ochtends nooit mijn bed uitkomen.....
Nu heb ik al 6 jaar een zoon en heb ik mijn hele ritme moeten aanpassen / omdraaien.....
Ik werkte daarvoor in de horeca en als ik 's nachts thuiskwam ging ik nog even lekker schilderen ofzo , maar nu ga ik met de kippen op stok !!
Ik heb nog steeds veel moeite om in slaap te komen , ook al ben ik erg moe
Mijn zoon slaapt nu pas een paar maanden 's nachts door , ik heb dus 6 jaar erg slecht geslapen en dat is funest voor mijn ttm geweest ! Nu gaat het gelukkig beter en merk al dat ik minder ben gaan plukken !
Voor mij is er dan ook duidelijk een verband tussen vermoeidheid en ttm , maar ik ben natuurlijk geen wetenschapper !

Groetjes Ellis !
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2003, 15:21   #10
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hi Fara

Wat je hebt gehoord is dat ttm'ers nu net een teveel toevoer van serotonine in de hersenen hebben. Die serotonine zorgt voor een groot deel voor ons impulsief gedrag. Er zijn medicijnen om die toevoer te regelen zoals bepaalde anti-depressiva maar er is al genoeg gebleken dat die medicijnen voor ttm-afname niet werken. Integendeel bij mij zelfs, ik begon nog meer tics te ontwikkelen.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2003, 17:52   #11
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
thanx Oilily. Zoiets was het inderdaad!!!
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.