Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2009, 18:19   #1
syneast
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2009
Berichten: 13
AGA van links naar rechts. Foto's

Dag allemaal,

Nu ik dit forum al een tijdje aan het lezen ben en wat meer informatie heb gewonnen uit alle threads, zou ik graag toch weten wat jullie hier van vinden.

Nu ben ik 25. De afgelopen +-5 jaar is het me gaan opvallen dat mijn jeugdige haarlijn compleet aan terugtrekken is. (Het was tot mijn +- 18e compleet recht, nog geen NW1) Alleen is het vooral aan mijn linker kant! Aan mijn rechter inham zou je gewoon een volwassen haarlijn kunnen zien. Maar links is toch al een verre inham. En het gebied rondom de inham is al flink dunner aan het worden.

Het dunner worden er om heen heeft me vooral aan het denken gezet om eventuele stappen te ondernemen. Als die dunne plekken wegvallen dan blijft er straks alleen haar aan de rechter kant over!?
Raar geval, heb ook nergens hier iets over gelezen.

Zijn er meer mensen die deze vorm van kaalheid hebben? En wellicht wat comment op de bijgeposte foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG00090-20090506-1746.jpg‎ (98,7 KB, 195x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG00096-20090506-1749.jpg‎ (51,6 KB, 205x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG00093-20090506-1748.jpg‎ (76,9 KB, 185x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG00097-20090506-1750.jpg‎ (76,8 KB, 198x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG00087-20090506-1745.jpg‎ (131,8 KB, 217x gelezen)
syneast is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 18:48   #2
lombardi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2009
Berichten: 8
Question

Ik denk dat de helft van de mensen hier straks een psychiater kan gaan zoeken na deze invasie van foto's van mensen, die meer zien dan menigeen...

Je linkerinham is een volwassen haarlijn, niet je rechter...die ziet er gewoon perfect uit.

Natuurlijk heeft een ieder het recht zich zorgen te maken om zijn of haar haren, maar wat ik vandaag allemaal zie. Misschien is het beter om dit forum te gaan mijden, voordat ik straks op consult kan...

Hou je linkerinham gewoon in de gaten en hou het daar voorlopig bij.
lombardi is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 18:53   #3
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Nou Lombardi, het is toch behoorlijk aan het uitdunnen aan de linkerkant hoor.

Syneast, bij mij is mn haar aan de rechterkant ook steviger, dus het is niet heel ongebruikelijk.

Ik zou zeker snel stappen gaan ondernemen als ik jou was.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 19:07   #4
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Mmmmn,

Moet zeggen dat ik eerst goed moest kijken voordat ik echt een conclusie kon trekken uit je foto's.

Conclusie: Zoals je zelf schrijft was je haarlijn eerst mooi recht nog geen NW1. Een volwassen haarlijn nee denk het niet. Ben van mening dat AGA jou getroffen heeft. Gelukkig zijn er nog middeltjes.

Zit kaalheid in de familie zoja hoeveel en hoe zwaar en wie?
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 19:14   #5
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Denk inderdaad ook wel dat er sprake is van uitdunning. Maargoed, het valt nog mee dus als je zsm actie onderneemt zal je nog een heleboel kunnen behouden.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 19:26   #6
syneast
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2009
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
Mmmmn,

Moet zeggen dat ik eerst goed moest kijken voordat ik echt een conclusie kon trekken uit je foto's.

Conclusie: Zoals je zelf schrijft was je haarlijn eerst mooi recht nog geen NW1. Een volwassen haarlijn nee denk het niet. Ben van mening dat AGA jou getroffen heeft. Gelukkig zijn er nog middeltjes.

Zit kaalheid in de familie zoja hoeveel en hoe zwaar en wie?
Kaalheid zit inderdaad in de familie. Vader is 58. heeft eigenlijk bijna geen haar meer bovenop zijn hoofd, bovenop alleen nog wat aan de achterkant. Alle broers van mijn vader (4) hebben ook bijna geen haar meer.
Heb een broer van 22, die heeft nergens last van.

Vader van moeder had een volle bos op hoge leeftijd. Broers van moeder kant hebben ook nog wel veel haar. (Ben bang dat het dus echt bij mijn vader vandaan komt) Wel apart dat het zo aan de linkerkant aanzet.

Ben nu zelf begonnen met dat nivea hairrecharge programma, icm rooscure ongeveer een maandje. Ben beetje huiverig voor Proscar e.d. ivm bijwerkingen. Moet wel zeggen dat ik in dat nivea spul weinig vertrouwen heb. Die shampoo droogt enorm uit, en die plantenspuit die je 's ochtends en 's avonds op moet spuiten met dat creatine spul laat je haar rechtop staan (plakt aardig)

Laatst gewijzigd door syneast; 6 mei 2009 om 19:28
syneast is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 19:33   #7
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door syneast Bekijk bericht
Kaalheid zit inderdaad in de familie. Vader is 58. heeft eigenlijk bijna geen haar meer bovenop zijn hoofd, bovenop alleen nog wat aan de achterkant. Alle broers van mijn vader (4) hebben ook bijna geen haar meer.
Heb een broer van 22, die heeft nergens last van.

Vader van moeder had een volle bos op hoge leeftijd. Broers van moeder kant hebben ook nog wel veel haar. (Ben bang dat het dus echt bij mijn vader vandaan komt) Wel apart dat het zo aan 1 kant aan zet.

Ben nu zelf begonnen met dat nivea hairrecharge programma, icm rooscure. Ben beetje huiverig voor Proscar e.d. ivm bijwerkingen.
Oke,

Volgens mij is het niet zo apart dat het één kant meer aanzet dan aan de andere kant. Sterker nog de meeste AGA patienten hebben één inham die groter is dan de ander. Je andere inham wordt vanzelf meegetrokken als het ware.

Proscar denk er goed over na, maar blijf wel realistisch weeg het positieve effect(haarbehoud) af tegen de negatieve effecten en maak dan je keus.

Aangezien AGA dus in de genen zit en de familieleden aan vader's kant vrijwel geheel kaal zijn is het dus realistisch om stappen te ondernemen.

(Minoxidil kan ook een optie zijn als je niet aan fina wilt maar die keus ligt gheleel bij jou.)
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 20:59   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Fina en/of minox om de boel minimaal te vertragen. Ziet er nu nog goed uit, probeer het zo te houden. Ga eens langs je huisarts zou ik zeggen. Succes!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 22:17   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door syneast Bekijk bericht
Vader van moeder had een volle bos op hoge leeftijd. Broers van moeder kant hebben ook nog wel veel haar.
OOK JIJ hebt een volle bos haar! Zeer grote kans dat je dat via je moeder geërfd hebt van haar vader.
Het is goed mogelijk dat deze inhammetjes niet of nauwelijks erger worden, dus maak b.v. ieder kwartaal een foto om te vergelijken, voordat je eventueel zwaarder geschut inzet.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 00:39   #10
Doopliss
Banned user
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Berichten: 176
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door syneast Bekijk bericht
Ben nu zelf begonnen met het weggooien van mijn geld, icm rooscure ongeveer een maandje.
Ik heb het voor je verbeterd
Doopliss is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 19:08   #11
syneast
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2009
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doopliss Bekijk bericht
Ik heb het voor je verbeterd
Ik ben er nu ook al weer mee gestopt Dat rotspul zet je haar recht overeind (soort van stijfsel) Bovendien loop je nog een halve dag met een uitgedroogde tintelende hoofdhuid rond (van alle alcohol).

Moet wel zeggen dat de rooscure shampoo prima is. Zal wel door de conditioner komen want je haar wordt er glanzend zacht van.
syneast is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 21:26   #12
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Waarschijnlijk nisk aan de hand. Maar als je ook foto's maakt met gel in je haar en zonder dat iemand een wenkbrouw ziet dan kan niemand ook maar iets zeggen zonder te speculeren
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Islam, christendom en andere religies simbah Van alles en nog wat... 1689 18 december 2006 16:38
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.