Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 mei 2005, 13:53   #1
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA

Af en toe bezoek ik het Haarweb.
Het verbaast me dat er honderden nieuwe posts staan die allen niets bijvoegen aan het probleem van haarverlies.

JE PAKT NIET DE OORZAAK VAN JE PROBLEEM AAN.
99% van alle posts hier kunnen verwijderd worden.
Geven totaal geen echte opplossing.

De mensen die denken dat ze teveel DHT hebben zijn goed fout bezig.
DHT is niet de oorzaak van je haarverlies. Je DHT niveau zal niet te hoog zijn, een sporadische situatie daargelaten.
Rotzooi er dan ook niet mee!
Dit stofje draagt wel bij aan het slechter worden van je haarsituatie maar is beslist niet de oorzaak!
Al jullie pilletjes en zalfjes: wat ben je er nu eigenlijk mee opgeschoten? Behalve een hoop stress en een flinke aanslag op de beurs.
Al een volle haarbos terug van de finasteride of andere chemische troep? Nee?
Dan keek eens eerlijk in de spiegel en vraag je af waar je in hemelsnaam mee bezig bent.

JE PAKT NIET DE OORZAAK VAN JE PROBLEEM AAN.
Niemand niet hier!
Wordt nu toch eens wakker!

Weer je eigen haar terug?
Hier is je stappenplan:
1. Lees deze website:
http://www.innerned.org/verzuring3.html

2. Lees alle links over dit onderwerp.

3. Bemachtig een of meerdere boeken die er vermeld staan. (Bibliotheek)

4. Kijk met al deze informatie eens goed naar jezelf. Voldoe je aan de verzurende levenswijze? Ben eens eerlijk tegen jezelf!

5. Maak een afspraak met een natuurarts en ga drastisch je leven omgooien volgens de richtlijnen van de arts en de informatie die je opdoet.

Het gaat niet snel. Maar je haar komt terug!
Je leven gaat wel overhoop!
Je spaart geld uit.
Aan jou de keuze.

Succes.

Pierre.

p.s. Ik heb niets maar dan ook niets te maken met genoemde website. Naar aanleiding van boeken en informatie die ik bezit, ben ik gaan zoeken naar gelijkstrekkende informatie op het Internet zodat jullie deze informatie geheel vrij kunnen bekijken.

p.s.2 Niet of je haarwortels zogenaamd "gevoelig" zijn voor DHT is erfelijk.
De plekken waar jij je mineralen en sporen aan onttrekt zijn erfelijk bepaald.
Mannen die niet kaal worden maar wel een verzurende levenswijze erop na houden, onttrekken deze stoffen uit andere gebieden in hun lichaam en zullen daar eerder klachten krijgen. Deze gebieden zijn vaak in het lichaam en zijn niet "cosmetisch" te zien. Je mag dus eigenlijk "blij" zijn dat jou verzuring zich manifesteerd in je haarzone. Het is voor jou het teken om actie te ondernemen.

Laatst gewijzigd door sjef; 3 mei 2005 om 14:16 Reden: Titel is gewijzigd door moderator die waarschijnlijk zelf al veel te veel getikt heeft op dit forum en niet de mensen een onafhankelijke mening laat geven.
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 14:07   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Thread-titel gewijzigd van "Gooi 99% van de posts weg. Hoe krijg je eigen haar terug." naar "Verzuring aanpakken".
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 14:24   #3
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Onafhankelijke website

Nog geen kwartier geleden een post vermeld die mensen echt vooruit kan helpen met resultaat. Wordt gelijk de titel afgezwakt.
Ik was in de veronderstelling dat dit een onafhankelijke website is, maar het tegendeel blijkt.
Ook hier heeft de verzuring plaatsgevonden en de betreffende moderator moet zijn meer dan 3000 posts eens herzien om te kijken of hij wel bijdraagt aan een goede oplossing.
Mijns inziens kan de titel niet krachtig genoeg zijn.
Hopelijk zijn er toch mensen die bovengeplaatste post vinden en er positieve daadkracht uit halen om voorgoed hun probleem aan te pakken.

Moderator: bedankt.

Pierre.
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 14:28   #4
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
pierre heb jij je haar wel terug nu dan?
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 14:41   #5
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Biljartbal,

Ik heb al heel veel haartjes teruggewonnen maar ben nog maar 7 maanden hieraan bezig. Heb ik het verleden hier ook al aan gewerkt maar niet intensief genoeg. De haartjes zijn nog dun zoals bij een baby.
Mijn arts (natuurarts) vind het resultaat nog niet goed genoeg maar ik ben al heel blij.
Als ik het resultaat vergelijk met finasteride (halverwege vorig jaar gestopt):
Geen nieuwe haren met finasteride, slecht vermindering haaruitval.
Honderden nieuwe haartjes nu.
Ik ga over 2 maanden naar Boersma, niet voor zijn gesprekje, maar voor de generieke foto's die ik ieder jaar laat maken en zal deze plaatsten op deze website. Als ik zelf foto's maak zijn ze niet generiek genoeg naar mijn mening.
Ik garandeer jullie dat deze "verbluffend" zullen zijn t.o.v. eerder geplaatste Finasteride resultaat foto's.
Wel moet ik nog meer minderen met computergebruik om straling tegen te gaan maar dat gaat eenvoudigweg niet omdat ik werkzaam ben in de computer branche.

Pierre
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 14:47   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pierre
Nog geen kwartier geleden een post vermeld die mensen echt vooruit kan helpen met resultaat. Wordt gelijk de titel afgezwakt.
Ik was in de veronderstelling dat dit een onafhankelijke website is, maar het tegendeel blijkt.
Ook hier heeft de verzuring plaatsgevonden en de betreffende moderator moet zijn meer dan 3000 posts eens herzien om te kijken of hij wel bijdraagt aan een goede oplossing.
Mijns inziens kan de titel niet krachtig genoeg zijn.
Hopelijk zijn er toch mensen die bovengeplaatste post vinden en er positieve daadkracht uit halen om voorgoed hun probleem aan te pakken.

Moderator: bedankt.

Pierre.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pierre
Titel is gewijzigd door moderator die waarschijnlijk zelf al veel te veel getikt heeft op dit forum en niet de mensen een onafhankelijke mening laat geven.
Kalm, Pierre

Een thread-titel dient de inhoud van de discussie kort maar krachtig te verwoorden. Het liefst zonder waardeoordelen, want we zijn een onafhankelijk forum (zoals je al zei). Na het lezen van de titel moet je meteen weten waar de thread over gaat, zonder dat je de eerste post hebt gelezen. Net zoals de titels van krantenartikelen zeg maar.

Een thread-titel als "Zo krijg je al je haar terug!!" vind ik subjectief en waardeloos. Ooit zoiets in het NRC zien staan? Ik heb hem daarom veranderd in deze objectieve en informatieve titel.

Wil jij voortaan erop letten dat je je discussies een passende titel geeft? Bij voorbaat dank.

Maargoed, dan inhoudelijk. Jij denkt dus echt dat vrouwen minder snel kaal worden doordat zij hun schadelijke zuren iedere maand uitscheiden dmv de menstruatie?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 15:53   #7
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hey Pierre,

Tiuri heeft een goed punt: op die site staat baarlijke nonsens over vrouwen en haarverlies. Als de menstruatie dan vrouwen zou beschermen, hoe verklaar je dan het feit dat vrouwen tijdens hun zwangerschap zo'n volle haardos krijgen? Ze menstrueren dan immers niet.

Mijn haar is op mijn zestiende heus niet beginnen uitvallen door vergiftingen of stress, maar doordat mijn haarzakjes extreem gevoelig zijn voor DHT. Ik heb nu hele goeie resultaten met mijn regime, en mijn haaruitval is gestopt. Deze site heeft mij dus erg goed vooruit geholpen!

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Tiuri; 23 augustus 2007 om 12:34
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 16:30   #8
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Ho ho mensen,
Van die vrouwen heb ik niet verzonnen.
Ik ben geen arts.
Ik ben slechts een hele kale man bezig met een hele goede oplossing en wil die graag met jullie delen.
En in 9 maanden wordt je niet kaal tenzij je bestraald wordt of iets dergelijks. Ik heb er ook 20 jaar over gedaan.

Uiteraard kun je op 2 manieren tegen het verhaal aankijken:
1. je kraakt het af
2. je laat je verstand werken en probeert er meer informatie over te bemachtigen. Ik wil je daar graag bij helpen. je zal versteld staan dat er al veel meer over geschreven is in boeken soms wel een eeuw oud.

Iedereen die zijn hele haarbos weer terug heeft met de traditionele middelen: fantastisch! Ik ben blij voor je.
Maar het grootste deel is helemaal niet zo tevreden of heb ik het nu mis.
Anders zouden er hier niet zo veel threads en posts staan op deze website.

Als je maar nooit gaat klagen als je jaren die chemische troep slikt om er dan achter te komen dat je aan een vreselijke ziekte lijd door die troep.
Niet dat dit zeker gebeurt, maar denk je nu werkelijk dat het zo gezond is om dat soort middelen te nemen? Slaap verder dan.

Ik heb er geen enkel belang bij, ook niet dat ik iets of iemand aanprijs, maar wil jullie goed helpen.

gegroet.
Pierre

Laatst gewijzigd door sjef; 3 mei 2005 om 16:39
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 16:38   #9
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Pierre,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pierre
En in 9 maanden wordt je niet kaal tenzij je bestraald wordt of iets dergelijks. Ik heb er ook 20 jaar over gedaan.
Dus een vrouw ook niet.
Het punt is net dat het haar van vrouwen tijdens de zwangerschap er net op vooruitgaat, ipv te lijden onder het feit dat ze in die periode niet menstrueert.

In elk geval, fijn dat je wil helpen, en ik wens je ook veel succes toe met jouw methode. Hou ons op de hoogte.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 16:49   #10
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Dat weet ik niet Cloud.
Ben geen arts of onderzoeker op dit gebied en heb er nooit iets over gelezen: vrouwen en de haartoestand in die periode. Goed dat jullie sceptisch zijn, was ik ook in eerste instantie!

Wel is het zo dat op het moment dat vrouwen stoppen met de menstruatie op oudere leeftijd, zij eenzelfde kaalheidsproces in tijd gezien doormaken als de gemiddelde man die kaal wordt. Kijk maar naar oudere vrouwen. Haren worden vaak dunner en krijgen ook kale plekken op de kruin en inhammen.

De website ziet er misschien niet professioneel uit maar ik heb genoeg gelijkstrekkend materiaal verzameld uit gerenommeerde vakbladen en boeken.
Ik kan je altijd iets toemailen als daar behoefte aan is.

Gegroet
Pierre.
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 16:59   #11
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pierre
Wel is het zo dat op het moment dat vrouwen stoppen met de menstruatie op oudere leeftijd, zij eenzelfde kaalheidsproces in tijd gezien doormaken als de gemiddelde man die kaal wordt. Kijk maar naar oudere vrouwen. Haren worden vaak dunner en krijgen ook kale plekken op de kruin en inhammen.
Ja, en dat komt net door hormonale redenen... hun hormoonspiegel verandert... het komt niet door het stoppen van de menstruatie. Bij jongere vrouwen die zo goed als nooit menstrueren omdat ze de prikpil of de 4 seizoenen-pil nemen zie je dat kaalheidsproces bv niet.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 18:36   #12
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
een natuurdokter?
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 18:57   #13
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Interessante artikelen,kan er verder niet zo veel mee. In het ene artikel wordt beweerd dat vis en noten bijvoorbeeld goed zijn en dan in dit artikel juist weer niet. Tuurlijk zal er een kern van waarheid zitten in de zuren/basen theorie, maar om dit als veroorzaker te zien van MS en kanker, bij een slechte verhouding tussen de zuren en basen is een beetje kort door de bocht. Er is en wordt jarenlang onderzoek naar gedaan, bij MS denken ze zelfs dat de oorzaak ligt in de jeugdjaren ( ziektes als rode hond ) etc. zouden aan de basis staan. Dan gaat deze theorie toch niet helemaal op.

Ook de oplossing, stress uitschakelen bijvoorbeeld. Hoe wil je dit aanpakken, dit is een onderdeel wat bij het leven hoort, je kan het hooguit iets verminderen, door te ontspannen ( sporten, sex etc.). En stress ligt tegen spanning aan en spanning is nodig om te presteren, essentieel voor het leven.

Leuk informatief artikel, maar toch niet de oplossing hoor!
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 19:05   #14
cueball
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcsnip
een natuurdokter?
iemand die zieke bomen geneest.
cueball is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 19:12   #15
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
ik hoop dat je gelijk heb. MAar ik heb ook door duta heel veel kleine haartjes terug gehad en met volle pigment maar die groeien nog niet verder terug. DUs als je resultaat en kan laten zien zal dat fijn zijn
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 01:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.