Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 september 2012, 21:13   #1
domi80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2010
Berichten: 188
transplantatie of millimeteren?

Beste lotgenoten,

Ik slik sinds juni 2011 finasteride. Het haar is zeker dikker, op de kruin ook wat beter. Maar aangezien ik donker haar hebt, en het in de nek en zijkanten dikker is valt de kruin wel op. Vooral als ik overdag een foto maakt met mijn galaxy s3 hd cam. Dit komt misschien ook door een vertekend beeld van de lichtinval en de cameralens? Ik zit echter met een dubio, kort staat me volgens mij erg goed, en zoals je ziet op de foto`s is een transplantatie misschien nog te vroeg, omdat het nog niet kaal genoeg is. Nu mijn vraag: zou een gemillimeterd kapsel de kruin niet meer erg doen opvallen? Hoor het graag. Foto is genomen binnen en buiten, beide met flits genomen.

Gr,

Do
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20120901_204203.jpg‎ (156,4 KB, 309x gelezen)
Bestandstype: jpg 20120901_223115.jpg‎ (137,8 KB, 309x gelezen)
Bestandstype: jpg 20120901_224056.jpg‎ (139,3 KB, 313x gelezen)
Bestandstype: jpg 20120902_121732.jpg‎ (138,5 KB, 295x gelezen)
Bestandstype: jpg 20120902_160846.jpg‎ (136,8 KB, 282x gelezen)

Laatst gewijzigd door domi80; 2 september 2012 om 16:14
domi80 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2012, 21:23   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hey Domi80,

een gemilimeterd kapsel kan een licht-achteruitgaande haarstatus goed verbergen. Waarschijnlijk zul je nauwelijks uitdunning zien als je het gemillimeterd hebt. Als je een HT wilt doen kun je het beste sowieso je haar millimeteren, dus je moet het sowieso een keer uitproberen.

Wat is je leeftijd?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2012, 21:38   #3
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Hij is 32 schat ik zo. Ik zie veel 'lichte' haartjes in je kruin, misschien voor een paartjes minoxidil? En als je die al gebruikt, jij hebt relatief een kleine HT nodig denk ik!


Ik hoop dat ik op mijn 32e ook nog zo'n bos haar heb :S.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2012, 22:06   #4
domi80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2010
Berichten: 188
Hi jasperdje, dat ik 32 ben heb je goed. maar dat zag je niet aan me haar neem ik aan?;-) Maar aan mijn naam domi80. Ik slik enkel finasteride, ben sinds mei gestopt met minox. minox gebruikte ik zo`n kleine 2 jaar. En echt veel voorruitgang boekte dat niet. en ben al paar keer op consult geweest bij prohair. Top lui daar, erg vriendelijk ook. Maar die vonden het ook nog niet echt nodig, omdat er dus nog veel dunne haren zijn. en je dan een shockless effect zou kunnen krijgen. en een haartransplantatie is een optische illusie, het zal nooit meer zo worden als dat het vroeger was. als je er heel dicht op kijkt van dichtbij dan zou je ook nog zien dat het er dunner is. Twijfel erg erover. Wie oh wie. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
domi80 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2012, 22:20   #5
Daniel1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domi80 Bekijk bericht
Hi jasperdje, dat ik 32 ben heb je goed. maar dat zag je niet aan me haar neem ik aan?;-) Maar aan mijn naam domi80. Ik slik enkel finasteride, ben sinds mei gestopt met minox. minox gebruikte ik zo`n kleine 2 jaar. En echt veel voorruitgang boekte dat niet. en ben al paar keer op consult geweest bij prohair. Top lui daar, erg vriendelijk ook. Maar die vonden het ook nog niet echt nodig, omdat er dus nog veel dunne haren zijn. en je dan een shockless effect zou kunnen krijgen. en een haartransplantatie is een optische illusie, het zal nooit meer zo worden als dat het vroeger was. als je er heel dicht op kijkt van dichtbij dan zou je ook nog zien dat het er dunner is. Twijfel erg erover. Wie oh wie. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Om een goed advies te geven zouden foto's van de voorkant ook wel handig zijn. Bij een gemillimeterd kapsel is de haargrens vaak belangrijk. Als de voorkant er nog netjes uitziet zou ik sowieso voor millimeteren gaan en dan wat vaker bijwerken. Als je het kort houdt merk je namelijk weinig van uitdunning.

Het altijd goed om te kijken hoe gemillimeterd staat en of je daarmee zou kunnen leven. Scheelt een heel hoop (onnodige) stress bij vele.

Ik hoop dat je hiermee iets kan.
Daniel1 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2012, 22:36   #6
domi80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2010
Berichten: 188
Hi daniel, zie foto`s. Heb wel inhammen, maar dat vind ik minder erg als op de kruin. foto`s zijn met flits genomen ook. dus dan zie je het zowieso sneller dan binnen in een kamer met minder belichting. heb wel wat inhammen. Hoor het graag van je.
domi80 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2012, 22:45   #7
domi80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2010
Berichten: 188
En hoe bedoel je te kijken hoe gemillimeterd staat? Kan het toch pas echt zien hoe het staat als ik het gemillimeterd hebt toch? Of bedoel je eerst je foto inladen op een website en dan kijken of het je staat? Is toch anders toch dan in het echt? Hoor het wel. Als je zo me foto ziet, zou het me wel staan? Staat stoerder bij me denk ik?
domi80 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 00:03   #8
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Tja ik heb de oplossing voor mijzelf gevonden. Haar millimeteren, pet op en naar buiten. Niet meer naar je haar kijken en gewoon doorgaan met finasteride. In mijn geval kan dit niet, maar ik begin er zeker weer mee wanneer het weer kan volgens de dokters.

Dat ik met mijn idiote hoofd er niet eerder bij was gekomen. Ik wist niet dat een pet mij zo goed stond. oO
Krijg zelfs complimenten, maar dat zal wel komen omdat ik me een stuk minder zorgen maak.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 00:03   #9
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Nou ja optische illusie, het zijn wel gewoon je eigen haren en je kruin is niet zo groot. Volgens mij krijg je een prima dichtheid hoor. Maar goed ik denk dat milimeteren je beter staat.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 00:06   #10
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
@Memeber je bent toch best jong? dan is finasteride echt funest man. Verknalt je hele lichaam. En misschien dat je haar terug groeit na je ziekte.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 00:15   #11
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
@domie80 trouwens in het dagelijks leven kom je zat mensen tegen die zo'n transplantatie hebben ondergaan zonder dat jij het weet. Ik weet zeker dat jij niet iemand met zekerheid kan aanwijzen die zoiets heeft ondergaan. Ik denk dat een HT de perfecte uitkomst is voor sommige onder ons. Ik weet zeker dat in hollywood 30% van de bekende acteurs een HT zijn ondergaan zonder dat de media het weet of kan zien.

Maar ik denk dat milimeteren je beter staat!
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 00:59   #12
Daniel1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domi80 Bekijk bericht
En hoe bedoel je te kijken hoe gemillimeterd staat? Kan het toch pas echt zien hoe het staat als ik het gemillimeterd hebt toch? Of bedoel je eerst je foto inladen op een website en dan kijken of het je staat? Is toch anders toch dan in het echt? Hoor het wel. Als je zo me foto ziet, zou het me wel staan? Staat stoerder bij me denk ik?
Nu ik de foto's heb bekeken ben ik er vrij zeker van dat het je erg goed zal staan. Mijn tip aan jou is het gewoon te millimeteren en als het even kan nog wat zonnestraaltjes pakken. Of gewoon even onder de zonnebank om wat bij te kleuren. Zal echt een stuk mannelijker staan!

Laatst gewijzigd door Daniel1; 2 september 2012 om 01:03
Daniel1 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 01:06   #13
domi80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2010
Berichten: 188
thanks jasperdje. hoe is jou haarsituatie? heb jij een ht ondergaan bij prohairclinic?
domi80 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 01:09   #14
domi80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2010
Berichten: 188
thanks daniel. idd. straks de koude winter weer in;-) hoe is jou haarsituatie trouwens? weet overigens niet of me hoofd mooi rond is? vroeger had ik nog magerder en langer gezicht. lijkt nu stuk voller;-) en ronder ook wel. dus zal wel goed staan neem ik aan?
domi80 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 12:23   #15
domi80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2010
Berichten: 188
Hi Daniel,

Heb nog een foto bijgevoegd, oud of bed look. zie je duidelijk de inhammen zoals je ziet. maar dit is gewoon goed te millimeteren, welke stand millimeteren raad je me aan? En kan dit beter niet zelf doen, maar naar een goede kapper gaan?
domi80 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.