Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2012, 00:09   #1
W199
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 8
HT overweging 19 jaar

Hey ik had een vraagje, Ik zit op een erg jonge leeftijd (19 jaar) maar zit heel erg met me haar.

het is een best rare situatie want het begint precies op het midden een dunner wordende voorkant.. terwijl de andere helft volop blijft groeien en eigenlijk geen teken is van een kalend proces (ik zal een foto plaatsen als er vraag naar is)

Ik heb nog geen finasteride gebruikt ( ben het overigens wel van plan) maar ik wil toch een ht gaan nemen, want ik wou eerst al een strakkere voorlijn en minder inhammen toen het nog niet kalende was, maar nu het ook kalende word zit er voor mij geen andere optie meer op.. het is echt een obsessie voor mij al meerdere jaren.

nou ben ik via via, een kliniek ook uit istanbul tegengekomen en ben ook bij mensen in oss op een soort gesprek geweest die een tussenpersoon waren, hebben fotos genomen en met de doktor in turkije overlegt alleen 1 ding.

hij raad mij +\- 4000 grafts aan voor het resultaat wat ik zou willen hebben ( een strakkere haarlijn voor,opvulling in het midden en een klein stukje contour aan de zijkant. dit allemaal voor 2600 euro.

nou zag ik de prijzen van medical travel service en en nog wat bedrijven die het aanbieden en dan scheelt het tog al gauw zo een 3000 euro.. wat ik zelf eigenlijk veel teveel vind..

ik kreeg als argument dat er verder geen tussenpersonen tussen zaten die er winst op proberen te maken doordat hij de mensen in turkije direct kent en wat kleine dingen zoals geen 5 sterren hotel, goedkoper vliegticket enz. overigens wel een goeie behandeling met begeleiding maar dan alsnog vind ik het prijsverschil erg veel.

wat is jullie mening hierover en zijn er misschien tips die ik kan gebruiken aangezien ik ook nog maar 19 jaar ben.

alvast bedankt.
W199 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2012, 10:04   #2
chopper69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 77
Als 19jarige zal ik heel erg oppassen met een HT.
Verstandig is om eerst te kijken of de medicijnen zoals finasteride aanslaan. Daarna kan je een Ht overwegen, al ben je dan nog jong.

Mocht je nu voor een Ht gaan en je voorkant laten opvullen en je kaalheid vordert verder, wat heel erg aannemelijk is omdat je nog zo jong bent, dan zit je met nieuw getransplanteerde haren aan de voorkant en dan wordt het daarachter weer kaal. Dan zal je er naar mijn mening nog meer mee gaan zitten en gedwongen worden om weer een Ht te ondergaan. Dit proces zal zich dan herhalen tot dat je donor gebied uitgeput is.

Tuurlijk zijn je foto's belangrijk, maar ik zal dit eigenlijk op voorhand al niet aanraden. Ik neem aan dat de mensen waarbij je offerte hebt aangevraagd je hier ook op hebben gewezen. Op jou leeftijd is de enige juiste oplossing eerst starten met medicijnen en dan verder kijken.
chopper69 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2012, 10:13   #3
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Bezint eer ge begint.
Ik kan niet zien hoe je situatie nu is, maar ik zou zeker niet zomaar een ht doen - en al helemaal niet op je 19e - zonder dat je weet wat het allemaal gaat betekenen. Ook vind ik de inschatting van 4000 grafts ronduit uit de lucht gegrepen. Het is echt heel veel ... En kan je donor het wel aan straks als ook de achterkant gedaan zou moeten worden?

Maar, ten eerste je leeftijd, je weet niet hoe je verder gaat kalen. Voor je het weet is het dweilen met de kraan open. Ik zou dus altijd wachten totdat je enigszins een idee hebt wat je kalingspatroon zal zijn. Dan kun je veel beter een 'plan van aanpak' maken.

Ten tweede, ik zou eerst middelen zoals finasteride (als je daar verder geen bezwaren tegen hebt) en minoxidil proberen. Zeker als je nog niet heel erg kalend bent kan dit een heel goed resultaat geven en je kaling behoorlijk lang uitstellen. Tegen je 30e kun je dan kijken hoe de situatie is en eventueel een ht overwegen.

Een ht is tegenwoordig erg toegankelijk, maar het blijft een serieuze ingreep. En ook al wil je het per se doorzetten, laat je niet zomaar overhalen door de eerste de beste. Doe uitgebreid je huiswerk en ga minimaal 2 a 3 klinieken langs (niet alleen in Turkije)! Maar zoals ik al zei, begin eerst met de goedkopere en zeker effectieve oplossing: medicatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W199 Bekijk bericht
Hey ik had een vraagje, Ik zit op een erg jonge leeftijd (19 jaar) maar zit heel erg met me haar.

het is een best rare situatie want het begint precies op het midden een dunner wordende voorkant.. terwijl de andere helft volop blijft groeien en eigenlijk geen teken is van een kalend proces (ik zal een foto plaatsen als er vraag naar is)

Ik heb nog geen finasteride gebruikt ( ben het overigens wel van plan) maar ik wil toch een ht gaan nemen, want ik wou eerst al een strakkere voorlijn en minder inhammen toen het nog niet kalende was, maar nu het ook kalende word zit er voor mij geen andere optie meer op.. het is echt een obsessie voor mij al meerdere jaren.

nou ben ik via via, een kliniek ook uit istanbul tegengekomen en ben ook bij mensen in oss op een soort gesprek geweest die een tussenpersoon waren, hebben fotos genomen en met de doktor in turkije overlegt alleen 1 ding.

hij raad mij +\- 4000 grafts aan voor het resultaat wat ik zou willen hebben ( een strakkere haarlijn voor,opvulling in het midden en een klein stukje contour aan de zijkant. dit allemaal voor 2600 euro.

nou zag ik de prijzen van medical travel service en en nog wat bedrijven die het aanbieden en dan scheelt het tog al gauw zo een 3000 euro.. wat ik zelf eigenlijk veel teveel vind..

ik kreeg als argument dat er verder geen tussenpersonen tussen zaten die er winst op proberen te maken doordat hij de mensen in turkije direct kent en wat kleine dingen zoals geen 5 sterren hotel, goedkoper vliegticket enz. overigens wel een goeie behandeling met begeleiding maar dan alsnog vind ik het prijsverschil erg veel.

wat is jullie mening hierover en zijn er misschien tips die ik kan gebruiken aangezien ik ook nog maar 19 jaar ben.

alvast bedankt.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2012, 17:32   #4
W199
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 8
Nja stel al zou ik beginnen met finasteride en het zou het remmen of misschien zelfs een klein beetje her groei veranderd het nog steeds mijn obsessie,irritatie en ja hoe zal ik het noemen het minderwaardigheids- complex die ik ervan over hou niet. ik gebruik al elke dag toppik want zonder toppik zou ik al niet meer over straat durven. en ja met toppik zie je nu nog niet dat het kalend is, alleen ja ondanks het een goeie camouflage is na een tijdje word het erg vervelend.

dus ja in principe heb ik niks te verliezen en zou ik over een paar jaar weer een ht moeten ondergaan zou ik daar bereid toe zijn, en ik heb nog even goed gekeken de 4000 grafts is veel te hoog gegrepen en kwam waarschijnlijk door een voorbeeld die ik meegaf met iemand met een hele mooie haarlijn en ook qua dikte.

Nou wil ik wel graag naar wat consults in nederland om goed van alles op de hoogte gesteld te kunnen worden en waar ik het goed aan een arts kan uitleggen wat ik ongeveer wil enz. dus hebben jullie klinieken die jullie mij zouden aanraden of zelf een goeie ervaring mee hebben gehad.

alvast bedankt
W199 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2012, 18:02   #5
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W199 Bekijk bericht
Nja stel al zou ik beginnen met finasteride en het zou het remmen of misschien zelfs een klein beetje her groei veranderd het nog steeds mijn obsessie,irritatie en ja hoe zal ik het noemen het minderwaardigheids- complex die ik ervan over hou niet.
Nee begrijpelijk maar je gebruikt het om je haaruitval te minderen. Dat is toch wel een must voor een kalend iemand die 19 jaar oud is.

Dat je uiteindelijk niet tevreden bent met de huidige situatie en dat medicijnen niet (veel) zal veranderen is duidelijk. Maar er zal ook niks veranderen als je nu een haartransplantatie doet en alles gaat vrolijk verder. Je gaat er als een freak uitzien (in veel gevallen).

Ik zou overigens een paar foto's plaatsen, want dat zegt meer dan verhalen.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2012, 18:19   #6
atonba
HaarWeb lid
 
atonba's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2009
Berichten: 80
Geslacht:
Ik zou best es wat foto's willen zien van haartransplantaties die gedaan zijn bij mensen bij wie het kalingsproces erna gewoon keihard is doorgegaan. Ik heb ooit eens vent gezien met voorop een normale haarlijn, en vlak er achter gewoon vrijwel kaal was. Was heel bizar. Ik weet overigens niet of dit vanwege een HT is gekomen die tè vroeg is gedaan.
__________________
----------------------------------------------------------
Sinds maart 2007
Medicijnen: Finasteride (kwart pilletje per dag ad 5 mg)
Topical: Minoxidil 5% 2 maal daags

Sinds juni 2011

Shampoo: Nizoral, Ketoconazole 20mg/g (3 maal per week)
Shampoo: Schwarzkopf Activ M (2 maal per week)

14 december 2010
1e HT Fue bij HSI: 800 grafts (haarlijn verlaagd)

23 december 2011

2e HT Fue bij Medi-Kliniek: 2000 grafts (verdichting frontaal gebied)

Sinds juli 2012
om de dag, 21 minuten onder de laserhelm 'Oaze'
atonba is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2012, 21:20   #7
geisha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 125
Heb ook al zo iemand gezien bij de kapper.
nu is zijn haar op 1 millimeter ofzo maar de kapper zei dat hij wel de lidtekentjes ziet inplantatie zone en dat hij geluk heeft dat die klant groot is dan valt het weinig mensen op.
geisha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2012, 22:31   #8
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Zonder stabilisatie van de haaruitval, ga je weinig plezier hebben van de HT. Daarom zou ik je aanraden om eerst een jaar lang finasteride te gebruiken. Gezien je leeftijd heeft een HT anders ook weinig zin.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2012, 12:52   #9
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W199 Bekijk bericht
Hey ik had een vraagje, Ik zit op een erg jonge leeftijd (19 jaar) maar zit heel erg met me haar.

het is een best rare situatie want het begint precies op het midden een dunner wordende voorkant.. terwijl de andere helft volop blijft groeien en eigenlijk geen teken is van een kalend proces (ik zal een foto plaatsen als er vraag naar is)

Ik heb nog geen finasteride gebruikt ( ben het overigens wel van plan) maar ik wil toch een ht gaan nemen, want ik wou eerst al een strakkere voorlijn en minder inhammen toen het nog niet kalende was, maar nu het ook kalende word zit er voor mij geen andere optie meer op.. het is echt een obsessie voor mij al meerdere jaren.

nou ben ik via via, een kliniek ook uit istanbul tegengekomen en ben ook bij mensen in oss op een soort gesprek geweest die een tussenpersoon waren, hebben fotos genomen en met de doktor in turkije overlegt alleen 1 ding.

hij raad mij +\- 4000 grafts aan voor het resultaat wat ik zou willen hebben ( een strakkere haarlijn voor,opvulling in het midden en een klein stukje contour aan de zijkant. dit allemaal voor 2600 euro.

nou zag ik de prijzen van medical travel service en en nog wat bedrijven die het aanbieden en dan scheelt het tog al gauw zo een 3000 euro.. wat ik zelf eigenlijk veel teveel vind..

ik kreeg als argument dat er verder geen tussenpersonen tussen zaten die er winst op proberen te maken doordat hij de mensen in turkije direct kent en wat kleine dingen zoals geen 5 sterren hotel, goedkoper vliegticket enz. overigens wel een goeie behandeling met begeleiding maar dan alsnog vind ik het prijsverschil erg veel.

wat is jullie mening hierover en zijn er misschien tips die ik kan gebruiken aangezien ik ook nog maar 19 jaar ben.

alvast bedankt.
Beste w199,

ik heb daar maar 1 mening over. Doe het niet op die jonge leeftijd. Heb het ook gedaan bij Laser Aesthetics Haarlem in 2000 op mn 21 ste en bij mij was het totaal mislukt, incl. flink litteken d.m.v. de fut. Bovendien werden mij geen medicijnen voorgeschreven.

In 2009 een FUE laten doen bij pro hair en die was ok, (kun je ook lezen op pagina 16 hoe het daar ging), maar er toch voor gekozen om verder kaal door het leven te gaan en ik moet je zeggen het bevalt me uitstekend. Litteken is al helemaal hersteld, niks roze meer zoals op de foto's van 2009. Af en toe een vraagje over het litteken, maar daar ben ik heel eerlijk in. Zeg gewoon dat het van een (mislukte) haartransplantatie kwam.

Wat ik voor mijn situatie in 2000 had moeten doen is, dat ik eerst had moeten zien hoe een kaalgeschoren hoofd me zou staan, dan had ik dit dure geintje nooit hoeven laten uitvoeren namelijk, want nu vben ik evengoed kaalgeschoren, maar wel met litteken dan en vele duizenden euro's armer.

Je bent vrij om te doen wat je wilt natuurlij, maar dit is mijn mening.

Staan overigens nog meerdere topics van mij op de pagina's van mij, (vin79) met oudere foto's van hoe ik door het leven ging, die staan op pagina 28. Verdiep je er maar goed in.

Succes

Laatst gewijzigd door vin79; 29 maart 2012 om 13:05
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2012, 12:57   #10
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atonba Bekijk bericht
Ik zou best es wat foto's willen zien van haartransplantaties die gedaan zijn bij mensen bij wie het kalingsproces erna gewoon keihard is doorgegaan. Ik heb ooit eens vent gezien met voorop een normale haarlijn, en vlak er achter gewoon vrijwel kaal was. Was heel bizar. Ik weet overigens niet of dit vanwege een HT is gekomen die tè vroeg is gedaan.
Dan moet je ff kijken bij de al wat oudere topics van mij (vin79) op pagina 28.

Dan zie je hoe klote een HT kan mislukken. Voor de duidelijheid, heb heb het over mijn HT van het jaar 2000 bij Laser Aesthetic, niet die van Pro Hair Clinic.

Ga nu kaal door het leven, litteken is niet rood of roze meer en vind het prima zo.

Laatst gewijzigd door vin79; 29 maart 2012 om 13:04
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2012, 13:55   #11
ritchie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Locatie: amsterdam
Berichten: 26
lala

19 is gewoon veel te jong, het beste is denk ik tussen je 25 en 30 ste voor een ht te gaan. het heeft weinig nut als je straks 3000 grafts laat planten en vervolgens tussen je 19-24 de rest uitvalt. Gewoon ff wachten tot je een "stabiele" situatie hebt. Dan kan je het nog altijd doen.
ritchie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2012, 19:24   #12
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door websenior Bekijk bericht
Zonder stabilisatie van de haaruitval, ga je weinig plezier hebben van de HT. Daarom zou ik je aanraden om eerst een jaar lang finasteride te gebruiken. Gezien je leeftijd heeft een HT anders ook weinig zin.
Dit advies hadden ze mij afgelopen jaar in juli ook bij het intake consult bij de bekende haarkliniek in Maastricht gegeven, wat ik dan ook opgevolgt hebt. En ik heb gemerkt dat mijn haaruitval zeker voor 2/3 is afgenomen tot hooguit 30-40 haren per dag) en door de Minox zelfs wat lichte hergroei bij de inhammen en mijn kruin die stabiel is gebleven.

Een HT is effectief, maar doet verder niets aan het verloop van het kalingsproces, dat gaat onderhuids gewoon verder. Medicatie zorgt er in ieder geval voor dat het DHT level minder wordt en dus ook minder haarverlies.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.