Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 24 september 2004, 14:08   #316
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
En aangezien ik een van de eerste was die met keto begon op dit forum, en ik nog geen drie maanden bezig ben, denk ik dat het hier voor iedereen te vroeg is om keto te beoordelen.

Mijn advies: als je geen bijwerkingen ervaart met keto: VOORAL DOORGAAN!
Ehm, het spijt me, Laurensj, maar er zijn op dit forum posts van bijna 2 jaar geleden van mensen die Rooscure gebruiken tegen AGA...
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 14:11   #317
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
Ehm, het spijt me, Laurensj, maar er zijn op dit forum posts van bijna 2 jaar geleden van mensen die Rooscure gebruiken tegen AGA...
die posts kunnen er wel zijn, maar er zijn geen actieve leden meer in ieder geval die het al zo lang gebruiken. De keto-revival stamt vanaf het begin van deze thread (9 juli), daarvoor gebruikte nagenoeg niemand het hier (DHTkiller, die mij de tip gaf, daargelaten).
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 14:30   #318
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
die posts kunnen er wel zijn, maar er zijn geen actieve leden meer in ieder geval die het al zo lang gebruiken. De keto-revival stamt vanaf het begin van deze thread (9 juli), daarvoor gebruikte nagenoeg niemand het hier (DHTkiller, die mij de tip gaf, daargelaten).
hm, ik gebruik het vanaf februari, maar goed, inderdaad, uitzonderingen daargelaten was het een beetje op een laag pitje kopen te staan,het rooscure gebruik.
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 14:31   #319
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
hm, ik gebruik het vanaf februari, maar goed, inderdaad, uitzonderingen daargelaten was het een beetje op een laag pitje kopen te staan,het rooscure gebruik.
vanaf februari.... da's ongeveer 7 maanden! heb jij t idee dat je er al baat bij hebt?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 14:51   #320
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Beste mensen,
Ik lees dat er een aantal mensen overwegen te stoppen met ketoconazol. Ik vind dit raar omdat je op korte termijn geen resultaten moet verwachten!! Laat ik dat eens wetenschappelijk onderbouwen.

Er zijn tot nu toe twee tamelijk omvangrijke studies gedaan naar ketoconazol en haarverlies:
Als we dan met die laatste studie verder gaan zien we iets interessants. Ze hebben namelijk in die 21 maanden iedere 3 maanden de dikte van de haren gemeten en vergeleken met de placebo-groep. De grafiek in attachment laat het resultaat zien.

De RODE LIJN laat de dikte van de haren zien over 21 maanden bij de groep mensen die WEL ketoconazol gebruikten.
De BLAUWE LIJN laat de dikte van de haren zien over 21 maanden bij de groep mensen die GEEN ketoconazol gebruikten.

Je ziet gigantische verschillen ontstaan. Het haar van de blauwe groep zakt steeds verder af, wordt steeds dunner, terwijl de haren bij de keto-groep steeds dikker worden!

Maar het verschil is pas te zien na 6 tot 9 maanden, en wordt pas echt groot na een jaar tot anderhalf jaar!

Als je dus effect wilt hebben van ketoconazol (en ik ben ervan overtuigd dat dit middel fantastische dingen kan doen) zul je het langer moeten volhouden dan een paar maandjes. En aangezien ik een van de eerste was die met keto begon op dit forum, en ik nog geen drie maanden bezig ben, denk ik dat het hier voor de meesten te vroeg is om keto te beoordelen.

Mijn advies: als je geen bijwerkingen ervaart met keto: VOORAL DOORGAAN!
zijn er mensen die nog meer keto-studies kennen?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg grafiek_ketoconazol.jpg‎ (22,6 KB, 44x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 januari 2005 om 09:41
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 14:54   #321
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
We moeten wel uitkijken met welke conclusies wij trekken hier. Veel mensen gebruiken het een week of vier, klagen dat het niet werkt en stoppen ermee. Daar moeten we ons natuurlijk niet door laten leiden. Ook niet door de mensen die uit frustratie vanwege bijwerkingen Rooscure als onzin afdoen. Ik verbaas mij nog steeds altijd over mensen die verwachten dat je binnen no-time kunt beoordelen of iets wel of niet werkt. Dat kan gewoonweg niet. Het is een proces van maanden. Voor mij werkt Rooscure wel in de zin dat het mij tijdelijk verlost van mijn jeuk. Ik ondervind totaal geen bijwerkingen. Ik ga ermee door, want ik heb goede kans dat ik de resultaten mag verwachten, zoals die door het desbetreffend wetenschappelijk onderzoek zijn gevonden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 14:57   #322
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Een zeer interessante grafiek Laurens. Bedankt! Inderdaad zien we toch zeer duidelijk een groot verschil.

Ik ben overigens bijna door mijn eerste Rooscure supply heen . Ik kan er nog net één wasbeurt mee doen denk ik. De shampoo mag dan wel € 8,- kosten, maar je doet er dan ook enorm lang mee.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 15:11   #323
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Een zeer interessante grafiek Laurens. Bedankt! Inderdaad zien we toch zeer duidelijk een groot verschil.
het is inderdaad een gigantisch verschil, ik had 't nooit verwacht dat het zo goed zou werken! De waarden op de Y-as zijn een beetje moeilijk te interpreteren, ze hebben de diameter met de afstand tot het haarzakje vermenigvuldigd ofzo. In ieder geval verdubbelt deze waarde zich bijna van maand 6 tot 15! Ik vind het een ZALIG idee dat het beste van keto nog op me te wachten ligt
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 24 september 2004 om 15:17
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 15:15   #324
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
het is inderdaad een gigantisch verschil, ik had 't nooit verwacht dat het zo goed zou werken! De waarden op de Y-as zijn een beetje moeilijk te interpreteren, ze hebben de diameter met de afstand tot het haarzakje vermenigvuldigd ofzo. In ieder geval verdubbelt deze waarde zich bijna van maand 6 tot 15! Ik vind het een ZALIG idee dat het beste van keto nog op me te wachten ligt
Ja, inderdaad, ik weet precies hoe je je voelt. En dan te bedenken dat dit een geldig en onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek is geweest. En wat mij ook opvalt. Het is volgens de grafiek niet alleen eens zo, dat mensen met AGA die keto gebruiken dikkere haren krijgen, je ziet zelfs dat gebruikers van keto op die manier dikkere haren krijgen gezien de horizontale basislijn, terwijl de mensen die geen keto gebruiken, steeds verder en verder naar beneden zakken. Met andere woorden: in ieder geval binnen de periode van het onderzoek lijkt het erop dat keto zelfs AGA tegenwerkt wat betreft het dunner worden van het haar.

Mijn God:
Wat zalig!!! !
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 15:34   #325
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
@ laurens, hoe gebruik jij de gel dan, smeer je dat op je inhammen of over een groter oppervlak van je hoofdhuid? Staan in de resultaten van dit onderzoeken of de proefpersonen alleen ketoconazol gebruikten of ook bijvoorbeeld minox ofzo?
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 15:54   #326
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
vanaf februari.... da's ongeveer 7 maanden! heb jij t idee dat je er al baat bij hebt?
hmm, eerlijk gezegd geen idee. Ik begon rond dezelfde tijd met Alopesan en ben denk ik wel een shedding ondergaan, maar dat zal wel door laatstgenoemde zijn. Mijn haar is niet merkbaar dikker geworden, door beide middelen dus nog niet. Wel zie ik sinds een maand vooral bij mijn haargrens veel kortere haren die echt duidelijk doorgroeien dus hopelijk komt mijn haardos van voor de shedding weer terug, maar ik betwijfel ten zeerste of Rooscure gebruik hier iets mee te maken heeft. Heb verder nog steeds haaruitval, als ik gok denk ik grofweg zo'n 75 per dag.

Ik had echter eerst wel last van roos af en toe en dat is volledig over, dus wat dat betreft ; het is een goede anti-roos shampoo ; )

edit : achteraf had ik wel af en toe last van jeuk rond mijn kruin en dat is wel over. Echter mijn kruin is de afgelopen 6 maanden nou niet echt beter geworden ;-(.

Ik lees af en toe dat mensen stoppen omdat de shampoo te agressief zou zijn ; kan het zijn dat rooscure haartuitval erger maakt ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.

Laatst gewijzigd door peter10; 24 september 2004 om 15:57
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 16:03   #327
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik ben net bij de dermatoloog gekrijgen en daarvan heb ik toch wel 1mg finasteride gekregen en hoofdgel die ik 3x per week moet gebruiken. De hoofdgel wordt wel vergoed, fina niet.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 16:04   #328
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
maar ik betwijfel ten zeerste of Rooscure gebruik hier iets mee te maken heeft.
Hoi Peter10, mag ik vragen waarom je dat betwijfeld? De potentie ervan is wetenschappelijk aangetoond? Volgens mij heeft geen Alopesan geen enkele wetenschappelijke backup.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
Ik lees af en toe dat mensen stoppen omdat de shampoo te agressief zou zijn ; kan het zijn dat rooscure haartuitval erger maakt ?
Als je niet tegen Rooscure (keto) kunt, dan zou het inderdaad voor haaruitval kunnen zorgen, denk ik. Maar dan als gevolg van overgevoeligheid of allergische reactie. Sommige medicijnen zorgen ook voor haaruitval. Maar dat is dan slechts tijdelijke haaruitval. Bij het staken van de behandeling komt het haar weer terug. Rooscure zal AGA dus niet bevorderen als het zou zorgen voor meer haaruitval. Dat is dan een andere vorm van haaruitval als gevolg van een agressieve reactie.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 16:06   #329
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
edit : achteraf had ik wel af en toe last van jeuk rond mijn kruin en dat is wel over. Echter mijn kruin is de afgelopen 6 maanden nou niet echt beter geworden ;-(.
Ik zou zeggen, Peter, ga door . Gezien de grafiek is 6 maanden nog niets. Je ziet aan de grafiek dat het na 9 maanden opeens een enorme verbetering geeft. Houd moed .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 16:09   #330
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcsnip
@ laurens, hoe gebruik jij de gel dan, smeer je dat op je inhammen of over een groter oppervlak van je hoofdhuid? Staan in de resultaten van dit onderzoeken of de proefpersonen alleen ketoconazol gebruikten of ook bijvoorbeeld minox ofzo?
de proefpersonen uit het onderzoek gebruikten ALLEEN KETO, dat staat er expliciet bij.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.