Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 mei 2008, 14:11   #1
Boreas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: belgium
Berichten: 26
Ik zou graag advies willen krijgen !!

Goedemiddag allemaal,

Ik ben niet de actiefste lid van dit forum maar aangezien ik last heb van haaruitval lees ik wel regelmatig interessante discussies en heb veel aan alle informatie die op dit forum staan !!

Ik ben 24 jaar en merk dat mijn haar steeds sneller uitvalt en daarom ben ik ook dankzij dit forum met Minoxidil 5% begonnen. Ik gebruik het inmiddels 3 maanden en er zie dat mijn inhammen en kruin stabieler worden en er zelfs weer nieuw haar gaat groeien! Heel erg fijn maar ik weet dat je niet te vroeg moet juichen en dat je al erg blij mag zijn als je haar stabiel blijft.

Daarnaast heb ik ook last van beharing op mijn rug. Het is gelukkig niet extreem maar ik wil daarvoor wel een laserbehandeling ondergaan

Mijn vraag: Een haartransplantatie is nog steeds een serieuze optie voor mij in de toekomst. Ik heb wel eens gelezen dat je ook haar dat op je rug groeit kunt gebruiken voor een haartransplantatie. Als ik het haar op mijn rug bekijk lijkt het mij niet zo’n gek idee omdat het precies het zelfde haar is.

Ik zou graag advies van jullie willen krijgen of dit mogelijk is of dat ik zonder zorgen die laserbehandeling voor mijn rug kan ondergaan.

Alvast bedankt,

Boreas
Boreas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2008, 14:15   #2
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Voor zover ik weet is het gewoon mogelijk om "bodyhair" te gebruiken voor transplantatie naar het hoofd. Op de site van Aesthetic Clinics staat zelfs een prijs vermeld voor bodyhair transplantatie.

Ik weet niet in hoeverre je de kleine littekentjes die hierdoor ontstaan zult blijven zien. Het is natuurlijk een soort FUE. Maar bij een FUE met hoofdhaar bedekken andere haren de littekentjes die hierdoor ontstaan. Die littekentjes zijn natuurlijk maar heel klein maar ik zou hier wel navraag naar doen als je het serieus overweegt.

Heb je finasteride (1mg/dag) al geprobeerd? Dat lijkt me de moeite van het proberen zeker waard.


Succes!
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2008, 16:52   #3
Boreas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: belgium
Berichten: 26
Ik zal die site eens goed bekijken. Het is voor mij gewoon belangrijk om te weten of het de moeite is of niet. Als ik natuurlijk die laserbehandeling op mijn rug heb gedaan is natuurlijk over en uit met dat bodyhair....

Ik ben bij de Dermatoloog geweest voor mijn haaruitval en de bijwerking van finasteride zijn voor mij iets te heavy en ik heb het er niet voor over om eerlijk te zijn. Minox zal natuurlijk ook geen goed middel zijn maar wel de minste bijwerkingen.

Hoelang gebruik jij het al ? Wat is je mening van Minox ?
Boreas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2008, 17:03   #4
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Denk er wel aan dat verplaatsen van Body Hair pokkeduur is ...€ 4,95,- per graftje ... terwijl de FUE methode € 3,95,- per graft kost ....
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2008, 17:38   #5
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boreas Bekijk bericht
Ik ben bij de Dermatoloog geweest voor mijn haaruitval en de bijwerking van finasteride zijn voor mij iets te heavy en ik heb het er niet voor over om eerlijk te zijn. Minox zal natuurlijk ook geen goed middel zijn maar wel de minste bijwerkingen.
Hoelang gebruik jij het al ? Wat is je mening van Minox ?
Bijwerkingen zijn dingen die kunnen optreden. Ik gebruik finasteride al sinds 2005 en heb helemaal nergens last van. Geen bijwerkingen dus. Je zou ermee kunnen beginnen en als er dan bijwerkingen zijn er alsnog mee stoppen. Een vriend van mij gebruikt het ook en die heeft ook nergens last van.
Ik gebruik geen Minox. Ik vind alleen finasteride wel mooi zat
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2008, 09:40   #6
Boreas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: belgium
Berichten: 26
Jah daar heb je wel gelijk in. Nou het gaat wel goed met Minox dus misschien voor de toekomst !!
Boreas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2008, 12:15   #7
Roell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2008
Berichten: 22
Hoe moet ik me een transplantatie van lichaamshaar voorstellen? Dat is toch een heel ander soort haar (stugger, dikker, korter, krulleriger etc?)
Roell is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2008, 14:27   #8
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roell Bekijk bericht
Hoe moet ik me een transplantatie van lichaamshaar voorstellen? Dat is toch een heel ander soort haar (stugger, dikker, korter, krulleriger etc?)

Een transplantatie met lichaamshaar is er eigenlijk alleen maar voor de opvulling tussen de normale grafts. In de regel maken alleen mensen met een hoge NW en een matig donorgbied hier gebruik van.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2008, 21:40   #9
Boreas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: belgium
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Een transplantatie met lichaamshaar is er eigenlijk alleen maar voor de opvulling tussen de normale grafts. In de regel maken alleen mensen met een hoge NW en een matig donorgbied hier gebruik van.

Ik wel voldoende donorhaar dus ik zou me geen zorgen hoeven te maken als ik dat lichaamshaar weghaal ? Heeft iemand eigenlijk ervaring met transplantatie met lichaamshaar ?
Boreas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2008, 01:40   #10
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boreas Bekijk bericht
Ik wel voldoende donorhaar dus ik zou me geen zorgen hoeven te maken als ik dat lichaamshaar weghaal ? Heeft iemand eigenlijk ervaring met transplantatie met lichaamshaar ?
Ik doelde op je hoofdhaar. Iedere kalende man houdt een haarkrans over en dat is dan het donorgebied. Lichaamshaar kan vervolgens gebruikt worden als opvulling tussen de grafts die overgeplaatst zijn vanuit deze donorzone. Indien je alleen maar lichaamshaar laat transplanteren geeft dit geen natuurgetrouw beeld.


Indien je voldoende donorgebied hebt om een HT te ondergaan, dan zou ik er uberhaupt niet aan beginnen om lichaamshaar op mijn hoofd te laten tranplanteren. Ten eerste is het heel erg duur en daarnaast leent je gewone donorgebied hier zichzelf veel beter voor.

Indien je echt last hebt van deze overbeharing èn voldoende donorgebied over hebt voor een HT, is het misschien verstandiger om eens in de hirsutisme rubriek te gaan kijken. Daar kunnen mensen je tips geven om dit overtollige haar te laten verwijderen. Je kunt je haarprobleem dan oplossen dmv een doorsnee HT en het overtollige haar kun je dan vakkundig laten verwijderen!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2008, 12:23   #11
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Bijwerkingen zijn dingen die kunnen optreden. Ik gebruik finasteride al sinds 2005 en heb helemaal nergens last van. Geen bijwerkingen dus. Je zou ermee kunnen beginnen en als er dan bijwerkingen zijn er alsnog mee stoppen. Een vriend van mij gebruikt het ook en die heeft ook nergens last van.
Ik gebruik geen Minox. Ik vind alleen finasteride wel mooi zat
Hier idem, ook nooit enig greintje last van bijwerkingen gehad. Doch, heb altijd wel in mijn achterhoofd gehouden dat het geen paracetamol is wat je slikt. Misschien dat Boreas hier ook een beetje op doelde.

Wat betreft dat lichaamshaar. Ik zat altijd mijn borsthaar te epileren, maar dat is verleden tijd ! Zijn welliswaar maar 6 haren , maar alles is meegenomen, mocht het toch ooit van pas komen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2008, 15:02   #12
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Wat betreft dat lichaamshaar. Ik zat altijd mijn borsthaar te epileren, maar dat is verleden tijd ! Zijn welliswaar maar 6 haren , maar alles is meegenomen, mocht het toch ooit van pas komen.
Hehehe, indien je maar 6 borstharen hebt kom je sowieso niet in aanmerking om er een te ondergaan. Dit nog los van het feit dat haren altijd terugkomen na het epileren. Ik zou zeggen: epileer rustig verder.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 12 mei 2008 om 15:07
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2008, 23:56   #13
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
[quote=Dundee;166570]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht

Hehe ....ik heb totaal geen buikje ..zelfs niet als ik zit ......die biseps zijn zo denk ong een 41 of 42 ...maar weet het niet juist meer..ik druk gewoon men onderarm tegen buik.. .. .Verder totaal geen vet ..wel gespierd .. .. dat zegt 1.83m en 92 kg wel genoeg zeker als je geen vet hebt ..

Niet slecht voor een 43 jarige he ...de meeste zijn afgezakte bierbuiken
Patser

Als we dan toch gaan beginnen

__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd droog haar en roos Jager21 Overige (haar)discussies - Algemeen 3 25 juni 2007 18:24
"DE WAARHEID" graag lezen... Rob AGA - Algemeen 37 12 juni 2007 00:35
Rocco, graag jouw advies andre AGA - Algemeen 3 11 juni 2002 17:46
graag informatie?? + (mening over Mr F. haardos) WHsBigRoy AGA - Algemeen 6 26 januari 2002 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.