Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 december 2018, 15:32   #1
Lincoln
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2018
Berichten: 20
Geslacht:
Ontstoken transplantatie gebied met groeven na HT bij MEDI KLINIEK

In de maand november ben ik 2 HT's ondergaan bij Medi kliniek in Amsterdam. Het volledige verslag hier van volgd nog.

Ik loop nu al ruim 5 weken met een ontstoken transplantatie gebied rond en er zijn ook groeven in de huid ontstaan! Dokter Kara van medi kliniek had dit nog nooit eerder gezien en mijn huisarts ook niet. Ik heb ruim 3 weken op de antibiotica kuur 100 mg doxycycline per dag gezeten, en ik zit nu op 18,25 mg amoxicilline per dag en er treed nog steeds geen verbetering op. Het is erger geworden de afgelopen weken. Ik ben ten einde raad me hele hoofd in verminkt op dit moment!

Heeft iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn, of hoe dit op te lossen is?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3212.jpg‎ (141,2 KB, 535x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3213.jpg‎ (141,5 KB, 433x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3214.jpg‎ (140,8 KB, 463x gelezen)
Lincoln is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2018, 19:18   #2
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
2 haartransplantatie's achter elkaar..???

Normaal moet daar minimaal 9 maanden tussen zitten, maar dit heb ik sowieso nog niet eerder gezien.

Ik zou iig Calendula zalf van VSM adviseren.
Dit versnelt het genezingsproces en voorkomt littekenvorming.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2018, 19:35   #3
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Ik zou een verwijzing naar een dermatoloog aanvragen. Verder niet al te veel zorgen proberen te maken. Lijkt me dat een ontsteking aan de oppervlakte goed te behandelen is.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2018, 22:36   #4
Lincoln
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2018
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
2 haartransplantatie's achter elkaar..???

Normaal moet daar minimaal 9 maanden tussen zitten, maar dit heb ik sowieso nog niet eerder gezien.

Ik zou iig Calendula zalf van VSM adviseren.
Dit versnelt het genezingsproces en voorkomt littekenvorming.
Ja er waren te weinig grafts gezet dus dokter stelde een reop voor om nog extra grafts te zetten ter compensatie. De grafts zijn uit een ander stuk donor gebied gehaald.
Lincoln is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2018, 22:39   #5
Lincoln
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2018
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shazam Bekijk bericht
Ik zou een verwijzing naar een dermatoloog aanvragen. Verder niet al te veel zorgen proberen te maken. Lijkt me dat een ontsteking aan de oppervlakte goed te behandelen is.
Mijn huisarts heeft contact gehad een dermatoloog. Hij gaf aan de doxycycline de enige optie is om te nemen. Dit heb ik ruim 3 weken gedaan en dit gaf geen verbetering. Dus wat nu? Niemand lijkt het te weten of er ervaring mee te hebben.
Lincoln is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2018, 01:52   #6
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
Het is erg gezwollen en ik hoop niet dat het littekenweefsel is wat daar aan het instaan is. Is een ontstekingsremmer naast de antibiotica niet een idee? Dit om de reactie van het lichaam wat te onderdrukken. Overleg het met je haararts of dermatoloog(zou ook iets lokaal kunnen smeren). Ik neem wel aan dat er inmiddels meer haar is dan op de foto’s, dat zou wel erg zorgelijk zijn na 5 weken. .
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2018, 11:40   #7
Lincoln
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2018
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gosat Bekijk bericht
Het is erg gezwollen en ik hoop niet dat het littekenweefsel is wat daar aan het instaan is. Is een ontstekingsremmer naast de antibiotica niet een idee? Dit om de reactie van het lichaam wat te onderdrukken. Overleg het met je haararts of dermatoloog(zou ook iets lokaal kunnen smeren). Ik neem wel aan dat er inmiddels meer haar is dan op de foto’s, dat zou wel erg zorgelijk zijn na 5 weken. .
Heb ik ook geprobeerd een week lang ibuprofen genomen maar gaf ook geen verbetering. Denk je dat het littenweefsel zou kunnen zijn/worden? Ik voel het wel regelmatig broeien en het voelt warm dus dat zou duidelijk duiden op een ontsteking maar toch werken de antibiotica’s niet...

Online las ik ook dat een geïnfecteerde injectie van de hoofdhuid kan leiden toch groeven. Maar hoe dit op te lossen is staat nergens en weet niemand...
Lincoln is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2019, 09:50   #8
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik zou aan je huisarts vragen of je 5 dagen Augmentin 3dd 500 mg/125 mg en bactroban zalf voorgeschreven kan krijgen. Dit is inderdaad een oppervlakkige infectie maar ik zou dit niet te lang laten sluimeren.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2019, 11:44   #9
Lincoln
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2018
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ik zou aan je huisarts vragen of je 5 dagen Augmentin 3dd 500 mg/125 mg en bactroban zalf voorgeschreven kan krijgen. Dit is inderdaad een oppervlakkige infectie maar ik zou dit niet te lang laten sluimeren.

Groet,
Nicolaas.
Bedankt voor je bericht.

Ik zit nu op dag 6 augmentin/amoxicilline 500/125 3 keer per dag maar er gebeurd niets nog geen verbetering. Bactroban crème heb ik 3 dagen geprobeerd 3x per dag opgesmeerd maar ook geen verbetering... ik ben echt ten einde raad
Lincoln is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2019, 12:47   #10
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Dat zou ondertussen zeker moeten helpen.

Bespreek een switch van Augmentin naar Clindamycine met je huisarts. Wellicht je huidflora op kweek laten zetten? Dit zou je ook kunnen bespreken.

Voor wat betreft de cremes; een alternatief preparaat met fusidinezuur/ketoconazol zou een goede optie zijn. Wellicht spelen opportunistische schimmels een rol. Gecombineerd met een corticosteroïden zalf (hydrocortison) krijg je de huid wel rustig.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2019, 17:38   #11
Lincoln
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2018
Berichten: 20
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Dat zou ondertussen zeker moeten helpen.

Bespreek een switch van Augmentin naar Clindamycine met je huisarts. Wellicht je huidflora op kweek laten zetten? Dit zou je ook kunnen bespreken.

Voor wat betreft de cremes; een alternatief preparaat met fusidinezuur/ketoconazol zou een goede optie zijn. Wellicht spelen opportunistische schimmels een rol. Gecombineerd met een corticosteroïden zalf (hydrocortison) krijg je de huid wel rustig.

Groet,
Nicolaas.
Super bedankt hier heb ik echt wat aan Nicolaas.

De huidflora op kweek zetten zei ik 5 weken terug al tegen de huisarts maar alleen dermatologen doen dit zei hij. Ik sta ondertussen al een maand op de wachtlijst en het kon Tussen de 1 en 2 maanden duren. Schiet allemaal niet echt op.

Laatst gewijzigd door Lincoln; 2 januari 2019 om 17:42
Lincoln is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2019, 02:09   #12
Lambik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 23
Doet mij aan dit denken https://www.huidziekten.nl/zakboek/d...icisGyrata.htm

uitgelokt door je ht ?

Laat het goed onderzoeken en hopenlijk vinden ze de juiste behandeling voor jou !

Sterkte ermee
Lambik is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2019, 02:30   #13
Lincoln
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2018
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lambik Bekijk bericht
Doet mij aan dit denken https://www.huidziekten.nl/zakboek/d...icisGyrata.htm

uitgelokt door je ht ?

Laat het goed onderzoeken en hopenlijk vinden ze de juiste behandeling voor jou !

Sterkte ermee
Ik heb het ook gezien. Maar het is duidelijk geïnfecteerd. Het het is warm, het broeit en voel regelmatig alsof er mieren onder me huid lopen dat gevoel. Hartslag voel ik er ook regelmatig in, het wisselt een beetje maar verbetering komt er niet vreemd genoeg.

Aan aandoening die jij bedoeld komt niet spontaan opzetten, die komt geleidelijk. En het is precies in het volledige transplantiegebied.
Lincoln is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2019, 02:41   #14
Lambik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 23
oke (gelukkig ) dan zou ik idd een andere anti bioticum proberen ,zoals hierboven beschreven . Ik heb in verleden Klacid sr tegen huidontsteking gehad ,wat prima werkte !

succes !
Lambik is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2019, 02:51   #15
Lincoln
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2018
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lambik Bekijk bericht
oke (gelukkig ) dan zou ik idd een andere anti bioticum proberen ,zoals hierboven beschreven . Ik heb in verleden Klacid sr tegen huidontsteking gehad ,wat prima werkte !

succes !
Klacid dr klinkt inderdaad ook interessant. Het geneest leest ik oa :

- ontsteking van de huid en onderhuid/weke delen (zoals wondroos, ontsteking van het onderhuids bindweefsel, ontsteking van haarzakjes/huidklieren).

Het frustrerende is gewoon dat ik alle antibiotica’s wel op goed geluk kan nemen maar wat er precies aan de hand is weet ik niet. De huidflora op kweek zetten lijkt me het beste. 14 januari heb ik pas een afspraak met de dermatoloog. Ik denk dat ik morgen ga beginnen met wat nickolaas adviseerde hopen dat het iets doet.
Lincoln is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.