Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 oktober 2004, 10:56   #1
Jolleke
HaarWeb lid
 
Jolleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 7
Question lezen lezen en nogeens lezen

hallo mensen;

Ik wil ook even mijn verhaal kwijt. Heb tot mijn 28 jaar een vole bos haar gehad. Toen stopte ik met de pil (stediril 30 DD) om zwanger te worden, en gelijk begon mijn haar verschrikkelijk uit te vallen. Ook toen ik zwanger was, dit herstelde zich enigzins in de 6e maand. Enfin dacht toen dat het met de zwangerschap te maken had. Kindje geboren( prachtige ervaring trouwens om moeder te mogen worden!)
haar uitval begon weer, iedereen zegt dan dat het komt van het ontzwangeren.
Ben toen weer met anti-conceptie-pil begonnen en dit keer vond de arts het beter dat ik marvelon zou nemen. Zo gezegd zo gedaan! Dit ging een hele tijd goed. Wilde naar ongeveer 1.5 jaar graag weer zwanger worden en ben natuurlijk met de pil gestopt. Deze keer was de haaruitval niet zo heel erg als de eerste keer, toen ik met de anti-conceptie-pil stopte.
Tweede kindje geboren en de eerste periode flinke haaruitval gehad! Echt verschrikkelijk! Daarna is er een verschrikkelijk branderige jeuk bijgekomen op mijn hoofdhuid. Ben een jaar na de bevalling van de tweede naar dkt Boersma in de Haarkliniek in Tilburg geweest en daar een bloed onderzoek laten doen en er zijn foto gemaakt.(bloed was niets mis mee en op de foto's was wel te zien dat ik dunner haar kreeg, "tja dat had ik zonder die foto's ook wel gezien") Hij adviseerde me toen om de pil weer te nemen (was na de 2e niet meer begonnen) en schreef me de Yasmin pil voor.
De eerst 2 jaar met Yasmin verliep prima. Zo goed dat ik overmoedig werd en dacht (ik heb hem namelijk niet nodig voor anti-conceptie ) ik stop ermee en zie alle ellende is terug. Ben naar 2 maanden snel weer begonnen met Yasmin en slik hem nu weer 5 mnd. maar er gebeurt nog niets. Ik bedoel dus; jeuk, branderige hoofdhuid en haaruitval! En het haar wat er nog staat ziet er dof en mat uit. Wie heeft er nog tips??

Groet Jolleke
Jolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2004, 16:54   #2
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Jolleke,

Welkom hier!

Heb je toen je met Yasmin begon ook opnieuw hergroei gekregen, of is enkel je haarverlies gestopt? En wat vond jij eigenlijk van die dr. Boersma? Hier op Haarweb blijkt ie niet echt populair te zijn..

Tegen de jeuk en irritatie zou je Rooscure of Nizoral shampoo (beiden bevatten de stof ketoconazol) kunnen gebruiken, veel gebruikers hebben daar goeie ervaringen mee. Meer informatie daarover vind je hier in het Haarwoordenboekje bij ketoconazol.

Groetjes,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2004, 11:29   #3
Jolleke
HaarWeb lid
 
Jolleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 7
Cool

Bedankt voor het welkom...ben volgens mij nog niet helemaal thuis hier...maar ben hard alle verhalen/opmerkingen/tips ed aan het lezen. Er komt zoveel op me af...dat ik effe tijd nodig heb om het te verwerken...
Tja en wat die dkt. Boersma betreft...eigenlijk heeft ie me niets nieuws vertelt...had een beetje de indruk dat ie het allemaal wel eens eventjes zou oplossen. Was erg druk met van alles...viel me trouwens op dat ie ook niet veel haar heeft!!

Groet Jolleke

ps mag ik mijn username veranderen of wil jij (Cloud) dit voor me doen?
Jolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2004, 13:29   #4
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ja, ik weet hoe je je voelt, in het begin vond ik het ook erg verwarrend, al die namen en soorten van producten.

Welke username wil je hebben? Jolleke?

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2004, 14:27   #5
Jolleke
HaarWeb lid
 
Jolleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 7
Welke username wil je hebben? Jolleke?

Cloud[/QUOTE]UITSTEKEND...bedankt ...per wanneer gaat ie in??
Jolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2004, 17:10   #6
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi toekomstig Jolleke,

'k Heb het aan de Webmaster gevraagd, hij is de enige die dat kan regelen.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2004, 12:20   #7
Jolleke
HaarWeb lid
 
Jolleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 7
BEDANKT...hoe weet ik of ie dat gedaan heeft, krijg ik daar een e-mail ofzo??

Maar wat betreft mijn haren...je vroeg of ik aangroei had na het opnieuw starten van de Yasmin...ik dacht van wel..maar lees hier vaak dat die kleine haartjes aan je haargrens juist betekenen dat er een afbraak proces bezig is...de haaruitval stopte wel.

Groet Jolleke
Jolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2004, 12:29   #8
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 419
haargrens

Hoi Jolleke , ik lees net je berichtje van die haren op de haargrens dat dit betekent dat er dan een afbraakproces bezig is. Weet je dat zeker, want ik heb dit nog niet ergens gelezen. Waar kan ik deze info vinden, want daar schrik ik wel van.

Groet Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2004, 19:21   #9
Jolleke
HaarWeb lid
 
Jolleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 7
ik lees net je berichtje van die haren op de haargrens dat dit betekent dat er dan een afbraakproces bezig is. Weet je dat zeker, want ik heb dit nog niet ergens gelezen. Waar kan ik deze info vinden, want daar schrik ik wel van.





Hoi Feb;

Heb het even nagezocht voor je en het is te vinden bij de info over het product aminexil:

"Waarom zie ik veel korte haartjes bij mijn hoofdhuid?"
Door de verharding rondom het haarzakje kan uw haar niet meer vrijuit groeien. Zie het als een grote plant in een te kleine pot. Het haar wil wel vol door groeien, maar kan door de verkleining niet verder door groeien dan een paar millimeter. Veel mensen denken dat dit nieuwe haartjes zijn, maar dat is dus niet zo. Het zijn juist deze haren die als eerste blijvend verdwijnen. (Aminexil kan ervoor zorgen dat deze haren weer mee kunnen gaan groeien.)

http://www.haaruitval.net/vragen/vraagenantwoord.htm

Heb het letterlijk voor je geknipt en geplakt! Trouwens die laatste zin weet ik niet of dat waar is...lees maar eens rond hier op het forum...ik ben pas op deze site terrecht gekomen en ben nog steeds aan het lezen om alles voor mezelf op een rijtje te krijgen.

Groet Jolleke
Jolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2004, 13:33   #10
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
`Hé Feb,

Ik denk niet dat jouw haartjes in de afbraakfase zitten omdat de arts heeft onderzocht of de haren dezelfde dikte hebben als de langere haren. En je moet maar zo denken: Een haar die uitgevallen is en weer teruggroeit die kan nooit in een keer lang zijn.
De eerste keer dat ik haaruitval had (zo'n vijf jaar geleden) kreeg ik net zoals nu heel veel korte haren, deze haren zijn uiteindelijk allemaal lang en gezond geworden.

Liefs Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.