Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 februari 2009, 10:39   #1
marcel222
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Berichten: 5
finasteride en propecia, werkt het nu daadwerkelijk?

Hallo,

Ik heb heel het forum nu afgestruind, en heb genoeg gebruikers voorbij zien komen, maar werkt het nu daadwerkelijk? Zijn er mensen die echte resultaten hebben? Volgens topics van 2003 wel, maar we zijn nu een stuk verder.

Ik kan nergens duidelijk resultaten vinden, omdat het elke keer uitloopt op verkooppunten of goedkopere prijzen.

Dus resultaten hoor ik graag!
marcel222 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2009, 15:40   #2
bergen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 26
zelf ben ik met minox begonnen. de resultaten waren de 1e weken uitstekend (inhammen vol met babyhaartjes). maar nu ben ik al 2 a 3 maanden bezig en ziet het er bij de inhammen nog steeds het zelfde uit.

met finas ben ik nu ongeveer 6 weken bezig en mijn haar lijkt er steeds minder uit te zien. dus ik hoop dat het een shedding is.
bergen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2009, 15:42   #3
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Marcel, voor mij heeft finasteride prima geholpen om mijn haar te behouden.

Nu wil ik graag met minoxidil de boel verstevigen.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2009, 22:48   #4
marcel222
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bergen Bekijk bericht
zelf ben ik met minox begonnen. de resultaten waren de 1e weken uitstekend (inhammen vol met babyhaartjes). maar nu ben ik al 2 a 3 maanden bezig en ziet het er bij de inhammen nog steeds het zelfde uit.

met finas ben ik nu ongeveer 6 weken bezig en mijn haar lijkt er steeds minder uit te zien. dus ik hoop dat het een shedding is.
wil je me dan van je ontwikkelingen opde hoogte houden?
marcel222 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 00:05   #5
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink werkt het best voor behoud volgens mij...

volgens mij werkt fina/propecia prima, maar meer om het uitvalproces af te remmen of te stoppen...

voor hergroei ga je sterkere middelen moeten gebruiken

te zien hoe jouw haarsituatie juist is
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 00:56   #6
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel222 Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb heel het forum nu afgestruind, en heb genoeg gebruikers voorbij zien komen, maar werkt het nu daadwerkelijk? Zijn er mensen die echte resultaten hebben? Volgens topics van 2003 wel, maar we zijn nu een stuk verder.

Ik kan nergens duidelijk resultaten vinden, omdat het elke keer uitloopt op verkooppunten of goedkopere prijzen.

Dus resultaten hoor ik graag!

Wat je kan doen is op scholar.google "finasteride" intikken. Je krijgt dan allemaal onderzoeksrapporten van wetenschappelijke studies en zo goed als allemaal geven ze aan dat het zeer goed werkt om je overgebleven haar te behouden. Hergroei kan maar gebeurt lang niet altijd, daarom zie je er ook nauwelijks resultaten in de zin van foto´s van. Het is vooral een middel om te behouden wa je hebt.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 01:48   #7
bergen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 26
ik zal je op de hoogte houden
bergen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 15:38   #8
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Preventie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel222 Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb heel het forum nu afgestruind, en heb genoeg gebruikers voorbij zien komen, maar werkt het nu daadwerkelijk? Zijn er mensen die echte resultaten hebben? Volgens topics van 2003 wel, maar we zijn nu een stuk verder.

Ik kan nergens duidelijk resultaten vinden, omdat het elke keer uitloopt op verkooppunten of goedkopere prijzen.

Dus resultaten hoor ik graag!
Hallo Marcel,
Er zijn 3 producten die een onafhankelijk medisch onderzoek hebben doorstaan en zijn goedgekeurd door de (strenge) FDA, de Amerikaanse registratie van geneesmiddelen en geneeswijzen.
1. Minoxidil, merknaam Regaine of Rogaine. Kan door iedere apotheek worden gemaakt.
2. Finasteride, merknaam Proscar. Alleen op recept verkrijgbaar
3. De Hairmax (Hairplus) laserkam. Zonder recept verkrijgbaar.
Alle andere middelen zijn niet onafhankelijk en medisch bewezen. Verwacht echter niet teveel van die 3 erkende middelen. Ik zie ze liever als preventie tegen haaruitval. Houden wat je nog hebt. Het gebeurt regelmatig dat je er meer haren van krijgt maar als je de meerharen kan tellen, tellen ze niet mee denk ik zo. De laserkam heeft ook als resultaat dikkere haren dus als jij vind dat je haar voller wordt kan dat best zijn dat je niet meer haren hebt maar dikkere haren.

Gegroet,

Diksy
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 16:00   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij mijn man is de bovenkant van zijn hoofd en de kruin weer volledig dichtgegroeid met ontelbare haren; op de inhammen groeit het moeizamer, maar toch wel in beperkte mate. Hij gebruikt slechts 1 keer per dag 1ml 5% minoxidil en verder niets.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 19:27   #10
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Hoe zit dat met Finasteride op langere termijn? Dan praat ik over het gebruik van een jaar of 10. Zijn daar dingen van bekend? Dan doel ik eigelijk op bijwerkingen
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 19:32   #11
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Hoe zit dat met Finasteride op langere termijn? Dan praat ik over het gebruik van een jaar of 10. Zijn daar dingen van bekend? Dan doel ik eigelijk op bijwerkingen
Het is wel naar voren gekomen in de studies dat de bijwerkingen steeds ietsjes minder worden naar mate de tijd vordert.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 19:35   #12
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
finasteride

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Hoe zit dat met Finasteride op langere termijn? Dan praat ik over het gebruik van een jaar of 10. Zijn daar dingen van bekend? Dan doel ik eigelijk op bijwerkingen
Aangezien finasteride in het geval van haarverlies nog geen 10 jaar in gebruik is zijn er dus ook geen gegevens van langdurig gebruik beschikbaar. Wel wordt finasteride ook gebruikt bij prostaatproblemen dus in dit geval bij oudere mannen en al geruime tijd. Er is niet gebleken dat langdurig gebruik bij deze laatste indicatie problemen geeft.

gegroet, Diksy
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 19:37   #13
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Ik doel meer op lichamelijke klachten. Heb namelijk laatst een afspraak gehad bij de dermataloog. En die vertelde mij dat hij geen Fina uitschrijft, omdat er te weinig bekend was over het product. Vooral op langere termijn! Ook met kankergezwellen en dat soort dingen. Ik heb toch door zitten zeuren en wordt nu door verwezen na dhr. Pasch. Aangezien hij er meer van afweet.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 19:47   #14
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
finasteride

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Ik doel meer op lichamelijke klachten. Heb namelijk laatst een afspraak gehad bij de dermataloog. En die vertelde mij dat hij geen Fina uitschrijft, omdat er te weinig bekend was over het product. Vooral op langere termijn! Ook met kankergezwellen en dat soort dingen. Ik heb toch door zitten zeuren en wordt nu door verwezen na dhr. Pasch. Aangezien hij er meer van afweet.
Er is genoeg bekend van finasteride op langer termijn bij de "vergrote prostaat" indicatie.
Dat heeft er mede toe geleid dat finasteride bij haarverlies door de gezondheidsautoriteiten is goedgekeurd zij het dan in een lagere dosering. (1 mg. t.o.v. 5 mg bij prostaatproblemen)

Gegroet, Diksy
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 20:19   #15
alfredo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bij mijn man is de bovenkant van zijn hoofd en de kruin weer volledig dichtgegroeid met ontelbare haren; op de inhammen groeit het moeizamer, maar toch wel in beperkte mate. Hij gebruikt slechts 1 keer per dag 1ml 5% minoxidil en verder niets.
Is hij direkt begonnen met dit te gebruiken Hanna, of was hij al een tijdje kaal, indien ja, hoe lang al voordat hij mino begon te gebruiken ?
alfredo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Propecia hoelang werkt het? Bewust Medicijnen/haargroeimiddelen 6 21 november 2007 02:00
propecia en alopesan samen werkt het dan beter i love hair Medicijnen/haargroeimiddelen 1 7 november 2006 18:22
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.