Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2014, 17:18   #1
ikkeltje336
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 116
haar onder pruik

Als ik 's avonds thuis kom zet ik mijn pruik af maar dan staan mijn weinige dunne haren in alle richtingen omhoog en dit is geen zicht. Mijn eigen haar is op de langste stukken ongeveer 7 cm lang. Moet ik alles laten afscheren? Hoe doen jullie dat? Wat lijkt de beste oplossing?
ikkeltje336 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2014, 20:25   #2
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Je kunt er een haarnetje overheen doen. Zo'n "wig cap." Dan blijft de boel netjes op zijn plaats zitten. Bovendien heeft je haarwerk meer grip.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 10:06   #3
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Toen ik pas mijn haarwerk had heeft een kapster in de hw zaak mijn haar rondomrond wat bijgeknipt zodat het goed viel met het model van mijn haarwerk. Mijn eigen haar bovenop was zo'n 10 lang. 3 maanden later ben ik naar de kapster geweest om het te laten knippen en bovenop was het toen veel korter. Ik vond dat mijn hw daardoor veel vaster zat.

Sindsdien ben ik eigenlijk niet meer naar de kapster geweest en heb ik een tondeuse gekocht. Ik zet deze op de hoogste stand, 2,5 cm. Dit vind ik ideaal. Het past enorm goed omdat ik een kort haarwerk draag (ellen wille risk). Mijn eigen haren komen opzij en achteraan op gepaste lengte uit mij haarwerk.

Als ik mijn haarwerk afzet staan mijn haren ook naar alle kanten toe maar met een platte borstel met zachte haren los ik dit op.

groetjes

Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 22:32   #4
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Je eigen haar millimeteren of net als Mamamarleen 2,5 cm; dan zit je pruik ook beter. Bij thuiskomst pruik af, evt. beetje gel in je eigen korte dunne haar en voilà! Succes.

P.S. ik zet mijn pruik meestal pas af als ik naar bed ga

Laatst gewijzigd door Astrid26; 14 september 2014 om 23:18
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2014, 18:09   #5
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Mijn eigen haar ziet er ook niet uit als ik m'n pruikje afzet, hoe korter ik het knip (lees: scheer), hoe beter het zit. Idd zit het ook lekkerder m'n haar zo kort onder m'n pruikjes.
Ik heb het maar een paar cm lang, en doe er niet veel mee als ik m'n pruikjes afzet - wat ik doorgaans pas doe als ik naar bed ga.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2014, 23:05   #6
lannie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2006
Berichten: 38
Geslacht:
Ik doe gewoon een katoenen bandana op. Licht en luchtig en ik vind het toch prettiger dan met mijn armoekoppie rond te lopen. Mijn eigen haar houd ik kort door er af en toe wat met een scheermesje in te 'snoeien' (dus pluk pakken en 'snijden').
lannie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2014, 12:25   #7
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Ik vind zelf met een bandana lopen niet zo prettig. Mensen denken dan gauw datje een ernstige ziekte hebt. Vandaar voor buiten maar een hw. Maar voor binnen maakt het mij niet uit.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2014, 22:30   #8
lannie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2006
Berichten: 38
Geslacht:
Met mijn bandana ga ik ook echt niet naar buiten hoor! Is echt alleen voor in huis.
lannie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2014, 17:53   #9
ikkeltje336
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 116
haar met tondeuse scheren

zoals ik al zei, als ik 's avonds thuiskom en mijn pruik afzet ziet het er echt niet uit. Het staat zeer schraal, dun en in alle richtingen. Nu denk ik eraan om mijn haar met een tondeuse te millimeteren. Wat is de kortste stand? Of is dat bij elke tondeuse anders? Zit je haarwerk dan niet veel te los op je hoofd als je je eigen haren millimetert?
ikkeltje336 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2014, 11:01   #10
lannie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2006
Berichten: 38
Geslacht:
Ik heb geen ervaring met scheren, maar ik merk juist dat hoe korter mijn haar is hoe beter mijn haarwerk zit. Het is juist of het meer gaat schuiven als het haar er onder te lang is. Ik laat alleen de randen wat langer omdat ik mijn haarwerk met kam/klemmen vast maak en ik mijn eigen haar ook aan de randen onder mijn haarwerk uit trek om een wat natuurlijker haarlijn te krijgen.
lannie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.